• ClaraH

Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd

Jag tänkte att det kan vara en bra idé att starta en tråd för oss som gifter oss i Stockholm 2011. Man kanske kan tipsa varandra om saker lokalt i Stockholm.

Vi gifter oss 20 augusti. det blir borgerligt i vår festlokal.

Det vi just nu funderar över är varifrån vi ska ta tprtan och hur vi får tag i serverings och kökspersonal. Har ni några idéer om det tar jag gärna emot dem, men allt annat också!

• Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd
  • MiaAnd

Oj redan i augusti! Då har ni en del att göra framöver!

Vi beställer våra tårtor från citygross för ca 15 kr/biten och dekorerar själv (vanlig princess). De har även moussetårtor och frukttårtor. De kostar något mer, kanske 20 kr biten eller nåt sånt. 

• Millan W

Tackar ! Ja fast det som känns som mest stressigast är att hitta ett ställe =)

• Cantaton
    Millan W skrev 2011-06-14 13:11:07 följande:
    Tackar ! Ja fast det som känns som mest stressigast är att hitta ett ställe =)
    Ja, absolut :) Men har ni bara det kan resten komma efterhand. Det är ju lättare att boka upp allt annat när man vet var man ska vara :)
  • Millan W
    Cantaton skrev 2011-06-14 13:16:09 följande:
    Ja, absolut :) Men har ni bara det kan resten komma efterhand. Det är ju lättare att boka upp allt annat när man vet var man ska vara :)
    Ja visst är det så!! Vi har tänkt oss ett mega stort grillparty eller något liknande ..
  • Cantaton
    Millan W skrev 2011-06-14 13:30:09 följande:
    Ja visst är det så!! Vi har tänkt oss ett mega stort grillparty eller något liknande ..
    Åh, det låter jättehärligt. Jag har varit på ett sådant bröllop. Det var partytält uppställda på gräsmattan ute på brudens föräldrars landställe, vid vattnet. Och så var det två kockar som grillade allt tänkbart gott på en jättegrill :)
  • Millan W

Vi har flax =)
    Bokade in hökmossens gård i dag, Det ända datumet dom hade ledigt va 20 /8 .
    Jätte sött ställe, vi tänker gifta oss i trädgården.
    Så nu ska vi bara hitta någon som kan viga oss =)

• Helena brud 20 aug

Borgligt? Jag har.. Hoat.. Råkat boka in två vigselförättare, så hittar du ingen hojta till mig... Jag ska nog ringa och avboka den ena.. Frågan är bara vilken... :)

• Millan W
    Helena brud 20 aug skrev 2011-06-15 23:28:54 följande:
    Borgligt? Jag har.. Hoat.. Råkat boka in två vigselförättare, så hittar du ingen hojta till mig... Jag ska nog ringa och avboka den ena.. Frågan är bara vilken... :)
    Ja borgligt ! Ja men det vore kanoners.Jag ska kolla under dagen i dag tänkte jag .
    Jag åtekommer då =)
  • Millan W
    Helena brud 20 aug skrev 2011-06-15 23:28:54 följande:
    Har du hunnit boka av den ena ?? Hojta till om du inte gjort det .

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra längre morr...
    Vi hade bokat Hökmossens gård och priset är ju super mm.
    Kruxet är att det ligger rätt nära motorvägen och jag tycker att man hör bilarna rätt kraftigt.
    Det är ett väldigt sött litet ställe annars å det känns som om vi har tur s0om lyckades boka det men så kort framförhållning.
Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd