• Fröken Emma

Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!

Är verkligen allas bröllopsdag så perfekt?
    Nått ni kan dela med er av som inte gick som planerat, eller som ni glömde planera, eller som ni är extra glada för att ni tog med det i planeringen?

Nån som spydde i kyrkan, svärmor tog med stumpor till bruden på kvällen då det blev kallt, osv osv!
    Brudtärnan ramlade på paketbordet så flera presenter gick sönder....mm.

• Svar på tråden Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!
  • Kattpoet

Om man säger så här, jag brydde mig inte om något som gick fel på bröllopet eftersom att få gifta sig med min karl var det viktigaste.

2 veckor innan utsatt datum så hade vi fortfarande inte fått laga rätt att gifta oss eftersom min svenska skiljsmässa gjorde att jag inte var skiljd nog i Skottland.   Jag hade all rätt att gifta mig i Sverige med honom men ingen i Skottland.   Först när min make hotade att stämma dem   och ta dem till tidningen så fick vi gifta oss fast det enligt dem saknades papper, papperens som vi inte ens har in en svensk skiljsmässa. 

• Fröken Emma
    Kattpoet skrev 2011-08-13 09:28:41 följande:
    Om man säger så här, jag brydde mig inte om något som gick fel på bröllopet eftersom att få gifta sig med min karl var det viktigaste.

2 veckor innan utsatt datum så hade vi fortfarande inte fått laga rätt att gifta oss eftersom min svenska skiljsmässa gjorde att jag inte var skiljd nog i Skottland. Jag hade all rätt att gifta mig i Sverige med honom men ingen i Skottland. Först när min make hotade att stämma dem och ta dem till tidningen så fick vi gifta oss fast det enligt dem saknades papper, papperens som vi inte ens har in en svensk skiljsmässa.

Oj. Ja du har aldeles rätt. "små detaljer" ska inte få förstöra. ;)

Tråkigt att man måste vara en så stark person, som din man, för att få igenom nått ibland. Många skulle nog ha gråtit i det tysta eller nått. MEn skant att det tillslut löste sig perfekt för er.

Byråkrati och pappersarbeta kan förstöra mycket iblan.

Tack för att du delade med dig!

• Kattpoet

Du om du bara visste hur mycket strul vi har haft det första året med  papper och byråkrati, detta har verkligen visat att vi hör ihop,  vi blir ju starkare av motgångar  fast vi vill inte ha fler nu.

• Fröken Emma
    Kattpoet skrev 2011-08-13 09:33:57 följande:
    Du om du bara visste hur mycket strul vi har haft det första året med papper och byråkrati, detta har verkligen visat att vi hör ihop, vi blir ju starkare av motgångar fast vi vill inte ha fler nu.
    <3
  • Oniq

Mina tankar går till en väninna som egentligen skulle stått i kyrkan idag, men IGÅR såg de att hinderskapsbeviset löpt ut (tidsmässigt) så det blir ingen vigsel (tror dom kör på med festen ändå, allt är ju bokat och betalt).

Smådetaljer jag skulle tänkt på till vår bröllopsdag var:

* Volymen på musiken (vi var utomhus och jag blev innan vigseln livrädd för att inte höra när musiken startade då jag inte hade varit med och testat volymen, jag hör rätt dåligt)

*Volymen på musiken vid brudvalsen (kan ha varit min hörsel igen, men jag tyckte det var låg volym)

*Att provdansa med min man innan dgen D (vi kan inte dansa)

*Att stryka min klänning (hade nog blivit skrynklig i bilfärderna ändå ;)  )

*Att sova ut dagen innan (omöjligt pga nerver)

Men ändra på något? -Aldrig :)

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Fröken Emma
    Oniq skrev 2011-08-13 10:07:23 följande:
    Mina tankar går till en väninna som egentligen skulle stått i kyrkan idag, men IGÅR såg de att hinderskapsbeviset löpt ut (tidsmässigt) så det blir ingen vigsel (tror dom kör på med festen ändå, allt är ju bokat och betalt).

Smådetaljer jag skulle tänkt på till vår bröllopsdag var:

* Volymen på musiken (vi var utomhus och jag blev innan vigseln livrädd för att inte höra när musiken startade då jag inte hade varit med och testat volymen, jag hör rätt dåligt)

*Volymen på musiken vid brudvalsen (kan ha varit min hörsel igen, men jag tyckte det var låg volym)

*Att provdansa med min man innan dgen D (vi kan inte dansa)

*Att stryka min klänning (hade nog blivit skrynklig i bilfärderna ändå ;) )

*Att sova ut dagen innan (omöjligt pga nerver)

Men ändra på något? -Aldrig :)
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu

NEJ!! stackars din vän!! Fy så tråkigt. Hur tar hon det? Var det ett stort bröllop med hela hittet?

Vissa saker gör ju det hela lite charmit ;)
    Ja den hade nog blivit skrynklig ändå, och vist kan man träna innan, men detta är ju verkligen ni! O ni kan ju inte dansa :)

O grattis till den brud som lyckas sova ut dagen innan!!!

• S2011

- kantorn vände på ordningen på vår in- och utgångsmarsch. trots att prästen inte ens fem minuter innan "start" hade kollat av en sista gång med mig i vilken ordning det var och gått in till kantorn för att checka av. vi fick alltså "skrida" in till vår hejdundrande, snabba utgångsmarsch och ut till den lugna, fina "ingångsmarschen".

- jag hade ett extra möte med de som anordnade vår bröllopsmiddag för att ordna med detaljer och vi kom då överens om att de skulle märka upp allting på buffébordet, mestadels för att peka ut för allergiker och vegetarianer. men väl där fanns det absolut noll märkning.

-i den meny vi kommit överens om, vi och kocken, skulle det finnas flervalsalternativ vad gällde desserten (hallonpaj med vaniljsås alternativt citronfromage o chokladmoussebägare m jordgubbe samt sorbet till allergikerna). men - ingen hallonpaj alls, citronfromagen och chokladmoussen i varsina bägare och mer sorbet än vi hade allergiker....

-min tärna skulle sova i vår lägenhet och fick extranyckeln till den. på kvällen bestämde hon dock om sig och hennes pojkvän hämtade henne. hon åkte hem till vår lägenhet, hämtade sina saker och slängde in nyckeln i brevinkastet. varken jag eller min man hade med oss våra nycklar till lägenheten..... (det löste sig dagen efter genom att min man och en kamrat åkte hem till oss och fiskade upp nycklarna med hjälp av ett skärp och en magnetpenna )

trots detta så kändes dagen fulländad och bröllopet är väl ännu lite mer minnesvärt med lite småmissar, eller?  

• Aniara4
    S2011 skrev 2011-08-13 18:40:45 följande:
    -min tärna skulle sova i vår lägenhet och fick extranyckeln till den. på kvällen bestämde hon dock om sig och hennes pojkvän hämtade henne. hon åkte hem till vår lägenhet, hämtade sina saker och slängde in nyckeln i brevinkastet. varken jag eller min man hade med oss våra nycklar till lägenheten..... (det löste sig dagen efter genom att min man och en kamrat åkte hem till oss och fiskade upp nycklarna med hjälp av ett skärp och en magnetpenna )
    Aha! Vi ska ha folk sovande i vår lägenhet, så där har vi en detalj att tänka på. Ta med minst en av våra nycklar. Ska be att få tillbaka extranyckeln från städfirman så ska det nog gå bra!

Tack för påminnelsen.
  • Yarrow

Nu är det iofs ett år sedan snart som vi gifte oss så ag har säkert hunnit förtränga de småsakerna som inte var helt perfekt.

Däremot en sak jag aldrig kommer glömma är att när vi dagen efter vaknar upp i bröllopssviten och upptäcker att vi har med allt, UTOM ombyten! Ingen av oss tänkte alls på dagen efter brölloppsdagen. Haha.

Vi gifte oss på annan ort så vi kunde inte direkt gå hem och hämta kläder heller och så skulle vi iväg på brunch med familj och vänner.
    Så till den dyker jag upp i en klänning som min tärna lämnat i vårt rum och min pappas kallingar för han var den enda som fortfarande var hemma när jag ringde runt efter kläder att låna :)

• Styrka
    Yarrow skrev 2011-08-14 02:07:07 följande:
    Nu är det iofs ett år sedan snart som vi gifte oss så ag har säkert hunnit förtränga de småsakerna som inte var helt perfekt.

Däremot en sak jag aldrig kommer glömma är att när vi dagen efter vaknar upp i bröllopssviten och upptäcker att vi har med allt, UTOM ombyten! Ingen av oss tänkte alls på dagen efter brölloppsdagen. Haha.

Vi gifte oss på annan ort så vi kunde inte direkt gå hem och hämta kläder heller och så skulle vi iväg på brunch med familj och vänner.
    Så till den dyker jag upp i en klänning som min tärna lämnat i vårt rum och min pappas kallingar för han var den enda som fortfarande var hemma när jag ringde runt efter kläder att låna :)
    Hahaha, bra tips där! Fan klockrent!
    *skrattar fortf* Förlåt, men det måste blivit en minnesvärd hotellfrukost, komma ned till frukostbuffén i full brudutstyrsel!
    Så; glöm inte dagen efter när vi packar till bröllopsnatten, check.
Svar på tråden Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!