• Fröken Emma

Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!

Är verkligen allas bröllopsdag så perfekt?
    Nått ni kan dela med er av som inte gick som planerat, eller som ni glömde planera, eller som ni är extra glada för att ni tog med det i planeringen?

Nån som spydde i kyrkan, svärmor tog med stumpor till bruden på kvällen då det blev kallt, osv osv!
    Brudtärnan ramlade på paketbordet så flera presenter gick sönder....mm.

• Svar på tråden Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!
  • Fröken Emma

Ha ha ha
    Extranyckel och ombyten är numera upskrivan på listan!!!

TACK <3

Och att se till så maten är ordentlgit utmärkt ska jag betona och sätta vite på! Eftersom vi har både allergiker och veganer i sällskapet.
    Tack till dig me ;)

• Tigerfadder

Vår dag var helt perfekt på alla sätt och vis, men visst det var ett par missöden.
    Min frisör tog alltför lång tid på sig, väldigt stressande, så jag fick i princip hoppa in i klänningen och iväg, det var inte den bästa början, stressen var då ganska så hög. Vi kom dock i god tid till kyrkan och han med att dricka en liten flaska champange
    Första psalmen som skulle sjungas i kyrkan, direkt efter vi hade gått blev helt fel! Organisten började spela och sjunga för fullt - helt fel! Det blev väldigt kul, han hann en bit innan prästen fick stopp på honom. Vi höll på att få ett hysteriskt skrattanfall. En skön stund för oss, vi andades verkligen ut efter stressen innan.
    Serveringspersonlaen hade fått order om att ge gästerna något att dricka medans vi fotograferade oss och gästerna gick på tipspromenad. Därefter skulle det bli brudskål och tilltugg, när vi var klara med fotograferingen var allt tilltugg slut Men men, vi hade en helt underbar dag!

• Kattpoet

Så nu har jag frågat om jag fick berätta detta och jag fick ett ja.

Ett brudpar i en väns vänkretsen,  hade det perfekta bröllopet,  dyrt, påkostad prinsess dröm och dagen efter åkte de på en 2 månaders  smekmånad.

De kom hem till hot om värkning och  avstängd el.  De hade glömt bort att ha någon som hade tillgång till deras konto och betalat räkningarna och de hade också  glömt bort att betala räkningarna innan de åkte och de hade spenderat upp nästan allt de hade på deras  fantastiska  smekmånad.

Så   det blev att krypa till korset och fråga sina föräldrar  om ett lån, samma föräldrar som varnat dem om att de överspenderade på bröllopet.

• Fröken Emma
    Kattpoet skrev 2011-08-14 13:39:53 följande:

Ett brudpar i en väns vänkretsen, hade det perfekta bröllopet, dyrt, påkostad prinsess dröm och dagen efter åkte de på en 2 månaders smekmånad.

De kom hem till hot om värkning och avstängd el. De hade glömt bort att ha någon som hade tillgång till deras konto och betalat räkningarna och de hade också glömt bort att betala räkningarna innan de åkte och de hade spenderat upp nästan allt de hade på deras fantastiska smekmånad.

Så det blev att krypa till korset och fråga sina föräldrar om ett lån, samma föräldrar som varnat dem om att de överspenderade på bröllopet.
    OJ!! Ja det är nog lätt hänt, och fler tyvärr, som inte har en ordentlig budget. Läskigt.
    Fast jag tycker ändå att dom får skylla sig själva. Slarvigt
  • Iseika

Ett brudpar i en väns vänkretsen,  hade det perfekta bröllopet,  dyrt, påkostad prinsess dröm och dagen efter åkte de på en 2 månaders  smekmånad.

De kom hem till hot om värkning och  avstängd el.  De hade glömt bort att ha någon som hade tillgång till deras konto och betalat räkningarna och de hade också  glömt bort att betala räkningarna innan de åkte och de hade spenderat upp nästan allt de hade på deras  fantastiska  smekmånad.

Så   det blev att krypa till korset och fråga sina föräldrar  om ett lån, samma föräldrar som varnat dem om att de överspenderade på bröllopet.

En långväga bekant gjorde nåt liknande. De hade haft ett riktigt stormigt förhållande och gjort slut flera gånger om. Nu hade de kommit på att de skulle leva ihop och det skulle firas stort. Således lånade de en stor summa pengar på banken och ordnade årets party. Det var i princip vara Jas-planen som fattades.

Fyra månader senare skiljde de sig...

• lojvan

Några "missar" på vår dag:
    Två felskrivningar i presentationerna på gästerna. (Skyller på att det inte är lätt att hålla reda på 74pers).
    Alldels för stressig förmiddag. Hade  20min till att äta lunch och ta på mej klänning mm. innan fotografering efter att fixat hår och make.
    Fast vi trodde att vi gick sakta in i kyrkan så gick det för fort. Samma sak ut.
    Höll brudbuketten lite för högt upp.
    Maten va slarvigt upplagt på tallriken vid middagen. Men det var gott i alla fall ;).
    Lite lite tid till att njuta å andas under dagen med min blivande.

Inga supermissar som gjorde så mycket egentligen. För sen hade vi en hejdundrande middag och fest där vi å 10 till stängde lokalen kl:0300, mycket nöjda :)).

• Fröken Emma
    Iseika skrev 2011-08-14 15:43:03 följande:

En långväga bekant gjorde nåt liknande. De hade haft ett riktigt stormigt förhållande och gjort slut flera gånger om. Nu hade de kommit på att de skulle leva ihop och det skulle firas stort. Således lånade de en stor summa pengar på banken och ordnade årets party. Det var i princip vara Jas-planen som fattades.

Fyra månader senare skiljde de sig...

Suck. tråkigt. Hade oxå bekanta som ordnade en lika fest, o skulle gifta sig i hemlighet under festen. men 2 veckor innan ställdes allt in och den ena parten flyttade ut. lämnade den andra med allt, dyra ringar, och avbokningskostnader på både det ena och det andra. Slutade med att det fanns ingen annan utväg än att låna pengar från släkt o vänner.
  • 2 0 1 2

Men... inte GLÖMMER man väl betala räkningarna i två månader? Och man har väl en resebudget och en budget för räkningar och fasta kostnader, då måste det ju spenderats tiotusentals kronor som de egentligen inte borde haft på kontot?

Mycket, mycket slarvigt och ansvarslöst, i mina ögon.

• Blizz

Vi gifter oss på lördag och jag är egentligen inte så nervös för allting är klart och jag har koll på allting tror jag. Dock har min blivande bestämt sig för att driva lite med mitt kontrollbehov. Han "hotar" nämligen med att fälla ned mig och ge mig en riktig Hollywood-kyss i kyrkan efter att vi bytt ringar. Jag har sagt absolut nej till detta eftersom jag tycker att det är olämpligt att kyssas i kyrkan (en lätt puss räcker) och jag vill inte att han ska förstöra min frisyr (jag ska ha tiara som är rädd att den ska lossna, har dock inte berättat det för honom då min utstyrsel är "hemlig").

Så jag försöker få honom att lova att absolut inte göra det men han säger att jag mår bra av såna saker och absolut inte ska ha kontroll över allting. Sååå det är väl bara att försöka slappna av och lite på min älskling, även om jag tycker att han är lite väl retsam just nu.....

Tack till er andra som delar med er av era erfarenheter, mkt underhållande (och ibland lite sorglig) läsning!

• Kattpoet

2012, hur tror du annars de får folk till  Lyxfällan?   Vissa människor lever uppe i det blå och vägrar leva i verkligeheten.

Svar på tråden Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!