• Fröken Emma

Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!

Är verkligen allas bröllopsdag så perfekt?
    Nått ni kan dela med er av som inte gick som planerat, eller som ni glömde planera, eller som ni är extra glada för att ni tog med det i planeringen?

Nån som spydde i kyrkan, svärmor tog med stumpor till bruden på kvällen då det blev kallt, osv osv!
    Brudtärnan ramlade på paketbordet så flera presenter gick sönder....mm.

• Svar på tråden Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!
  • andersson1970

En liten sak bara som jag sett på foto mååånga gånger & som jag själv sällan gör:

Ta bort eventuella etiketter under skorna!!!

De lyser vita låååång väg sedan när det knäböjs framför altaret.

( om ni nu vigs i kyrkan, annars spelar det ju mindre roll )

• Aniara4

Se till att få göra en provuppsättning och/eller var riktigt säker på att den som fixar håret har förstått hur du vill ha det och hur ditt hår funkar. En kompis kom till kyrkan med blött hår som hon försökt hinna göra om själv...

• Chicita
    andersson1970 skrev 2011-08-16 08:29:43 följande:

En liten sak bara som jag sett på foto mååånga gånger & som jag själv sällan gör:

hehe... Var på ett ex -brors bröllop för många år sedan. Och där var det inga vita prislappar. Utan lysande neonorange... Han hade köpt skorna för 99:- på extrapris Tungan ute
    Det såg jag som satt 5 rader bort, så det borde dom andra också ha sett Flört

Annars skulle jag nog vilja säga att det är viktigt att tänka på att äta något under dagen. Annars kan alkoholen slå till väldigt snabbt när man börjar med brudskål och vin till maten mm.
    Att se till att ha något i magen även om man är supernervös är A och O
  • Sassabrassa
    andersson1970 skrev 2011-08-16 08:29:43 följande:

Braaaaaaa tips!
  • Vott

Inte gift mig än men igår kväll kom jag på att det kanske kan vara bra att tha något att ta maten med på buffén!

Och jag har nu dragit bort alla lappar på våra skor! Tack för det tipset!

• Fröken Emma
    Vott skrev 2011-08-16 09:21:02 följande:
    Inte gift mig än men igår kväll kom jag på att det kanske kan vara bra att tha något att ta maten med på buffén!

Och jag har nu dragit bort alla lappar på våra skor! Tack för det tipset!
  • Fröken Emma

Puffar lite för mer inlägg!

• 4everwe2

Hela dagen var perfekt. MEN det jag önskar att jag kunde ändra på var att jag var så sjukt nervös i kyrkan. När man egentligen inte har något att vara nervös för. Kunde inte riktigt njuta den lilla tid vi var i kyrkan under vigseln. Så mitt tips är: Andas och NJUT i kyrkan

Fru Björk
  • Fröken Emma
    4everwe2 skrev 2011-09-03 22:06:42 följande:
    Hela dagen var perfekt. MEN det jag önskar att jag kunde ändra på var att jag var så sjukt nervös i kyrkan. När man egentligen inte har något att vara nervös för. Kunde inte riktigt njuta den lilla tid vi var i kyrkan under vigseln. Så mitt tips är: Andas och NJUT i kyrkan
    Fru Björk
    Bra tips!!
    Tack
  • förlovadflicka
    4everwe2 skrev 2011-09-03 22:06:42 följande:
    Hela dagen var perfekt. MEN det jag önskar att jag kunde ändra på var att jag var så sjukt nervös i kyrkan. När man egentligen inte har något att vara nervös för. Kunde inte riktigt njuta den lilla tid vi var i kyrkan under vigseln. Så mitt tips är: Andas och NJUT i kyrkan
    Fru Björk
    Jag var på en vigsel idag för ett par kompisar (inte jättenära) men jag var såååå nervös innan de gick in för om 28 dagar går vi ju också in precis där! Det kändes så autentiskt, haha!
Svar på tråden Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!