• ClaraH

Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd

Jag tänkte att det kan vara en bra idé att starta en tråd för oss som gifter oss i Stockholm 2011. Man kanske kan tipsa varandra om saker lokalt i Stockholm.

Vi gifter oss 20 augusti. det blir borgerligt i vår festlokal.

Det vi just nu funderar över är varifrån vi ska ta tprtan och hur vi får tag i serverings och kökspersonal. Har ni några idéer om det tar jag gärna emot dem, men allt annat också!

• Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd
  • Aniara4
    Josse770 skrev 2011-05-14 19:49:46 följande:
    På tal om tårta så har vi beställt från enskede gymnasium. Kan berätta om en vecka hur den var :)
    Ja gör det! Vi gifter oss först i början av september och har inte bokat tårta än, så vi vill gärna höra om det var bra och prisvärt!
  • Josse770
    Aniara4 skrev 2011-05-14 20:23:46 följande:
    Ja gör det! Vi gifter oss först i början av september och har inte bokat tårta än, så vi vill gärna höra om det var bra och prisvärt!
    Den kostar 29 kr per bit har jag för mig så ganska billig är den :) Och dom har varit väldigt trevliga och tillmötesgående hitills, nu hoppas jag bara att den ser fin ut och smakar gott för då blir jag helnöjd med allting :)
  • MiaAnd

Hej tjejer! Jag har lyckats missa denna tråd, trots all tid jag spenderar här. Hoppar in nu istället. :) 
    Vi gifter oss den 16 juli i Sigtuna.
    Såg att ni pratat om tårtor. Vi har bestämt oss för att beställa vit princesstårta från City Gross och dekorera den själva. Kostar ca 15 kr/biten. :) Hade först tänkt baka själva, men insåg att det skulle ta för mycket tid när vi ska göra all maten också. 

• Cantaton
    Aniara4 skrev 2011-04-03 14:35:35 följande:
    *Vinkar* Vi gifter oss i Uppenbarelsekyrkan i Hägersten och har festen i Nybohovs festlokal i Liljeholmen.
    Åh, Uppenbarelsekyrkan är så vacker :)
  • Helena brud 20 aug

Hoppar in jag med... Tjugonde augusti är det vår dag.. Gifter oss borgeligt, funderar just nu på om vi ska våga oss på att boka vigseln utomhus.... Tänk om det regnar... Festlokal är på lövsta folkskola.. Så letar catering för fullt just nu... Tårta kommer min syster göra..hon är konditor på en herrgård i Sigtuna, det tackar vi för :) Www.smakakorna.blogg.se där kan man se tårtorna..(hon har fö jobbat på chokladfabriken, så jag kan varmt rekommendera dem..) Kvar är att handla sprit från Tyskland...har hittat tegalob.se men frakten är rätt dyr... Eg borde man väl åka ner själv, men det kostar ju både tid och pengar det med.. Och så är det ju supersvårt att gissa hur mycket sjuttiofem gäster dricker... Tänk om man köper för lite av nått??

• Aniara4
    Helena brud 20 aug skrev 2011-05-15 23:38:01 följande:
    Tårta kommer min syster göra..hon är konditor på en herrgård i Sigtuna, det tackar vi för :) Www.smakakorna.blogg.se där kan man se tårtorna..(hon har fö jobbat på chokladfabriken, så jag kan varmt rekommendera dem..)
    En sån syster skulle jag också vilja ha! Verkligen tjusiga tårtor.
  • Josse770
    Helena brud 20 aug skrev 2011-05-15 23:38:01 följande:
    Eg borde man väl åka ner själv, men det kostar ju både tid och pengar det med.. Och så är det ju supersvårt att gissa hur mycket sjuttiofem gäster dricker... Tänk om man köper för lite av nått??
    Det är ganska billigt ändå nere i tyskland så man kan köpa lite i överkant. det gjorde vi eftersom vi ändå har gubbens 25-årsfest i år. så om ni har någon annan stor fest kan ni använda överflödet till det.
    Sen om man ändå tror att man köpt för lite av nått går det att gå till bolaget, där kan man alltid lämna tillbaka det som blir över.
  • Aniara4
    Cantaton skrev 2011-05-15 23:19:48 följande:
    Åh, Uppenbarelsekyrkan är så vacker :)
    Visst är den! Jag har hört av sångarvänner att den är fantastisk att sjunga i också, jag gissar att du kanske har erfarenhet av det?
  • Cantaton
    Aniara4 skrev 2011-05-16 08:21:29 följande:
    Visst är den! Jag har hört av sångarvänner att den är fantastisk att sjunga i också, jag gissar att du kanske har erfarenhet av det?
    Ja, jag instämmer ;) Har varit på TV-inspelningar av konserter där samt sjungit på dop. Väldigt fin akustik.
  • MiaAnd

Åk ner till tyskland och handla istället. Om ni beställer hem måste ni skatta för det. Dessutom kan ni fynda superbillig öl utanför (sån där någon öl har gått sönder, då rear de hela plattan fast det inte är nåt fel på grejerna.)

Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd