Sakura skrev 2011-04-08 20:29:34 följande:
Hej Gopplan! Vad roligt! Välkommen till tråden!

Berätta, hur går det för dig med förberedelserna?
Tack! Jo, det går framåt. Vi har kyrkan klar, lokalen är bokad (församlinghemmet). Cateringen är bokad Adamsbergs catering i Rimbo. De verkar seriösa och bra och är mycket trevliga och har bra paketpriser. Service är också bokad
www.servitris.se. De är kanske lite dyra, men de känns väldigt professionella så det känns värt det.
Min blivande är fransman så jag har hittat en präst som talar franska så den 19 april ska vi ha en första träff med honom. Han vill att vi då tar med hindersprövningen och önskemål om psalmer och ingång- och utgångsmarsch så just nu funderar jag mycket över det. Tror att vi tar sommarpsalmer eftersom vi gifter oss i juli. Den blomstertid nu kommer och Nu grönskar det kan de flesta dessutom så att gästerna kan sjunga med. Ja, i alla fall den svenska delen av gästerna. Marscherna däremot är svårare, men jag börjar nog hitta mina favoriter,
Musik i allmänhet känns som det jag funderar över mest. Vet inte om vi ska ha liveband eller DJ, men det lutar nog åt DJ eftersom det blir billigare. Har dock inte hittat någon än. Vad ska ni andra ha för musik?
Klänningen köpte jag på bridal outlet i Ropsten och när som helst är den klar hos sömmerskan så då kan jag få hem den och prova den hemma. Längtar så!