• ClaraH

Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd

Jag tänkte att det kan vara en bra idé att starta en tråd för oss som gifter oss i Stockholm 2011. Man kanske kan tipsa varandra om saker lokalt i Stockholm.

Vi gifter oss 20 augusti. det blir borgerligt i vår festlokal.

Det vi just nu funderar över är varifrån vi ska ta tprtan och hur vi får tag i serverings och kökspersonal. Har ni några idéer om det tar jag gärna emot dem, men allt annat också!

• Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd
  • Helena brud 20 aug

Har inte bokat av nån än... Måste ta tag i det där... Idag vart iaf alla barnens kläder inhandlade... 1400 hua... Men då fick sonen på åtta, kostym, skjorta och väst samt skor. Dottern på sex fick små vita finskor, och en underbar vit långklänning, ser nästan ut som en bröllopsklänning... Minstingen på ett fick en fin klänning hon oxå... Surar dock lite då hennes klänning kostade lika mycket som sexåringens.... Och sp muttrar jag lite över att sexåringen valde en modell som inte fanns i liten storlek.. Hade ju vela att de skulle haft samma helst... Men nåja, de är rätt lika... Sambon tycker att jag är knäpp som hänger upp mig på såna småsaker....

• Agape

Hej alla blivande brudar hoppar in här! Efter att ha planerat ett vinterbröllop och i Norrland så blir det nu ett sensommarbröllop i Sthlm... Så nu försöker vi få ihop ett bröllop på lite mer än två månader, Mao fullt upp! kyrkan är bokad, lokalen och mat är preliminärt bokad (vi har fram till på ons att bestämma oss), tårtan är på g, solisten lika så, barnens kläder är så gott som fixade, nu är det bara min outfit som måste ordnas pronto! Inbjudningar fixas det med nu i dag och planen är att de ska ut i veckan. Det mer akuta är underhållning och fotograf! Något tips på prisvärd fotograf?!

• Cantaton
    Agape skrev 2011-06-19 13:57:26 följande:
    Hej alla blivande brudar hoppar in här! Efter att ha planerat ett vinterbröllop och i Norrland så blir det nu ett sensommarbröllop i Sthlm... Så nu försöker vi få ihop ett bröllop på lite mer än två månader, Mao fullt upp! kyrkan är bokad, lokalen och mat är preliminärt bokad (vi har fram till på ons att bestämma oss), tårtan är på g, solisten lika så, barnens kläder är så gott som fixade, nu är det bara min outfit som måste ordnas pronto! Inbjudningar fixas det med nu i dag och planen är att de ska ut i veckan. Det mer akuta är underhållning och fotograf! Något tips på prisvärd fotograf?!
    Wow! Vilken tvär vändning :) Vilket datum blir bröllopet? Vad lägger du i ordet "prisvärd"? Jag har några absoluta favoritfotografer, men samtliga är väldigt dyra... Dock tycker jag ju att de är "prisvärda" för den kvalitet de står för... 

Vilken typ av underhållning söker du? Band? DJ? Spotifylistor?
  • Agape

Cantaton: haha ja det blev helomvändning! Det blir den 27/8 i Sofia kyrkan. Underhållning kan ev vara på g så där avvaktar jag svar. Fotograf också men mottar gärna alternativ då det är lite mer osäkert. Har bekanta som är utbildade fotografer men inte direkt bröllopsfotograf så jag ser över möjligheterna att ha en bröllopsfotograf under bara någon timme så får det andra fotograferande gänget fotografera miljöbilder osv. När det gäller smink, hur har ni andra tänkt där? Jag funderar på att göra det själv då jag är så petig och tycker inte det brukar bli bra då jag testat blivit sminkad. Dock så skulle det ju vara ganska skönt att bara bli ompysslad en dag som denna...

• Helena brud 20 aug

Vi ha Daniel skilberg.. De är två stycken som fotar och just nu bygger de upp sin portfolio och erbjuder halva priset.. Så vi tog en halvdags fotografering för 4500 för två fotografer.. Vad har ni hittat för underhållning? Vet inte alls vad vi ska ha... Letar dj just nu och tror mig ha hittat en iaf.. Men allt blir ju dyrare än man tänkt... Nån som har tips på billig dj och även annan underhållning? Och vet ni nån som inte tar allt för mycket för att sjunga två tre låtar under vigseln?

• Cantaton
    Helena brud 20 aug skrev 2011-06-19 14:57:59 följande:
    Vi ha Daniel skilberg.. De är två stycken som fotar och just nu bygger de upp sin portfolio och erbjuder halva priset.. Så vi tog en halvdags fotografering för 4500 för två fotografer.. Vad har ni hittat för underhållning? Vet inte alls vad vi ska ha... Letar dj just nu och tror mig ha hittat en iaf.. Men allt blir ju dyrare än man tänkt... Nån som har tips på billig dj och även annan underhållning? Och vet ni nån som inte tar allt för mycket för att sjunga två tre låtar under vigseln?
    Min pappa hade en superbra DJ (tyckte jag och resten av gästerna, vad jag hörde) på sitt bröllop i Huddinge förra sommaren! Han heter Mattias Nyström. Hans hemsida: www.nystroms-special.se/

Vilken prisklass tänker du dig på solosången?
  • ClaraH
    Agape skrev 2011-06-19 14:31:51 följande:
    Cantaton: haha ja det blev helomvändning! Det blir den 27/8 i Sofia kyrkan. Underhållning kan ev vara på g så där avvaktar jag svar. Fotograf också men mottar gärna alternativ då det är lite mer osäkert. Har bekanta som är utbildade fotografer men inte direkt bröllopsfotograf så jag ser över möjligheterna att ha en bröllopsfotograf under bara någon timme så får det andra fotograferande gänget fotografera miljöbilder osv. När det gäller smink, hur har ni andra tänkt där? Jag funderar på att göra det själv då jag är så petig och tycker inte det brukar bli bra då jag testat blivit sminkad. Dock så skulle det ju vara ganska skönt att bara bli ompysslad en dag som denna...
    Jag har varit lite fram och tillbaka när det gäller sminket,men nu har jag bestämt mig för att göra det själv. Jag har provsminkat mig nägra gånger nu.
  • Helena brud 20 aug

Honom har jag faktiskt precis oxå fått svar av.. La ut en förfrågan på dj portalen.. Smart sida.. Tror jag har hittat en bra dj därifrån kanske.. Annars ska jag ha honom i åtanke. Ja vad vill vi betala. Ingen aning.. Såg nån som ville ha 2000 på blocket och det kändes dyrt för två el tre sånger.. Vad har ni andra betalat

• Cantaton
    Helena brud 20 aug skrev 2011-06-19 21:05:30 följande:
    Honom har jag faktiskt precis oxå fått svar av.. La ut en förfrågan på dj portalen.. Smart sida.. Tror jag har hittat en bra dj därifrån kanske.. Annars ska jag ha honom i åtanke. Ja vad vill vi betala. Ingen aning.. Såg nån som ville ha 2000 på blocket och det kändes dyrt för två el tre sånger.. Vad har ni andra betalat
    Ah, den sidan har jag aldrig varit inne på. Hoppas du hittar någon bra!

2000kr är ett normalt pris för en professionell solist i Stockholmstrakten, med betalning mot faktura. Under 1500kr kommer du inte utan att gå ner i kvalitet. (Jag som har hållit på i några år med musik som huvudsaklig inkomst tar 2500kr och jag gjorde mina första sångjobb för 1500kr...) Det är ju inte bara för själva uppträdandet man betalar, utan även för inköp av noter, alla timmars övning, all kontakt inför o.s.v.
  • Millan W

Åh jag vet inte riktigt hur det går här för oss hmmmm.

Vi har bokat av hökmossensgård, det lät jätte mycke i från motorvägen.

Nu har vi preliminär bokat Skanskvarnen.

innan onsdag ska vi skicka ut inbjudningarna så innan dess har vi väl bestämt oss ..

Millan

Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd