Vi skulle byta tjänster med ett brudpar här på BT. Jag skulle stå för sång och musik på deras bröllop, och de skulle komma på vårat tre personer och hjälpa till med serveringen.
Det verkade klart sen länge, och vi mejlade då och då för att kolla. Sen när jag ringde upp bruden, så blev det plötsligt omöjligt att prata i telefon av olika anledningar. Vi ringde från massor av telefoner och olka nummer men människan svarade inte ens.
Och jag sms:ade och skrev att det var helt ok om de ville avbryta bytesaffären, bara vi fick veta det innan. Senast två dagar innan bröllopet skrev hon att de absolut lovade att komma.
De kom inte! (min stackars svärmor var i upplösningstillstånd) Men jag har många kontakter så det löste sig jättebra ändå tack vare tjänstvilliga elever som gärna tjänade en hacka.
Byta tjänster är en trevlig idè annars, men tyvärr så gick det alltså fel i dtta fall. Jag tänker dock INTE hänga ut personen här på BT trots allt, för jag tror att något allvarligt har hänt, och att deras bröllop också blivit inställt. Dock har vi inte fått minsta förklaring!!! Det hade verkligen kunnat sabba vår fest totalt, när hälften av serveringpersonalen inte alls dök upp till våra 100 gäster!