• ClaraH

Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd

Jag tänkte att det kan vara en bra idé att starta en tråd för oss som gifter oss i Stockholm 2011. Man kanske kan tipsa varandra om saker lokalt i Stockholm.

Vi gifter oss 20 augusti. det blir borgerligt i vår festlokal.

Det vi just nu funderar över är varifrån vi ska ta tprtan och hur vi får tag i serverings och kökspersonal. Har ni några idéer om det tar jag gärna emot dem, men allt annat också!

• Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd
  • Aniara4
    Sakura skrev 2011-04-08 18:48:06 följande:
    Aniara, vad härligt, då är det mindre än ett halvår nu då för nu är det redan april! Vart i Hägersten ligger uppenbarelsekyrkan? Är det i närheten av Nybohov det också? Hur går det för dig med förberedelserna då?
    Ja, nu börjar det komma upp på horisonten känns det som! Har bokat hår och smink nu och har börjat kontakta florister så smått. Klänningen ska jag köpa på Lilly, och de har ju max 2 veckors leveranstid, så den kan jag vänta lite med och se om jag lyckas med att bli en mindre storlek eller inte...

Uppenbarelsekyrkan ligger på Bäckvägen, mellan Aspudden och Midsommarkransen kan man väl säga. Den ser rätt skum ut från utsidan men är helt fantastisk inuti!

Var ska ni andra gifta er?

Sakura: Vilken affär är det som har rea på ringar? Jag ska nog bara ha en slät guldring som vigselring, men det kostar ju inget att titta...
  • Sakura

Aniara: Åh då vet jag ju vilken kyrka det är! Fast jag har aldrig varit inne Det är affären Guld! i Kista Galleria som har 50% rabatt, fanns måååånga släta guldringar till fiiina priser! Vilken klänning är det du ska beställa från Lilly? Blir jättenyfiken! Vart vi ska gifta oss är inte bestämt ännu, men om jag får bestämma blir det INTE kommunkontoret! Bara för att man gifter sig borgerligt måste man väl inte känna sig som att man förnyar körkortet eller röstar. Får se när jag tar upp det igen med min kille, för det är fortfarande lite känsligt ämne då han varit staaaaaaaaark äktenskapsmotståndare under så många år. Så jag tänker att jag tar en grej i taget med honom Men min egen dröm är att hitta någon mysig plats och se till att vigselförrättaren kommer dit!

• Gopplan

Hej! Hej!
    Jag ska också gifta mig i Stockholmstrakten, i Vallentuna kyrka. Den 9 juli smäller dte för oss

• Sakura

Hej Gopplan! Vad roligt! Välkommen till tråden! Berätta, hur går det för dig med förberedelserna?

• Skumboll

Hej hej! Här är en till!
    Jag gifter mig i väsby den 13 aug, festen blir sedan i sollentuna.  

• Sakura

Hej Skumboll! Vad kul, nu blir vi fler! Välkommen till tråden! Självklart är vi nyfikna på hur det går även för dig med förberedelserna?

• Skumboll
    Sakura skrev 2011-04-08 20:53:12 följande:
    Hej Skumboll! Vad kul, nu blir vi fler! Välkommen till tråden! Självklart är vi nyfikna på hur det går även för dig med förberedelserna?
    Ja, det tar sig!
    Vi har kommit en bra bit på väg faktiskt. Jag tror att det mesta är bokat och klart, kläder och skor har jag inte fått hem ännu och mannens kläder är inte fixade alls. Jo, jag letar fortfarande någon violinist/er till festen.... 
    Har planerat sedan i början på förra sommaren så vi har kunnat beta av allteftersom, rätt skönt att slippa stressa. 
  • Biscuit

Vi gifter oss visserligen utanför sthlm men iom att vi bor söder om söder så blir alla förberedelser här. Försökte titta i tråden men jag hittade inget tips om tårta så här kommer mitt, Chokladfabriken!

Vi har varit och provsmakat och efter det får man välja allt, fyllning, "hölje" ställning, sprits, blommor ja hela köret. Det var himla kul faktiskt!

Det finns ett förtag som heter four service som hyr ut personal men jag vet inte om de bara hyr ut till företag, kanske kan vara något att kolla iaf.

• CiaLia

Gifter oss i Vaxholm den 3 sep. Är inte så hurtig med planeringen som så många andra här på BT. Kyrka å lokal är klart. Köpt vigselring och bokat florist. Typ ett liveband klart , musik i kyrkan är på g. Tärnklänningar inköpta och snart ska min klänning beställas från Milly Bridal tror jag.

Men sånt som dekorationer, mat och tårta har vi inte fixat än. Frisyr och smink kommer jag ta tag i typ veckan innan hehe (har duktiga tärnor så behöver inte boka nåt sånt) Inte planerat festprogram el vigselprogram heller....Å valsen måste vi börja öva på, Ska börja med inbjudningskorten i helgen tänkte vi. shit va mycke vi har kvar....

Borde man öka taktet kanske? Vissa verkar vara klara med så mycket så jag blir alldeles stressad här ibland. Vi bjuder 80 pers så det är väl normalstort antar jag. 

Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd