• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Monstertjejen

Ang möhippa!

Jag har haft mina aningar om att min syster (tärna) skulle vilja förnedra mig totalt på möhippan, därför har jag pratat mycket med min toastmadame och bett henne om att vara med och planera och hålla ett öga på min syster,

Min syster tänker inte alltid sååå långt, och jag vet inte riktigt varför det är sååå kul att förnedra någon.

Mina oroligheter va inte helt obefogade. Jag pratade med min toastmadame igår och hjon nämde just endel saker min syster sagt, så som till exempel att hon skall supa ner mig till jag får krypa till toaletten och spy... VARFÖR??

VARFÖR e det så kul?

Uppenbarligen känner inte min syster mig så väl ang spriten, då jag oftast går ut nykter och trivs inte alls med att vara jätte full. Jag dricker självklart ibland men jag vet vart min gräns går. Så hur mycket hon än skulle försöka så skulle hon aldrig lyckas för jag slutar att dricka när JAG vill och ingen annan!

Jag va tvungen att vara lite bitter....

Det värsta e ang svensexan.... den skall dom ha helgen innan bröllopet :( och jag har klart och tydligt sagt att den helgen funkar inte.... det finns såååå många helger mer att välja på. Men INTE den helgen :( jag vill inte att han skall vara borta i 2 dagar och jag får sitta med allt det sista själv. För jag vet att hur mycket jag än förbereder mig så kommer det att vara saker att göra då...

• cwl

Monstertjejen: Har precis läst tidigare i tråden att ni skall vara i Jonsered i Ordenshuset. VI har tittat på det på nästet, men hittar inte så mycket infoo. Vad finns i lokalerna? Hur mycket kostar det att hyra? Tacksam för all info jag kan få :)   Vi vill också ha en borgerlig vigsel utomhus och det verkar finnas så fina omgivningar där för just en utomhusvigsel.  

• Lillis82
    Monstertjejen skrev 2012-05-03 11:10:43 följande:

Ang möhippa!

Jag har haft mina aningar om att min syster (tärna) skulle vilja förnedra mig totalt på möhippan, därför har jag pratat mycket med min toastmadame och bett henne om att vara med och planera och hålla ett öga på min syster,

Min syster tänker inte alltid sååå långt, och jag vet inte riktigt varför det är sååå kul att förnedra någon.

Mina oroligheter va inte helt obefogade. Jag pratade med min toastmadame igår och hjon nämde just endel saker min syster sagt, så som till exempel att hon skall supa ner mig till jag får krypa till toaletten och spy... VARFÖR??

VARFÖR e det så kul?

Uppenbarligen känner inte min syster mig så väl ang spriten, då jag oftast går ut nykter och trivs inte alls med att vara jätte full. Jag dricker självklart ibland men jag vet vart min gräns går. Så hur mycket hon än skulle försöka så skulle hon aldrig lyckas för jag slutar att dricka när JAG vill och ingen annan!

Jag va tvungen att vara lite bitter....

Det värsta e ang svensexan.... den skall dom ha helgen innan bröllopet :( och jag har klart och tydligt sagt att den helgen funkar inte.... det finns såååå många helger mer att välja på. Men INTE den helgen :( jag vill inte att han skall vara borta i 2 dagar och jag får sitta med allt det sista själv. För jag vet att hur mycket jag än förbereder mig så kommer det att vara saker att göra då...

Jag förstår din oro över möhippan, men det är ju bra att du pratade med din toastmadam och bad henne hålla ett öga på vad din syster hittar på.. det är ju för din skull så hon borde ju vilja göra något för dig som du kommer att se tillbaka på med glädje. 

Min m2b skall också få sin svensexa helgen innan bröllopet.. är inte sååå glad över det heller då det är ENDA helgen vi har innan bröllopet på över en månad, de andra helgerna jobbar både han och jag på olika orter.. så såg fram emot sista helgen innan bröllopet då vi kunde mysa till lite och se fram emot kommande helg tillsammans. . Men jag har fått acceptera läget då det antingen va den helgen eller en svensexa nu i maj (vi gifter oss i augusti) och då tycker jag att det vore roligare för min kille om svensexan låg så sent som möjligt.. 

Du kan se det som en helg för dig själv där du kan koppla av och inte tänka på bröllopet så mycket.. så du kommer in i en avslappnande vecka innan bröllopet Glad
  • Monstertjejen
    cwl skrev 2012-05-03 12:07:33 följande:
    Monstertjejen: Har precis läst tidigare i tråden att ni skall vara i Jonsered i Ordenshuset. VI har tittat på det på nästet, men hittar inte så mycket infoo. Vad finns i lokalerna? Hur mycket kostar det att hyra? Tacksam för all info jag kan få :) Vi vill också ha en borgerlig vigsel utomhus och det verkar finnas så fina omgivningar där för just en utomhusvigsel.

Att gifta sig i jonsered är vacker.

Du har säveån, bokedalen, herrgården, mm mm eller som oss, borta vid aspen.

Lokalen finns på Anna-Stinas lid och är en gammal träbyggnad. det kostar för privatperson 2400,- dygn.

Går att gå in här för att boka och kolla schema. http://partille.se/sv/Invanarservice/Sport--fritid/Hyra-lokal/Motes--konferens--och-festlokaler/Festbarnkalas/ Det som är bra på denna sidan är att du kan boka direkt via sidan och även se lediga datum!

Tyvärr har jag inga bilder på lokalen. Men det går att prata med dom och få låna nyckel för att åka dit och kolla!

Nyckeln finns att hämta på kulturum i partille

• Monstertjejen
    Lillis82 skrev 2012-05-03 12:18:26 följande:
    Jag förstår din oro över möhippan, men det är ju bra att du pratade med din toastmadam och bad henne hålla ett öga på vad din syster hittar på.. det är ju för din skull så hon borde ju vilja göra något för dig som du kommer att se tillbaka på med glädje.

Min m2b skall också få sin svensexa helgen innan bröllopet.. är inte sååå glad över det heller då det är ENDA helgen vi har innan bröllopet på över en månad, de andra helgerna jobbar både han och jag på olika orter.. så såg fram emot sista helgen innan bröllopet då vi kunde mysa till lite och se fram emot kommande helg tillsammans. . Men jag har fått acceptera läget då det antingen va den helgen eller en svensexa nu i maj (vi gifter oss i augusti) och då tycker jag att det vore roligare för min kille om svensexan låg så sent som möjligt..

Du kan se det som en helg för dig själv där du kan koppla av och inte tänka på bröllopet så mycket.. så du kommer in i en avslappnande vecka innan bröllopet Glad

Dets om jag känner mest är det som du just säger, att ha en skön helg med mys.

Jag skulle vilja använda helgen till att åka upp till landet , bara åka från hemmet. Kanske ta in på ett hotell eller liknanade!

• cwl

Monstertjejen; Tack för info. Det ser verkligen mysigt ut. Vet du hur den är utrustad? Kök, porslin, stolar&bord, toalett mm?  Det är ju ett bra pris och väldigt fint område som sagt.

• Lillis82

Idag har jag bokat mina blommor.. =) fick en brudbukett med vita kallor, 3 tärnbuketter vita kallor och 4 corsager vit kalla för ca 1000kr. +- 200kr.. känner mig lite lugnare nu.. =)

HAr även köpt en caketopper och gästbok i dag.. plus en underkjol.. så är lättad att kunna bocka av lite på listan.. 

Har någon skickat in sin blankett om hindersprövning än? Vet ni hur lång tid det tog att få tillbaka den?

• tweety
    Lillis82 skrev 2012-05-03 17:20:06 följande:
    Idag har jag bokat mina blommor.. =) fick en brudbukett med vita kallor, 3 tärnbuketter vita kallor och 4 corsager vit kalla för ca 1000kr. +- 200kr.. känner mig lite lugnare nu.. =)

HAr även köpt en caketopper och gästbok i dag.. plus en underkjol.. så är lättad att kunna bocka av lite på listan.. 

Har någon skickat in sin blankett om hindersprövning än? Vet ni hur lång tid det tog att få tillbaka den?

Hejsan!

jag har fått våran den kom inom en vecka, fattade först inte vad jag fått från skatteverket :). Öppnade kuveret och där var hindersprövningen det gick snabbt.
  • Amor in aeternum

Iiiiih... skickade ut inbjudningar idag. Är så nervös att alla ska tacka nej.. haha!
    Nu sätts bollen i rullning. 

• snuttitess

Är bara 4 än så länge som tackat ja, men osa är 25 maj så får hoppas de börjar svara snart.

Känner att jag ligger efter med planerinen mycket, så hoppas jag hinner med allt.

Lillis82 vilket bra pris du har fått på blommorna :D 

Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!