• Fröken Emma

Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!

Är verkligen allas bröllopsdag så perfekt?
    Nått ni kan dela med er av som inte gick som planerat, eller som ni glömde planera, eller som ni är extra glada för att ni tog med det i planeringen?

Nån som spydde i kyrkan, svärmor tog med stumpor till bruden på kvällen då det blev kallt, osv osv!
    Brudtärnan ramlade på paketbordet så flera presenter gick sönder....mm.

• Svar på tråden Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!
  • Kattpoet

Chicita,  du  jag kan  glädja dig med att du iallafall inte  snubblade med tårtan och planterade  alltihop i nyllet på gammelmormor....   En vän till mig gör bröllopstårtor till sina vänner och när hennes närmaste vän  gifte sig, så lyckades  hon och hennes man snubbla med tårtan och skicka den rakt i nyllet på brudens gammelmormor...

• Chicita
    Kattpoet skrev 2011-09-07 20:59:42 följande:
    Chicita,  du  jag kan  glädja dig med att du iallafall inte  snubblade med tårtan och planterade  alltihop i nyllet på gammelmormor....   En vän till mig gör bröllopstårtor till sina vänner och när hennes närmaste vän  gifte sig, så lyckades  hon och hennes man snubbla med tårtan och skicka den rakt i nyllet på brudens gammelmormor...
    Den här tårtan hade dom nog inte kunnat bära ut i alla fall. Den vägde nog en bit över 20 kilo FlörtDet krävdes 4 personer för att få ut den ur kylskåpet...

Men tja, jag hade sagt till serveringstjejerna innan (långt innan, när dom var nervösa inför serveringen) att det inte gjorde nåt om dom spillde, tappade nåt eller råkade välta tårtan... 
    Det hade passat ihop med temat bara Tungan ute 
  • SnartFruSir

Jag har funderat en stund på om något gick "fel" på vårt bröllop. Jag kan inte komma på något som liksom gnager så här efteråt. Visst, vissa saker blev inte precis som vi tänkt oss. Men sedan löstes det så att det blev bättre än vi tänkt från början.

Klockan i lokalen där vi väntade innan vigseln, gick fel. 15 minuter för fort. Det gjorde att jag hann bli rejält nervös varför vi inte fick komma in i kyrkan. Så när portarna slogs upp så kunde jag plötsligt inte le av nervositeten längre. Sedan hör jag hur kantorn spelar fel på orgeln i stort sett hela tiden. Och då börjar jag skratta åt hur illa det låter. Sedan var nervositeten borta och resten av vigseln helt fantastisk. Så dumt att ha en klocka som går fel.. Men det är knappast något vi kunde styra över. Och kantorns spelande blev tydligtvis bättre ju mer hon spelade. Men då hade jag kopplat bort henne för länge sedan. Det var bara jag och min man som gällde.

Det andra jag kan komma var att serveringspersonalen bar ut förrätten innan de serverat drycken. Då blev det blev lite förvirring över vad som gällde, skall vi äta nu osv. Men, då ställde sig min pappa upp (han var kocken)och höll ett spontantal om hur kvällens meny såg ut och varför den var komponerad som den var. Så, det som kunde blivit en humörsänkare blev istället inledningen på en riktig toppenkväll. Varje rätt = en särskild historia.
    Till blivande brudpar; man kan inte tänka på allt. Och även om man gjort det så kan saker ändå gå fel. Men det är oftast ingen som tänker på sådant, så fokusera på allt annat som blivit bra, på er kärlek, allas glädje och så önskar jag er en underbar bröllopsdag. För det fick vi <3

• Ihöst

Kan ju då bidra med vad som gick fel under fotografringen för oss.

*Jag glömde ta på mig mina smycken
    *Hade ett hårband på höger handled som ingen av oss kom tänke på förrän halva fotografingen hade gått
    *Min man hade ringen på fel hand heeeeela tiden - även när jag skulle sätta på ringen på hans finger  under vigseln så sträcke han fram högerhanden 

IRRITERANDE SAKER!!! ...som inte kunde skyllas på någon annan...Demon

• Fröken Emma

pyffar upp tråden och hoppas på nya komentarer!!

• LisaEleonor

Jag hade väntat mig fler problem än vad vi fick. Har lusläst sådana här trådar innan bröllopet och var säker på att något skulle gå fel. Det enda som hände egentligen var att stolsöverdragen inte passade till stolarna. Efter lite trix fick vi dem ändå på stolarna. Men det var en miss att inte mäta innan.

Annars hade de som arbetade i köket problem. Cateringen kom en timme senare än vad vi hade sagt. Hon som var ansvarig i festlokalen sa att de blev ganska stressade eftersom förrätten skulle stå på bordet när gästerna kom. Så samtidigt som maten kommer till lokalen ringer min mamma och säger att gästerna är en kvart bort. Lite panik alltså. Som tur var var vädret bra så de serverade champagne ute medan servitriserna lade upp maten. INGEN märkte något. Den personalen var guld värd.

• Tessann

Kan inte komma på att något gick fel just.. men 2 saker stör jag mig på liiite.. fast inte så jag går och främer mig, men :)

Vi planerade ju våran fest på typ 1,5 vecka men det blev jättebra ändå :)

Mitt hår.. jag gjorde ingen håruppsättning men tänkte att det skulle se lite romantiskt ut och lät håret självtorka och vara lite smålockigt.. men detta är ju inte JAG.. så jag ångrar lite att jag inte plattade det som vanligt.

Tårtorna.. ingen av oss gillar tårta egentligen så mycket.. och vet av tidigare erfarenhet att det ofta blir mycket tårta över.. men kände att det var ett litet "måste".. så jag bad en bekant (som älskar att göra tårtor) göra 4st vanliga vita med lite vita/gröna blommor på.. som jag misstänkte så gick det bara åt knappt 2,5.. så det slängdes 1,5 tårta.. när jag sen (får ju skylla mig själv iofs som inte tänkte på att få pris före) skulle betala henne så ville hon ha 1600kr!!!

Hade jag vetat det så hade jag helt ärligt gjort dom själv för så brydd var/är jag inte över just tårtor.

• Callie

Det enda tips jag kan ge handlar om lösnaglar. Arbetar inom vården och kan därför inte ha fixade naglar hos salang, så jag köpte lösnaglar från Depend som var förklistrade. Har köpt dem tidigare och då satt de på under ett helt dygn innan de lossnade. Men på vår stora dag så smörjde jag in mig med hudkräm, vilket gjorde att nglarna inte fäste ordentligt. När vi kom fram till fotografen hade tre naglar lossnat... Rynkar på näsan. Men som tur var hade jag med mig ett paket till så det var bara att sätta på nya. Annars kan jag verkligen rekommendera de naglarna, blir skitsnygga. Valde en kort modell.

• CiaLia

Vår dag var fantastisk och när jag ser bilderna blir jag så himla lycklig. Men om du vill höra om det som störde mig el gick lite snett ska jag dela med mig. (obs är lite av en perfektionist om ngn tycker jag överdriver)

Jag hann inte göra ngn provuppsättning utan tog bara frisören som brukar klippa mig och hon visste hur man gjorde enklare uppsättningar. Håret var helt ok i kyrkan men efter en liten bilfärd nerkabbat så var mitt hår helt platt och såg ut som det gör till vardags. Ingen annan verkar ha tänkt på det men jag störde mig på att mitt hår inte var perfekt på stora dagen. Vi hade en del missöden med 2 oinbjudna släktingar som dök upp lagom till middagen (närvarande inte ens i kyrkan) vilket gjorde mig rasande tills jag lyckades slänga ut dom. Är lite bitter över att jag å mannen inte höll ett något tacktal till alla som hjälp till, toastmastrar och de långväga gästerna men även till alla gäster, tyckte det hade kännts fint men det hela bara glömdes bort i allt som hände under kvällen. Till slut kan jag dela med mig av att vår vilda fest avslutades med att några av våra berusade vänner plockade med sig 3 flak öl + 3 boxar vin (allt som fanns kvar i princip) till en efterfest i stan, dom ville iof ha med sig mig å mannen till festen men ingen frågade oss ens om dom fick rensa all sprit så kändes ju lite sisådär av så nära vänner om man ska va ärlig. Så om du vet att du har riktiga partyprissar till vänner som blir odrägliga på fyllan så se till att någon håller koll på alkoholen.

Bifogar bild på hur jag såg ut efter kyrkan, inte direkt bröllopsfrisyr men var iallafall fin i kyrkan :)

Svar på tråden Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!