• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    Love you til the end skrev 2011-07-08 14:01:32 följande:
    Ahh, jag förstår dilemmat! Jo, de vet hur de ska ta betalt för grejer! ;) 
     Men detta kanske kan vara något? www.konstvaxter.com/ 
    Tack, ska kika in där :)
    Humlan skrev 2011-07-08 14:10:08 följande:
    men har du ett ÖB eller rusta där du bor då ? kolla där ? Jag köpte rosor för 9 kr på Öb
    Jag har inte ens tänkt på att de kan ha. Tack, ska absolut åka dit en sväng och kolla :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Smileycat

Annars kan Ikea oxå ha plastrosor
    Vet att de har fina plastcallor osv.. =)

• Pinkgrape
    Smileycat skrev 2011-07-08 14:26:39 följande:
    Annars kan Ikea oxå ha plastrosor
    Vet att de har fina plastcallor osv.. =)
    Dit är det ännu längre, ca 25-30mil :P hehe

Allt blir svårt (och många gånger dyrt) när man bor i "skogen" (bor i en stad) i Norrland haha
  • Humlan

Hej tjejer ..

Nu sitter jag här och gråter igen..- Ännu en gång känner jag mig totalt motarbetat och ifrågasatt för bröllopet och nu känner jag bara för att lägga ner hela skiten Rynkar på näsan.. Så fort jag pratat mat, klänning osv så kommer det VARFÖR måste ni göra så.. ha det enkelt.. om och om igen.. folk fattar inte att VI VILL ha det såhär ..

Min bror kanske inte kommer heller bara för att han inte får tummen ur och kan fråga flickans mormor om hon kan passa henne.. bara så slött tycker jag.  Känns som om jag strafafs för att jag /vi vill ha ett fint bröllop
    Nä usch .Är så så lessen

Sen ville jag ha hjälp för att jag ska ju sy om klänningen- ja då kom det där oxå VARFÖR gör du så..
    Kanske helt enkelt för att JAG vill ha klänningen så. Nu ska jag skaffa proffs hjälp och sen får det kosta.
    Hoppas någon är ledig bara

• S2011
    Pinkgrape skrev 2011-07-08 13:37:52 följande:
    Mina buketter kom idag! :D Jag tycker de är jättefina, helt underbara.

En tanke bara.. rosor, om man skulle fylla ut mellan fjädrarna med lite rosor. Tror ni man kan lämna buketterna som de är till en florist och be dom fylla ut med lite rosa rosor?

Egentligen skulle jag vilja ha tygblommor, så att de också håller sig, men vart hittar man fina såna?
    har ni Dollarstore i Skeå? Kolla där isf, de brukar ha en ganska stor avdelning med konstblommor och där kan man göra fynd.
  • S2011
    Humlan skrev 2011-07-08 16:38:23 följande:
    Hej tjejer ..

Nu sitter jag här och gråter igen..- Ännu en gång känner jag mig totalt motarbetat och ifrågasatt för bröllopet och nu känner jag bara för att lägga ner hela skiten Rynkar på näsan.. Så fort jag pratat mat, klänning osv så kommer det VARFÖR måste ni göra så.. ha det enkelt.. om och om igen.. folk fattar inte att VI VILL ha det såhär ..

Min bror kanske inte kommer heller bara för att han inte får tummen ur och kan fråga flickans mormor om hon kan passa henne.. bara så slött tycker jag.  Känns som om jag strafafs för att jag /vi vill ha ett fint bröllop
    Nä usch .Är så så lessen

Sen ville jag ha hjälp för att jag ska ju sy om klänningen- ja då kom det där oxå VARFÖR gör du så..
    Kanske helt enkelt för att JAG vill ha klänningen så. Nu ska jag skaffa proffs hjälp och sen får det kosta.
    Åh, kära söta du.
    Det verkar som er planering är kämpig, alltså.

Men jag skickar dig en kram och en spark i baken - klart ni ska ha och kommer att få ett fint bröllop!
    Och nästa "men varför..." som kommer: avbryt och säg att "jag är inte intresserad av att få mina val ifrågasatta. om du inte har något råd till mig/kan hjälpa mig/kan diskutera detta på god nivå så behöver vi inte ha denna konversation (punkt!)".
  • Pinkgrape
    S2011 skrev 2011-07-08 16:43:02 följande:
    har ni Dollarstore i Skeå? Kolla där isf, de brukar ha en ganska stor avdelning med konstblommor och där kan man göra fynd.
    Haha nej, inte ens det har vi! Illa :P
    Vi kanske måste ta oss en tur till Luleå, där har de iaf både Dollarstore och Lagerhaus.
  • Pinkgrape
    Humlan skrev 2011-07-08 16:38:23 följande:
    Hej tjejer ..

Nä usch .Är så så lessen

Men fy vad trist!

Förstår om du blir ledsen, besviken och.. ja, förbannad! Det hade jag blivit. Måste ju vara riktigt jobbigt att behöva försvara sina val och tankar hela tiden, speciellt kring något där ni faktiskt är de som måste välja hur saker och ting ska vara på er dag. Jag hoppas och tror verkligen att er dag, trots alla "varför" kommer bli helt underbar :) Stå på er!
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-07-08 16:46:55 följande:
    Haha nej, inte ens det har vi! Illa :P
    Vi kanske måste ta oss en tur till Luleå, där har de iaf både Dollarstore och Lagerhaus.
    Spara ca 5 mil enkel resa och åk till Dollarstore i Piteå
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!