• ClaraH

Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd

Jag tänkte att det kan vara en bra idé att starta en tråd för oss som gifter oss i Stockholm 2011. Man kanske kan tipsa varandra om saker lokalt i Stockholm.

Vi gifter oss 20 augusti. det blir borgerligt i vår festlokal.

Det vi just nu funderar över är varifrån vi ska ta tprtan och hur vi får tag i serverings och kökspersonal. Har ni några idéer om det tar jag gärna emot dem, men allt annat också!

• Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd
  • CiaLia

Å tack för catering-tipset. Deras menyer såg väldigt fina och goda ut. Helt klart ett bra alternativ. Tar hemskt gärna emot fler tips om bra catering som inte tar för dyra priser

• Skumboll
    ClaraH skrev 2011-04-10 19:06:45 följande:
    Det blir ju jättefint! Trevligt ställe, med fin utsikt. Grattis!
    Tack! När vi var där och tittade förra sommaren så sa det bara klick, glaspaviljongen är ju så fin och jag bara hoppas att det är fint väder så att man kan utnyttja uteplatsen och trädgården!
    Var ska ni vara?
  • ClaraH
    Skumboll skrev 2011-04-10 20:32:19 följande:
    Tack! När vi var där och tittade förra sommaren så sa det bara klick, glaspaviljongen är ju så fin och jag bara hoppas att det är fint väder så att man kan utnyttja uteplatsen och trädgården!
    Var ska ni vara?
    Mitt främsta kriterie när jag letade lokal var att jag ville laga maten själv, så till slut blev det Anna Withlook i stan. Vi är nöjda med att ha fått tag i en lokal så pass centralt, det passar nog våra gäster. En del är långväga och vi har hittat ett hotel strax intill. Edsbergs slott vr ledigt, men etersom man inte kan ha alla gäster i samma lokal övergav vi det alternativet.
  • ClaraH

Hur går det för er?

Vår planering har legat i träda ett tag, det är så himla mycket på jobbet, jag jobbar jämt i princip nu. Men det lättar nog om ett par veckor och då ska jag sätta fart igen. Just nu skulle vi behöva få ut inbjudningskorten men jag kommer inte att hinna denna helgen heller inser jag.

Tårta är fortfarande ett problem.

• ClaraH
    CiaLia skrev 2011-04-10 16:13:17 följande:
    från början hade vi tänkt att hitta ett band som kunde spela ca 3x45 min för kanske 7000-8000. Men eftersom vi är lite kräsna, speciellt min kära fästman så har vi nu hittat bra band som spelar 3x45 för 10 000-12 000, vi har inte bestämt exakt pris än. Vi vill inte heller bara ha det typsika som live-band erbjuder, alltså schlagers, pophits och 80-tal utan gärna lite beatles å sånt från 70-talet, lite gamla godingar. Men han som jag vart i kontakt med heter Joahn Mörk, kolla in: www.johanmork.se

Han har flera olika band att erbjuda, ett av dom är akustiskt. Ovanligt och jäkligt coolt.
    Vi ville allra hellst ha beatles cover bandet (thecompleatles.com) men dom var dyra (typ 20-25 000)
    Iof har jag vart i kontakt med ena medlem i bandet och han kunde erbjuda mig ett annat bra band han spelade i för 12 000 så jag har lite å välja på. Även vart i kontakt med Ål in Band som verkar helt ok. Dom ville ha mellan 12-15 000.   

Det går å hitta band som spelar för 7-8000 om man inte e så kräsen tror jag.
    Är det  någon som vet en bra prisvärd catering i Sthlm?
    Finns så många att välja mellan så är svårt att välja rätt. 
    Vilka bra tips på musik, du har verkligen koll på marknaden.

Jag har inte så mycket koll på satering, jag har ätit från Operakällaren och det var förstås jättegott. Sen har jag också provat Annorlunda catering och de var också bra, man kunde välja på olika temamenyer, det jag åt var på en 50-årsfest, det var en plockbuffé och allt såg trevligt och lite lyxigt ut.
  • Blivande fru Swärdh
    Gopplan skrev 2011-04-09 13:22:16 följande:
    Musik i allmänhet känns som det jag funderar över mest. Vet inte om vi ska ha liveband eller DJ, men det lutar nog åt DJ eftersom det blir billigare. Har dock inte hittat någon än. Vad ska ni andra ha för musik?
    Vi kör på Spotify (bästa alternativet) och har 3 live akter! :) En är trubadur och är M2B kusin, andra är min M2B band och sist ett annat band som är polare med M2B så vi betalar ingenting för live akterna. Dem är tyvärr inga coverband så kan inte rekommendera dem till bröllop. Längtar till 9 juli!!!
  • ClaraH

Vi funderar också på spotify, men tänk om nätet går net, då står man där. Jag tror vi ska ladda ner musik och göra listor. Lite lungnare i början över till disco och lite lungnare igen och lite rockigare osv.

• Aniara4
    ClaraH skrev 2011-05-14 18:29:37 följande:
    Vi funderar också på spotify, men tänk om nätet går net, då står man där. Jag tror vi ska ladda ner musik och göra listor. Lite lungnare i början över till disco och lite lungnare igen och lite rockigare osv.
    Vi kommer att skaffa Spotify Premium och köra offline. Det skulle ju ändå inte bli så mysigt att köra gratisversioen och bli avbruten av reklam hela tiden!
  • ClaraH
    Aniara4 skrev 2011-05-14 18:30:44 följande:
    Vi kommer att skaffa Spotify Premium och köra offline. Det skulle ju ändå inte bli så mysigt att köra gratisversioen och bli avbruten av reklam hela tiden!
    OK, jag visste inte att man kunde köra offline. Då ska vi gå på det. Jag trodde att även det "dyra varianten" utan reklam var online... Men då ska vi förstås gå på det. Det är förmodligen ännu dyrare att ladda ner allt man vill ha för spellistorna. Tack för tipset!
  • Josse770

Hejsan!
    Gifter mig 21 maj (om en vecka!) i huddinge.

På tal om tårta så har vi beställt från enskede gymnasium. Kan berätta om en vecka hur den var :)

Musik kör vi på Itunes med olika spellistor för olika delar av kvällen. mycket för att jag har spotify och det är inte alltid att det funkar som det ska och att de har ett ganska litet utbud av låtar ändå.

Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd