• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • sandis1977
    Aylas skrev 2011-07-08 20:01:30 följande:

Den ska vara i tyll och sluta straxt över knähöjd...

Ser jätetfin ut! Hoppas du blir nöjd när den kommer :)
  • sandis1977
    sandis1977 skrev 2011-07-08 20:10:14 följande:
    Ser jätetfin ut! Hoppas du blir nöjd när den kommer :)
    Jättefin menar jag ju, har så brått på knapparna
  • Darling Daisy

Och Humlan, vilka otroligt knasiga människor ni verkar omges av. Såna kommentarer är oförskämda och verkligen inte på sin plats.
    Vet du, jag förstår verkligen dina funderingar på att skita i bröllopet och dra nån annanstans för att vigas i stillhet. Är det ett alternativ? Jag menar, det kostar ju en hel del att bjuda till fest, så om gästerna bara är otrevliga kan ni ju lika väl lägga de pengarna på en paradisresa och vigas på en romantisk strand eller liknande!  
    Om jag vore du skulle jag nog kolla vad det skulle kosta/innebära att vigas i Paris eller Thailand och sen lägga fram det som "förslag" till de som klagar.
    "Jo, ni förstår, det är så många som inte verkar vilja komma på vårt bröllop... Ja, ni har ju tex haft åsikter om vilken mat vi borde servera och andra tycker att vi borde ha valt en annan lokal.. helt befängda åsikter, som ni hör... Så vi har bestämt oss för att åka till Paris/Thailand/etc för att vigas istället. Vi lägger ju hellre alla pengarna på en resa som vi kan njuta av än bokar mat som ingen vill äta, som ni säkert förstår. Ni är dock välkomna att joina oss på plats i Paris/Thailand/etc om ni vill"{#emotions_dlg.djavulsk}

Kram!

• 1700tal

Jättefin! Ska överdelen oxå va i tyll?

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-07-08 20:18:45 följande:
    Och Humlan, vilka otroligt knasiga människor ni verkar omges av. Såna kommentarer är oförskämda och verkligen inte på sin plats.
    Vet du, jag förstår verkligen dina funderingar på att skita i bröllopet och dra nån annanstans för att vigas i stillhet. Är det ett alternativ? Jag menar, det kostar ju en hel del att bjuda till fest, så om gästerna bara är otrevliga kan ni ju lika väl lägga de pengarna på en paradisresa och vigas på en romantisk strand eller liknande!  
    Om jag vore du skulle jag nog kolla vad det skulle kosta/innebära att vigas i Paris eller Thailand och sen lägga fram det som "förslag" till de som klagar.
    "Jo, ni förstår, det är så många som inte verkar vilja komma på vårt bröllop... Ja, ni har ju tex haft åsikter om vilken mat vi borde servera och andra tycker att vi borde ha valt en annan lokal.. helt befängda åsikter, som ni hör... Så vi har bestämt oss för att åka till Paris/Thailand/etc för att vigas istället. Vi lägger ju hellre alla pengarna på en resa som vi kan njuta av än bokar mat som ingen vill äta, som ni säkert förstår. Ni är dock välkomna att joina oss på plats i Paris/Thailand/etc om ni vill"{#emotions_dlg.djavulsk}

Kram!
    Håller med! Så skulle jag oxå göra! Fast det kanske är för tätt inpå..
  • Darling Daisy
    Darling Daisy skrev 2011-07-08 19:01:10 följande:
    Jag är skitdålig på att skatta hur mycket som kommer att gå åt: men det här gick åt hos oss (50 vuxna gäster, m 2 cl avec och fri bar).
    Punch: ca 4 dl
    Vodka: 1 l citron, ca 5 dl vanlig, nån dl kurant
    Gin: ca 7-8 dl
    Whisky: ingen koll, det är min mans område (jag aaaaavskyr det och har automatiska skygglappar när det kommer till whiskyflaskor)
    Dooleys: nån dl
    Plus en massa andra småslattar ur diverse flaskor, vi tog ut hela barskåpet och hoppades att gästerna skulle dricka upp det som fanns  
    Tillägg av DDs man: Det gick även åt ca en liter rom, en halvliter cognac, ca en liter whiskey (bourbon och scotch) och diverse likörskvättar till olika drinkar. Total åtgång omräknat i starksprit är väl uppskattningsvis 5-6 liter och då har vi en hel del slattar kvar. Räkna med åt gång på 1,5 liter per 10drickande gäster och sen lite mer så att inte baren sinar på GT framåt småtimmarna. (dålig partyhöjare...)
    Ölåtgången var ca 35 liter, vilket jag tycker är väldigt lite (Kan ha räknat fel)
    Vin ca 10 liter.

• Skumboll

Aylas: Ser jättefin ut! 

DD: Vilket himla bra förslag om man har tråkiga släktingar som tycker till om helt konstiga saker!!

Jag är ju lite partisk förståss men sonen min är bra go! Tänk att han tycker att de snygga modellerna liknar mamma.... Drömmer iofs är alla tjejer mamma, även tant agda på 85! Haha!

• Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-07-08 18:49:48 följande:
    Pinkgrape, har du varit inne på DHgate idag?
    Hur gör jag nu egentligen för att gå vidare med mina klagomål på klänningen, nu vill jag verkligen ha mina pengar tillbaka. Tycker DHgates sida och jag pratar inte samma språk :(
    Hoppas du vill hjälpa mig.
    Jag har lyckats lösa min tvist med säljaren. Vi kom överens att jag fick köpa klänningen till grovt rabatterat pris :) Kändes lite skönt, då jag trots att jag inte kan ha den, hade lite separarionsångest :P

Hur var det, tiden hade gått ut idag va? Då skulle det gå att föra det vidare till det där DHgate resolution center va? Om du går in på sidan där man kunde se datumet för det osv, har det inte kommit fram en knapp eller något man kan trycka på? :P Jag har faktiskt ingen aning, då inget av mina ärenden har gått så långt. Du kan ju annars mejla DH och fråga. Enklaste sättet att kontakta dom (och där man får svar snabbast) är att använda sig av det jag ringat in på bilden nedan, det finns längst ner till vänster på sidan när man loggat in. Meddelandet skickar man på "Message DHgate" och svar hittar man sen under "Message History"

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Humlan skrev 2011-07-08 18:09:48 följande:
    Tack för erat stöd pinkis och s2011 Hjärta =)

Man undrar ju VARFÖR gästerna ens vill komma om dom nu tycker att vi har sånt "överklass" bröllop och inte slänger fram en låda pot sallad på bordet.Då är det bara att sluta gnälla och stanna hemma
    Vi vill nämligen ha potatiskaka och deeeet är ju inte ett bra val- nej nej
    Pot gratäng eller pot sallad DET är myyyycket enklare Demon
    Jag kan instämma även jag i att jag inte riktigt kan förstå varför de inte kan låta er köra ert race, dyka upp och vara glad över att få dela det med er och sen är det bra med den saken. Låter ju jättekonstigt att de ska hålla på som de gör. Jättetråkigt för er.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • S2011
    Humlan skrev 2011-07-08 18:09:48 följande:
    Tack för erat stöd pinkis och s2011 Hjärta =)

Man undrar ju VARFÖR gästerna ens vill komma om dom nu tycker att vi har sånt "överklass" bröllop och inte slänger fram en låda pot sallad på bordet.Då är det bara att sluta gnälla och stanna hemma
    Vi vill nämligen ha potatiskaka och deeeet är ju inte ett bra val- nej nej
    Pot gratäng eller pot sallad DET är myyyycket enklare Demon
    men jisses. så mycket gnäll över lite potatis!!
    ni kanske skulle duka ett campingbord ute på gårn och slänga fram en bytta euroshoppers pärsallad, en tallrik med skivad gurka & tomat och lite kassler, så kan de varså*****god sitta vid sitt eeeeenkla bord med sin eeeenkla middag och ha en eeeenkel tillställning.

nä, men seriöst. jag blir faktiskt förbannad, och jag behöver inte ens vara utsatt för nånting i närheten av vad du/ni får höra!! det kanske vore idé att bara dra utomlands som nån (DD?) föreslog.

nä, hoppas verkligen att ni kan bita ifrån åt dessa oförskämda människor och att det i slutänden blir så fint som ni planerat för (det är jag f.ö. övertygad om!)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!