• ClaraH

Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd

Jag tänkte att det kan vara en bra idé att starta en tråd för oss som gifter oss i Stockholm 2011. Man kanske kan tipsa varandra om saker lokalt i Stockholm.

Vi gifter oss 20 augusti. det blir borgerligt i vår festlokal.

Det vi just nu funderar över är varifrån vi ska ta tprtan och hur vi får tag i serverings och kökspersonal. Har ni några idéer om det tar jag gärna emot dem, men allt annat också!

• Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd
  • Gopplan
    Sakura skrev 2011-04-08 20:29:34 följande:
    Hej Gopplan! Vad roligt! Välkommen till tråden! Berätta, hur går det för dig med förberedelserna?
    Tack! Jo, det går framåt. Vi har kyrkan klar, lokalen är bokad (församlinghemmet). Cateringen är bokad Adamsbergs catering i Rimbo. De verkar seriösa och bra och är mycket trevliga och har bra paketpriser. Service är också bokad www.servitris.se. De är kanske lite dyra, men de känns väldigt professionella så det känns värt det.

Min blivande är fransman så jag har hittat en präst som talar franska så den 19 april ska vi ha en första träff med honom. Han vill att vi då tar med hindersprövningen och önskemål om psalmer och ingång- och utgångsmarsch så just nu funderar jag mycket över det. Tror att vi tar sommarpsalmer eftersom vi gifter oss i juli. Den blomstertid nu kommer och Nu grönskar det kan de flesta dessutom så att gästerna kan sjunga med. Ja, i alla fall den svenska delen av gästerna. Marscherna däremot är svårare, men jag börjar nog hitta mina favoriter,

Musik i allmänhet känns som det jag funderar över mest. Vet inte om vi ska ha liveband eller DJ, men det lutar nog åt DJ eftersom det blir billigare. Har dock inte hittat någon än. Vad ska ni andra ha för musik?

Klänningen köpte jag på bridal outlet i Ropsten och när som helst är den klar hos sömmerskan så då kan jag få hem den och prova den hemma. Längtar så!
  • Gopplan
    CiaLia skrev 2011-04-08 23:07:20 följande:
    Gifter oss i Vaxholm den 3 sep. Är inte så hurtig med planeringen som så många andra här på BT. Kyrka å lokal är klart. Köpt vigselring och bokat florist. Typ ett liveband klart , musik i kyrkan är på g. Tärnklänningar inköpta och snart ska min klänning beställas från Milly Bridal tror jag.

Men sånt som dekorationer, mat och tårta har vi inte fixat än. Frisyr och smink kommer jag ta tag i typ veckan innan hehe (har duktiga tärnor så behöver inte boka nåt sånt) Inte planerat festprogram el vigselprogram heller....Å valsen måste vi börja öva på, Ska börja med inbjudningskorten i helgen tänkte vi. shit va mycke vi har kvar....

Borde man öka taktet kanske? Vissa verkar vara klara med så mycket så jag blir alldeles stressad här ibland. Vi bjuder 80 pers så det är väl normalstort antar jag. 
    Du har ju redan hunnit med en hel del Mat är väl kanske det du borde boka i god tid om du vill få det du vill ha, men övrigt är det ju ingen brådska med. Det är ju ett tag kvar till 3 september. Jag har varken musik eller florist klart och jag gifter mig 9 juli. Vad ska du ha för band och hur mycket får du betala?
  • ClaraH

Jag tror att vi har fått tag i personal till festen, i alla fall en som kan hålla ihop det hela. Sambons äldsta son har många kontakter och har frågat en som jobbar på ett kafé i avanliga fall. Hon är nu mamma-ledig men ha redan nu bokat upp vår dag, för att hjälpa oss. Så vi ska ha ett möte och gå igenom allt så småningom.

När det gäller tårta så funderade vi också på Chokladfabriken, och vi äslker båda två choklad. Men nu blir det så att vi kommer att ha en chokladefterätt, så vi ska nog ha en annan tårta än choklad. Just nu funderar vi på att ta från Gateau i stan.

Vi ska försöka skicka ut inbjudningskorten snart, måste bara göra dem först. Målet får väl bli i påskhelgen hoppas jag.

• ClaraH
    Skumboll skrev 2011-04-08 20:34:57 följande:
    Hej hej! Här är en till!
    Jag gifter mig i väsby den 13 aug, festen blir sedan i sollentuna.  
    Vi bor i Sollentuna och jag letade jättemycket efter lokal där innan vi beslöt oss för att vara i stan istället. Ska ni vara på Edsbergs slott?
  • Skumboll
    ClaraH skrev 2011-04-10 15:37:14 följande:
    Vi bor i Sollentuna och jag letade jättemycket efter lokal där innan vi beslöt oss för att vara i stan istället. Ska ni vara på Edsbergs slott?
    Ja, det finns ju inte speciellt många alternativ i Sollentuna. Vi ska vara på Edsbacka. 
  • CiaLia

från början hade vi tänkt att hitta ett band som kunde spela ca 3x45 min för kanske 7000-8000. Men eftersom vi är lite kräsna, speciellt min kära fästman så har vi nu hittat bra band som spelar 3x45 för 10 000-12 000, vi har inte bestämt exakt pris än. Vi vill inte heller bara ha det typsika som live-band erbjuder, alltså schlagers, pophits och 80-tal utan gärna lite beatles å sånt från 70-talet, lite gamla godingar. Men han som jag vart i kontakt med heter Joahn Mörk, kolla in: www.johanmork.se

Han har flera olika band att erbjuda, ett av dom är akustiskt. Ovanligt och jäkligt coolt.
    Vi ville allra hellst ha beatles cover bandet (thecompleatles.com) men dom var dyra (typ 20-25 000)
    Iof har jag vart i kontakt med ena medlem i bandet och han kunde erbjuda mig ett annat bra band han spelade i för 12 000 så jag har lite å välja på. Även vart i kontakt med Ål in Band som verkar helt ok. Dom ville ha mellan 12-15 000.   

Det går å hitta band som spelar för 7-8000 om man inte e så kräsen tror jag.
    Är det  någon som vet en bra prisvärd catering i Sthlm?
    Finns så många att välja mellan så är svårt att välja rätt. 

• Bullemor

Hej allihopa och gratulerar till dom stundande bröllopen!
    Jag och min blivande gifter oss på Färingsö den 11 juni.
    Vi har det mesta (känns det som) planerat och klart dock börjar jag tvivla på våran fotograf som bara är tjatig och velig angående när vi ska träffas och disskutera hur vi ska ha det på våran dag. Jag vet inte riktigt om jag tycker att hans foton är så fina heller... Men det verkar ju ganska kört att hitta en bra foograf nu när det inte är så långt kvar. Alla verkar redan uppbokade :/ Men det ordnar sig väl..
    Och bandet som skulle spela kan inte längre, utan bara två av medlemmarna kan komma och köra ett soundsystemgig och det va ju inte riktigt vad vi ville ha.
    Det är ju jättesvårt att hitta bra band, många låter liadant!
    Vi vill inte ha ett gäng gamla gubbar som tror att dom är jätterockiga och spelar covers på acdc osv, det går bort.
    Någon som har bra tips?? :)

CIALIA; Vi använder oss av nacka gourmet catering, dom är jättetrevliga och har bra priser. Menyn har vi smakat och den va supergod! :)

• Aniara4
    CiaLia skrev 2011-04-10 16:13:17 följande:
    Är det  någon som vet en bra prisvärd catering i Sthlm?
    Finns så många att välja mellan så är svårt att välja rätt. 
    Jag har mycket goda erfarenheter av CousCous Catering, och alla jag träffat som har använt dem har också varit nöjda. Tyvärr har de höjt priset på sin budgetbuffé, förut kunde man få en helt ok buffe för 99:-/person!
  • ClaraH
    Skumboll skrev 2011-04-10 16:05:46 följande:
    Ja, det finns ju inte speciellt många alternativ i Sollentuna. Vi ska vara på Edsbacka. 
    Det blir ju jättefint! Trevligt ställe, med fin utsikt. Grattis!
Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd