• ClaraH

Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd

Jag tänkte att det kan vara en bra idé att starta en tråd för oss som gifter oss i Stockholm 2011. Man kanske kan tipsa varandra om saker lokalt i Stockholm.

Vi gifter oss 20 augusti. det blir borgerligt i vår festlokal.

Det vi just nu funderar över är varifrån vi ska ta tprtan och hur vi får tag i serverings och kökspersonal. Har ni några idéer om det tar jag gärna emot dem, men allt annat också!

• Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd
  • Biscuit

Aniara4 skrev 2011-05-23 16:56:17 följande:

Ok, nu behöver jag ett Stockholmstips som inte är direkt bröllopsrelaterat men är det för mig! Jag har nämligen bestämt mig för att ta hål i öronen för första gången i mitt snart 40-åriga liv. Anledningen till att jag inte har gjort det förut är att jag är så benägen att bli allergisk mot allt från gurka till kortison, så jag har varit rädd att trigga en nickelallergi därtill. Det är alltså jätteviktigt att hitta någon bra som använder rätt material.

Tips? (Gärna innerstan eller söder(när)förort.)
    Jag skulle gå till någon som piercar istället för en såndär pistol som fanns hos varenda frisör på 90-talet för då piercar de ofta med kirurgiskt stål eller titan. Visserligen var det evigheter sen jag piercade mig, så pass länge sen att den är uttagen och ihopväxt men då gick jag till East street på Söder som jag tycker var bra. http://www.eaststreettattoo.se/
  • Aniara4
    Biscuit skrev 2011-05-24 16:17:08 följande:

Aniara4 skrev 2011-05-23 16:56:17 följande:

Jag skulle gå till någon som piercar istället för en såndär pistol som fanns hos varenda frisör på 90-talet för då piercar de ofta med kirurgiskt stål eller titan. Visserligen var det evigheter sen jag piercade mig, så pass länge sen att den är uttagen och ihopväxt men då gick jag till East street på Söder som jag tycker var bra. www.eaststreettattoo.se/
    Tack för tipset. Jag var på väg just dit, men efter att jag insett att läkningstiden är 4-8 veckor vilket skulle kunna innebära att jag inte får bada i insjöar förrän i slutet av juli, så bestämde jag mig för att strunta i det. Clipsörhängen är sällan lika fina och tenderar att göra ont, men att inte få bada på halva sommaren är uteslutet för en badanka som jag!!!
  • ClaraH

Vi har fortfarande inte beställt tårta, det verkar vara den svåraste nöten att knäcka för oss tydligen...

• MiaAnd

Jag blev hippad i helgen. :) Vad vill ni ha för typ av tårta då?

• Amejuli

Vi har inte heller beställt tårta. Behöver verkligen tips. Vi skulle vilja he en tårta där vi fick vara med att bestämma mycket över fyllningarna själva och det ska inte vara en med mous eller chokladgrund utan en med vanliga sockerkaksbottnar.

Någon som har tips på bra ställe? Vill helst inte att den ska kosta mer än ca 4000 och vil blir 62 pers, så helst inte mer 65kr/bit alltså.

Tacksam för tips!!

• Aniara4

En till med tårtproblem här! Jag var väldigt sugen på Chokladfabriken, men fästmannen vill verkligen inte ha en moussetårta, och jag vill nog också gärna ha en traditionell med flera bottnar. Vi har rätt gott om tid fortfarande, men jag skulle gärna vilja bocka av det också eftersom det nästan är det enda vi har kvar.

• ClaraH
    MiaAnd skrev 2011-06-13 12:29:40 följande:
    Jag blev hippad i helgen. :) Vad vill ni ha för typ av tårta då?
    Vi kan tänka oss flera varianter. Gärna mousse som mellanlager, men jag vill nog inte ha en "öppen" moussetårta, jag tycker de verkar vara så värmekänsliga. Vi ska vara i en lokal i centrala Stockholm (Östermalm) men kan tänka oss att frakta en bit.
  • Millan W

Tjingeling !!!
    I lördags vart jag friad till av min bästa =)
    Vi gifter oss om allt går som det ska den 20 augusti .

Vi har inte bestämt plats eller dylikt men vi har bestämt oss båsa två för att vi vill ha ett mycke mycke enkelt bröllop med andå vackert. Vi gifter oss borgligt och troligen ute på landet .

Camilla

Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd