Mace skrev 2011-09-05 15:30:30 följande:
- Vi hade ordnat med buss mellan kyrkan och festplatsen, och ordnat med lite speciell musik och så, men väldigt många hoppade in i de bilar som fanns, så det var bara 10 pers i bussen. Det gjorde mig ledsen eftersom vi ändå lagt tid på den och det gjorde att folk hamnade på helt fel plats på festplatsen (vi var i vår trädgård, men välkomstdrinken serverades i utkanten).
- På väg från kyrkan fick folk plötsligt väldigt bråttom, så det kändes ett tag som att vi stod ensamma kvar. Inte roligt alls. På all andra bröllop har det alltid varit ganska lång väntan på kyrkbacken för foton och liknande, men nu blev det någon flockmentalitet, så alla bara åkte.
- Vi hade en fantastiskt duktig kompis som fotograf, men det var svårt att få tiden till alla bilder, och efterosm vi ordnade en stor del av bröllopet själva var det många av våra vänner och släktingar som var upptagna med olika saker. Mitt råd är alltså att verkligen bestämma när det skall fotas.
- Om ni ordnar själva, se till att ha ansvariga för varje liten detalj. Vi hade inte det, och missade bland annat helt allt snacks som skulle ut.
- Vi hade flera tärnor och marskalkar och i efterhand önskar jag att vi förklarat bättre vad vi förväntat oss (vilket inte var mycket, men i alla fall lite intresse för bröllopet och att de var med oss innan vigseln).
- Vi missade att tala om för kocken att middagen skulle vara halv sex - han hade planerat till sju.
- Middagen drog ut jättemycket på tiden, vilket jag tyckte var otroligt tråkigt. Jag trodde toastmasters hade koll på det, men hade jag vetat att de inte hade det skulle jag har påminnt dem många fler gånger om att middagen var tvungen att var klar en viss tid. Nu blev det tyvärr precis som jag inte ville ha det: alla tal i slutet av middagen när alla bara ville resa på sig. Bättre att lägga en 4-5 tal innan förrätten i så fall.
- Vi köpte confettirör från teknikmagasinet... de färgade av sig när de hamnade i fuktigt gräs, så i alla fall två skor blev förstörda, men det var ju en evig tur att det inte hamnade på brudklänningen.
Gösses!
Nu gör du mig verkligen närvös!!
Jag har ett otroligt kontrollbeho, o skulle detta hända mig skulle jag bli helt förtvivlat!!
Menar du verkligen att middagen var 1½ timme försenad?
O hur många tal hade ni? 4-5 innan förätten måste ju ge utrymme på minst 15 totalt!!
Nu gör du mig verkligen närvös!!!