Vår dag var verkligen så fantastisk och underbar som vi önskade! Festen blev helt perfekt och alla var nöjda och glada och stämningen var på topp! Ingen stelhet eller något bara så mysigt och avslappnat som vi ville ha det med massa spontana framträdanden på scenen och lagom mycket tal, jättelyckad bordsplacering. Alla gästerna älskade festprogrammen där det fanns personbeskrivningar och lite annat smått o gott. Men självklart hände lite smågrejer men verkligen inget som vi grämer oss över, vi är bara sååå nöjda och har fått så otroligt mkt positiv respons från våra gäster där flera sa att det var det bästa/roligaste/härligaste/mysigaste/finaste bröllop de vart på :) Vi är verkligen glada och nöjda med tankte på allt jobb vi lagt ner på mat, dekorationer och planering. Vi fick så mycket beröm för festen, maten, dekorationer och hur vi såg ut. Helt överösta av komplimanger. Dagen och kvällen gick för fort!!!
De småsaker som vi missade var:
Vi hade glömt att föra över pengar från sparkontot till hans konto som han skulle ha att betala buketten o blommorna, sushi-cateringen, brödet m.m som skulle hämtas ut på bröllopsdagens förmiddag. Jag förde över pengarna tot 10 500 på morgonen, bara det att nån timme senare kom vi ju på att vi har olika banker o att pengarna därför inte når hans konto förrän nästa bankdag- måndag! Hahaha!! Så jäkla klantigt! Vi fick helt enkelt tömma det sista vi hade på alla våra krediter o kontokort! Mindre bra men vad gör man liksom...
Allt flyter på hur fint som helst med foto, båtfärd och vigsel utomhus - vi klarade oss från regn o allt var perfekt.
Men vi har missat assietter till sushiminglet, men det löser sig fint då folk lägger bitarna på servetter eller bara tar rätt i händerna. Detta satte ju genast ribban för en uppsluppen och lättsam stämning där alla fick pilla med fingrar o pinnar. så det blev finfint ändå!
Vi glömmer att tala om att Spotify-listan är för authorized personer endast... men i o m att vi hade öppen scen och datorn stod vid instrumnenten o PA´t så bjöd det ju in lite till att det var öppet oxå, så när alla musiker och framträdande droppade av frammåt 12-tiden o spellistan sattes på så la musikervännerna dit låtar på play que hela tiden så den färdiga listan blev liksom åsidosatt. Men, men det var dans iaf och folk var glada. Ingen bytte låtar mitt i o så utan de satte låtarna på väntelistan.
Det missades att ta fram vegetarisk korv när nattamaten kom fram, jag upptäckte detta efter ett tag o bad dem ta fram den, men vet inte om det blev för sent o att vegetarianerna då trodde att de blev bortglömda. Hoppas de såg att veggokorven kom fram sen...
Min underklänning/slip gick sönder lite när jag dansade. tog ett långt steg när jag swingades runt av en vän o hörde hur det ritschade till, sen när vi kom till hotellet på natten fann jag var det hade gått sönder. ska försöka lämna in till skräddare.
Vi var på hotellet vid 03-tiden, orkade inte dricka champagnen som svägerskan satt dit, så vi har den till ett annat tillfälle :)
Missade hotellfrukosten för vi var för trötta haha! Men vi hade sååå mycket mat kvar så vi hade kunnat haft dubbla antalet gäster! vi käkade rester till frukost senare. nam nam..
Men allt var så toppen så vi är så nöjda med allting! Önskar att dagen, kvällen inte gick så snabbt! Det var så mycket glädje o kärlek!