• ClaraH

Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd

Jag tänkte att det kan vara en bra idé att starta en tråd för oss som gifter oss i Stockholm 2011. Man kanske kan tipsa varandra om saker lokalt i Stockholm.

Vi gifter oss 20 augusti. det blir borgerligt i vår festlokal.

Det vi just nu funderar över är varifrån vi ska ta tprtan och hur vi får tag i serverings och kökspersonal. Har ni några idéer om det tar jag gärna emot dem, men allt annat också!

• Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd
  • Sakura

Jag är gärna med! Vi har ännu inget datum bestämt, men det blir borgerligt, litet och i Stockholm under 2011 så mycket vet vi. Kollade på din blogg, vad roligt det var att ta del av din planering, med så mycket bilder också Den där klänningen kommer att bli toppenfin! Vet inte om jag har så många tips gällande serveringspersonal, men kommer jag på något fiffigt så hojtar jag. Du kanske kan lägga en statusrad på Facebook (om du är med där) och slänga ut frågan? Kan ju hända att någon i ditt nätverk kan rekommendera personal Må så gott!

• ClaraH

Kul att du hänger på! Jag har lite dåligt samvete för klänningen, jag har inte hunnit så så mycket än,. Jag tänkte faktiskt sy på ett lite annat bakstycke på provklänningen, men har jobbat så mycket på senaste tiden så det har inte blivit något gjort på kvällarna. Men på något sätt får man mer tid nu när det är ljusare, så snart hoppas jag sätta igång. Vi har ett nybyggt hus också så nu börjar planering av trädgård och sånt också, så det är fullt upp.

Eventuellt har vi ett spår på serveringspersonal, men det är inte löst ännu.

• Aniara4

*Vinkar* Vi gifter oss i Uppenbarelsekyrkan i Hägersten och har festen i Nybohovs festlokal i Liljeholmen.

• Sakura

Åh! Hägersten mina gamla hoods! Vad roligt, när går det av stapeln?

• Sakura

ClaraH, nu verkar det inte funka för mig att citera, men jag tänkte säga först och främst: jag har inte sytt sen syslöjden, så jag har noll koll. Men har du verkligen bråttom? Eller alltså inte bråttom kanske, men behöver du verkligen ha dåligt samvete? Hur ska baksidan se ut förresten? Jag blir nyfiken!

• ClaraH
    Sakura skrev 2011-04-03 20:17:22 följande:
    ClaraH, nu verkar det inte funka för mig att citera, men jag tänkte säga först och främst: jag har inte sytt sen syslöjden, så jag har noll koll. Men har du verkligen bråttom? Eller alltså inte bråttom kanske, men behöver du verkligen ha dåligt samvete? Hur ska baksidan se ut förresten? Jag blir nyfiken!
    Nej, det är väl inte så bråttom egentligen. Jag har en månads semester innan bröllopet så jag kunde ju ta det i sommar egentligen, men jag skulle vilja ha lite semaster också, så därför kanske jag skulle sätta fart nu. Jag ska inte göra något spesiellt med bagstycket utan ska prova att sy det i tre stycken istället för ett stycke som jag gjort nu. Ja tror att det blir bättre passform då, nu har jag gjort rätt så djupa infordringar och jag är inte nöjd med dem. Så på något sätt ska jag justera mönstret.

Från början hade jag tänkt klädda knappar  ryggen, men det blir snyggare krage om ryggen är hel så jag ska ha ett blixtlås i sidan istället. Men jag tänkte att skärpet ska ha klädda knappar i ryggen i alla fall.
  • Sakura

Hej igen! Sorry att det tagit sån tid att svara, det blev lite mycket här. (Fast inte igår men då var det Greys anatomy och det är ju heligt! ;) Hur har det gått med att hitta personal förresten ClaraH? Vi gjorde ett försök att titta på förlovningsringar, men då var vår fyraåring med och vi fick avbryta besöket i affären. Hon är lite smågalen vår unge ;) Nu är det stora projektet att ta oss iväg tillsammans, utan barn, för vi har det knepigt med barnvakt. Men allt går att lösa! Affären ifråga hade 50% rea på alla ringar i två veckor till :) Min vigselring är jag sugen på att beställa från USA, kanske märkligt men ni vet hur det är när man blir förälskad i nåt på nätet ;) Må så gott!!

• Sakura

ClaraH: För övrigt tycker jag det låter klokt med tre stycken i ryggen, för då blir det mer figurnära :) Även om jag kan noll om att sy så greppar jag så mycket. Vad du är duktig som syr själv!

• Aniara4
    Sakura skrev 2011-04-03 20:12:39 följande:
    Åh! Hägersten mina gamla hoods! Vad roligt, när går det av stapeln?
    September. Glad
  • Sakura

Aniara, vad härligt, då är det mindre än ett halvår nu då för nu är det redan april! Vart i Hägersten ligger uppenbarelsekyrkan? Är det i närheten av Nybohov det också? Hur går det för dig med förberedelserna då?

Svar på tråden Samlingstråd för brudar i Stockholm med omnejd