• Fröken Emma

Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!

Är verkligen allas bröllopsdag så perfekt?
    Nått ni kan dela med er av som inte gick som planerat, eller som ni glömde planera, eller som ni är extra glada för att ni tog med det i planeringen?

Nån som spydde i kyrkan, svärmor tog med stumpor till bruden på kvällen då det blev kallt, osv osv!
    Brudtärnan ramlade på paketbordet så flera presenter gick sönder....mm.

• Svar på tråden Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!
  • Fröken Emma
    Aniara4 skrev 2011-09-05 16:37:26 följande:
    Du ska naturligtvis bjuda dem, och sen beskriva dem på något riktigt märkligt sätt! Demon

Jag var livrädd för att något sådant skulle hända när jag skrev presentationerna, särskilt dem på mannens sida som jag inte känner så väl. Jag frågade flera gånger "Är du SÄKER på att hon verkligen gillar att åka skidor och inte bara följer med för att vara snäll?" (typ). Sen på middagen stegar en av gästerna fram med bister min för att klaga på beskrivningen, så jag höll på att få skrämselhicka. Tydligen hade jag råkat skriva "gulsvart" istället för "svartgul" i samband hans sportsliga preferenser. Mycket allvarligt, enligt AIK:aren.
    Oj dock lite ot, men hur många gäster hade ni?! Vi har 70 o jag kan inte tänka mig att presentera alla, snacka om vilken tid det skulle ta!!
  • Freakie

Det jag kan komma på så här i efterhand som jag saknar från vårt bröllop är ett foto på mig ihop med hela tjejgänget. Fick en del foton på familjen med hade jättegärna velat ha med tjejgänget. Missade helt att planera i det

För blivande brudar kan jag varmt rekommendera att ha med sig något extra att äta under dagen. En powerbar eller något liknande, det räddade mig under fotograferingen

• Aniara4
    Fröken Emma skrev 2011-09-05 18:48:35 följande:
    Oj dock lite ot, men hur många gäster hade ni?! Vi har 70 o jag kan inte tänka mig att presentera alla, snacka om vilken tid det skulle ta!!
    Vi hade 62 gäster (förutom oss själva, vi utgick från att folk visste vilka vi var Skrattande) och ja, det tog en stund kan man säga, men det var ju roligt också! Det var ju alltså bara en eller två meningar, inga fullständiga biografier.
  • Ekorren

Mycket bra tråd! Vi ska inte gifta oss förrän 2013 så detta är bra saker att tänka på :) Vi var på ett bröllop i somras som var hur fint som helst, men när brudgummen ska trä på ringen på brudens finger är den för liten! De står och lirkar ett bra tag innan den tillslut hamnar på plats. Det blev ju mer en rolig grej för folk började ju dra mer och mer på smilbanden ju längre de höll på :) Definitivt något de kommer att komma ihåg som en pinsam/kul grej såhär i efterhand tror jag!

• SnuttisSessan
    Ekorren skrev 2011-09-05 20:26:06 följande:
    Mycket bra tråd! Vi ska inte gifta oss förrän 2013 så detta är bra saker att tänka på :) Vi var på ett bröllop i somras som var hur fint som helst, men när brudgummen ska trä på ringen på brudens finger är den för liten! De står och lirkar ett bra tag innan den tillslut hamnar på plats. Det blev ju mer en rolig grej för folk började ju dra mer och mer på smilbanden ju längre de höll på :) Definitivt något de kommer att komma ihåg som en pinsam/kul grej såhär i efterhand tror jag!
    Det var samma med min ring, jag han tänka att nej men jag får låta bli att ha den på mig men mannen gav inte upp och nu sitter den kanon ;) Lite skratt blev det ;)
  • Silketuss
    VeronicaFerreira skrev 2011-09-05 17:37:13 följande:
    Oj då... "bordet som inte brudparet känner"... hur kan man överhuvudtaget kan tänka sig att ha ett sådant bord.??? jag tycker inte att man gör skillnad på sina gäster på det sättet!   
    Näe, det lät verkligen inte roligt! Jag visste inte ens att man kunde göra så. 
  • SaJo1981

Vi hade presentationer av alla våra gäster i festhåftet( 70pers) efter att plockat bort och lagt till folk som var sena med att anmäla sig blev det fel med numrerna på vem som var gift med vem, slutade medmatt en vänst sambo var gift med min kom pappa! Haha men det blevmbara en massa skratt över det och enligt gästerna sjäovamen sak till att prata och skatta om:) Apropå det dår med att skriva fel förger i fotboll och s tycker jag att det år lite grejen faktiskt! Själv fick jag bli ifk göteborare p ett bröllop jag var på för att dom vill retas lite eftersom jag håller på elfsborg, gjorde samma sak mot min svägerskas sambo på vårt fast tvärtom :) hahah han skrattade gott ;)

• Oniq

Mer skandal än att den blivande mannen går och är otrogen under svensexan och inte berättar det förrän efter bröllopsresan och då även häver ur sig att han egentligen inte vill gifta sig, vet jag inte om jag känner till.

Jag kan inte ens föreställa mig hur den tjejen mår nu :(
    Trodde sånt bara hände i såpor.

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • förlovadflicka
    Oniq skrev 2011-09-06 11:24:46 följande:

Mer skandal än att den blivande mannen går och är otrogen under svensexan och inte berättar det förrän efter bröllopsresan och då även häver ur sig att han egentligen inte vill gifta sig, vet jag inte om jag känner till.

Åh neeeej! :((( Vilket svin!!!
  • Fröken Emma
    Oniq skrev 2011-09-06 11:24:46 följande:

Mer skandal än att den blivande mannen går och är otrogen under svensexan och inte berättar det förrän efter bröllopsresan och då även häver ur sig att han egentligen inte vill gifta sig, vet jag inte om jag känner till.

Å herre gud!!!
    Nä här saknar man ord för att trösta!!

Vilket förbannat toffelsvin!!! eller inte för toflor är inte otrogna! Bara medgörliga.
Svar på tråden Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!