• ClaraH

Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd

Jag tänkte att det kan vara en bra idé att starta en tråd för oss som gifter oss i Stockholm 2011. Man kanske kan tipsa varandra om saker lokalt i Stockholm.

Vi gifter oss 20 augusti. det blir borgerligt i vår festlokal.

Det vi just nu funderar över är varifrån vi ska ta tprtan och hur vi får tag i serverings och kökspersonal. Har ni några idéer om det tar jag gärna emot dem, men allt annat också!

• Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd
  • Helena brud 20 aug

Jösses Bosse, det var inte lite ni bestäält hem... :) hann bli lite orolig ett tag, innan jag insåg att ni köpt en hel del extra... Får nog sätta mig ner och fundera på hur mycket vi kan behöva, tror även det finns lite 'mallar' på nätet på ett ungefär vad som brukar gå åt... Hur åkte ni ner till Tyskland? Hur långt var det att köra? Och hur stor bil hade ni? Vad kostAde resa å färja?

• Josse770
    Helena brud 20 aug skrev 2011-05-18 17:19:06 följande:
    Hur åkte ni ner till Tyskland? Hur långt var det att köra? Och hur stor bil hade ni? Vad kostAde resa å färja?
    Vi tog öresundsbron och sedan färjan från rödby, bron vart ca 600 kr och båten 500 kr tror jag, sedan gick soppan på ca 2000 kr. (allt var i danska kronor så jag har blivit lite förvirrad)
    vi körde en stor fiat ducato, grar ca 1,1 liter milen men man kan ta en lite mindre bil för vi lastade långt ifrån fullt.
    Sen var det kostnaden med alla stopp på mackarna, så packa matsäck och annat nödvändigt.

Vi körde ganska långsamt, åkte från stockholm ca 20.00 fredag kväll och kom hem ca 20 lördag
  • MiaAnd

Är det någon av er stockholmsbrudar som vet var man kan köpa silkespapper på rulle? Vi ska göra lyktor att hänga i taket och det får inte vara veck på, för då blir det jättefult. Skulle vara jättetacksam för tips!

• MiaAnd

Vår tysklandsresa kostade: Hyrbil (miljövänlig volvo som drar mindre soppa) 1350 kr, diesel 1400, färja 845. och så lite mat förstås. Och så ca 4500 för spriten tror jag... 

• Helena brud 20 aug

Hm, ja då kostar det ju en del att åka själv oxå.. Locadi tror ag skulle ha 3500 för en helpall med dricka.. Och inte riktigt det dubbla om man tar två pall.. Ska kolla med dhl vad de ska ha oxå, eller om jag kan ordna billigare frakt påannat håll via nån kontakt...

• Josse770

Så, då har bröllopet varit.
    Massor av alkohol vart det över, tårtan var väl okej, den såg jättefin ut men skulle ha önskat lite mer fyllning. Om ni funderar på att beställa från gymnasium eller liknande se till att de använder ordentligt med fyllning.
    Men med lite mer kräm och grädde hade den varit perfekt.

Men annars gick det mesta bra förutom att jag glömde buketten så den hoppade in mitt i vigseln, prästen sa att vi hade träffats på vaxholm när vi egentligen träffats på värmdö.

Vår son ville hemskt gärna stoppa ringarna i munnen så best man var modig nog att låta honom leka med hans vigselring så jag stog och fnittrade hela vigseln.

Men vi vart gifta och massor av saker gick fel men jag brydde mig inte så mycket om det.

• Aniara4
    Josse770 skrev 2011-05-23 09:05:55 följande:
    Men vi vart gifta och massor av saker gick fel men jag brydde mig inte så mycket om det.
    Grattis! Och precis den inställningen måste man ha, annars blir man ju galen!
  • Helena brud 20 aug

Grattis josse! Ja, man får nog försöka ha lite överseende med att allt inte alltid går som på räls... :)

• Amejuli

Åh, den här tråden har ju jag också missat. Jag gifter mig 30/7 i Hågelbyparken. Börjar allt känna av nerverna lite nu. Tiden har ju gått så himla fort. Vi ligger efter rejält med en hel del när jag jämför med en del andra här på BT har jag märkt men det kanske man inte ska göra. :-P Men jag tänkte ta tag i allt efter min tenta som är om ca 1v. Då blir det full fart.

Roligt att det finns en tråd där man kan få lite sthlm-tips.

• Aniara4

Ok, nu behöver jag ett Stockholmstips som inte är direkt bröllopsrelaterat men är det för mig! Jag har nämligen bestämt mig för att ta hål i öronen för första gången i mitt snart 40-åriga liv. Anledningen till att jag inte har gjort det förut är att jag är så benägen  att bli allergisk mot allt från gurka till kortison, så jag har varit rädd att trigga en nickelallergi därtill. Det är alltså jätteviktigt att hitta någon bra som använder rätt material.

Tips? (Gärna innerstan eller söder(när)förort.)

Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd