• ClaraH

Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd

Jag tänkte att det kan vara en bra idé att starta en tråd för oss som gifter oss i Stockholm 2011. Man kanske kan tipsa varandra om saker lokalt i Stockholm.

Vi gifter oss 20 augusti. det blir borgerligt i vår festlokal.

Det vi just nu funderar över är varifrån vi ska ta tprtan och hur vi får tag i serverings och kökspersonal. Har ni några idéer om det tar jag gärna emot dem, men allt annat också!

• Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd
  • Millan W

Hur går det för er ?

Allt ornade sig till slut för oss phu.
    Vi kommer att ha vigsel och middag på skanskvarn alla som va bjudna har tackat ja =)
    Mannens kläder har kommit å min klänning förväntas komma vilken dag som hellst .Ringarna är här å jätte fina .
    Vigselförättaren bokad, ja just det en fråga till er som gifter er borgeligt ! Kommer ni ge eran vigselförättare något ??  Har eran vigselförättare bett om en gåva ? Våran vigselförättare sa klart å tydligt att denne brukade få en gåva (peng) hur ställer man sig till det ?

/Camill

• Helena brud 20 aug

De har rätt att ta ut reseersättning, våran vill ha 400 kr och en annan vet jag ville ha 500 kr. Och det känns väl hyffsat rimligt ändå, även om man eg kan rent teoretiskt åka billigare.. De viker ju ändå oftast en stund för att träffas innan, och sen en lördag för vigseln.

• Agape

Hur går det för er alla, här funderar vi kring dj och transport....

Vi ändrar ju planerna lite eftersom Det som krisar mest nu är just dj så jag mottager gärna alla tips ni kan ge, någon som vet någon bra dj som inte kostar skjortan. Vi fick en offert på 8600:- för 3h (med ljud och ljusutrustning) och det kändes ju jätte dyrt ju?!

Kvar att göra:
    - bestämma frisyr
    - sy in vid axlarna på klänningen
    - hitta underkjol
    - bestämma smycken till outfiten
    - hitta snygga underkläder
    - göra klart festhäften
    - justera bordsplaceringen
    - bestämma blommor
    - vigselsamtal
    - mötet med fotografen
    - bestämma helt med sångerna med solisten (bero lite på vad prästen säger vid vigselsamtalet..)

Sen tror jag allt annat är hyffsat klart....hjälp börjar känna mig stressad!

• Helena brud 20 aug

Svarade precis dig i din andra tråd.. Säg till om du behöver mer tips på dj, har nått namn till på lut. Vilket datum gäller det?

• ClaraH

Kvar att göra för oss:

Konsultation på torsdag för hår
    Frissan på fredag
    Vigselförrättare på fredag och ska samma dag också beställa servetter
    Festprogram inkl. tryckning
    Sy färdigt klänningen
    all mat
    ... och säkert lite till

• Millan W

Jag ska till frissan på fredag och göra min hårfärlängning. Blir färgning också

• ClaraH
    MiaAnd skrev 2011-08-09 12:12:12 följande:
    Nu är jag gift! :D Weeehooo!
    Grattis! Har du några bilder?
  • Amejuli

WIII, den 30/7 blev vi äntligen äkta makar.

Trots idoga regnrapport ända fram till dagen D så fick vi strålande sol, och trots småkaos i planeringen så hände inge större missöden.

Tjohooo nu är man fru!

• Amejuli
    MiaAnd skrev 2011-08-09 12:12:12 följande:
    Nu är jag gift! :D Weeehooo!
    GRATTIS!!!!
Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd