• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    Pinkgrape skrev 2011-07-08 09:55:24 följande:
    Skumboll skrev 2011-07-08 09:53:08 följande:
    Har redan gjort det, flera inlägg i olika trådar dessutom! klickar man på länken i inlägget lär väl datorn sprängas i luften, haha!
    Även jag har redan gjort det, också i flera trådar. Har dock kikat vad det är och det är fina vinterkläder :P Min dator är fortfarande hel dessutom ;P
    Haha, bra, då behöver jag inte vara orolig längre. Inte för att jag behöver klicka på länken nu när du berättat men ändå.
  • 1700tal

Sen är det ju viss skillnad i prisskillnaden beroende på vilka vin- och ölsorter man väljer. I din superba (!) lista DD, där har du ju jämfört med samma sorter som finns här. Ofta kan man ju hitta bra motsvarigheter till de få sorter som finns på systemet som kostar betydligt mindre där. Då sparar man ju ännu mer. Och ju fler gäster man är, desto mer sparar man ju.

Sen brukar man få lämna tillbaka överbliven alkohol i tyskland oxå, precis som på systemet om man nu råkar bo relativt nära och är där ofta (som vi). Fast här blir det nog inte tal om att lämna tillbaka nåt, vi pytsar ut det bland det närmaste.

• 1700tal
    Har redan gjort det, flera inlägg i olika trådar dessutom! klickar man på länken i inlägget lär väl datorn sprängas i luften, haha!
    Jaså, har de invaderat hela BT? Det har jag inte sett, håller mig här idag. Där det är lugnt och skönt och jag kan lukta på blommorna... {#emotions_dlg.flower}
    Även jag har redan gjort det, också i flera trådar. Har dock kikat vad det är och det är fina vinterkläder :P Min dator är fortfarande hel dessutom ;P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Haha, så du kunde inte låta bli? Jo, tyckte det lät som vinterkläder...
  • Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-07-08 09:56:22 följande:
    Haha, bra, då behöver jag inte vara orolig längre. Inte för att jag behöver klicka på länken nu när du berättat men ändå.
    1700tal skrev 2011-07-08 10:01:55 följande:
    Jaså, har de invaderat hela BT? Det har jag inte sett, håller mig här idag. Där det är lugnt och skönt och jag kan lukta på blommorna... {#emotions_dlg.flower}
    Haha, så du kunde inte låta bli? Jo, tyckte det lät som vinterkläder...
    Hihi jag är aaalldeles för nyfiken av mig...
  • Skumboll
    Går ju hätskt till i en del andra trådar så jag förstår dig, här är vi ju iaf snälla mot varandra.
  • 1700tal
    Pinkgrape skrev 2011-07-08 10:04:37 följande:
    Jaså, har de invaderat hela BT? Det har jag inte sett, håller mig här idag. Där det är lugnt och skönt och jag kan lukta på blommorna... {#emotions_dlg.flower}Haha, så du kunde inte låta bli? Jo, tyckte det lät som vinterkläder...
    Hihi jag är aaalldeles för nyfiken av mig...
    Men nyfikenhet är ju alltid bra. Om man inte spränger datorn i luften förstås...
    Skumboll skrev 2011-07-08 10:06:58 följande:
    Går ju hätskt till i en del andra trådar så jag förstår dig, här är vi ju iaf snälla mot varandra.
    Mmm. Mkt dålig stämning just nu faktiskt. Trist när det blir så...
  • Amejuli
    Red skrev 2011-07-08 08:56:28 följande:
    Min säljare hade en passande underkjol men jag köpte den aldrig då jag bestämde mig för en klänning jag köpte i butik istället. Men jag funderar på att köpa en underkjol iaf, om jag av någon anledning skulle få användning för klänningen en annan gång. Hittar jag någon billig och bra gör jag nog det!

Ska du verkligen inte ha underkjol? Den är ju så söt när den är puffig!  
    Hmm, ja jag såg ingen passande som min säljare hade men det kanske de har om man frågar liksom?
    Jo, kanske hade det varit fint om den var lit puffig men det är ju svårt att veta innan hur puffig i sig själv de gör den också. Just nu hinner jag inte riktigt leta efter en heller men vet du vart jag kan få tag i en snabbt? (Gifter mig ju alltså om tre veckor... :-P )
  • Malin24

Regn regn regn..det har vi inte beställt tills imorgon..men förhoppningsvis ska det klarna upp har jag hört..

Är det ngn som vet vart man kan beställa fina paraplyer?Inte tills imorogon då utan tills i augustiGlad

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-08 10:17:04 följande:
    Man har god lust att bojkotta bt ibland.... 
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-08 10:17:04 följande:
    Men nyfikenhet är ju alltid bra. Om man inte spränger datorn i luften förstås...
    Skumboll skrev 2011-07-08 10:35:22 följande:
    Man har god lust att bojkotta bt ibland....
    Haha jag känner mig hyffsat skyldig till.. jaa. Tänk om jag hade förstått vad min "PANIK"-tråd skulle sätta igång. Troligtvis hade jag skippat det då. Nu kanske det även är om annat i andra trådar där det är dålig stämning, där jag inte är skyldig :P Jättetråkigt hursom att det är såhär. Jag förstår dock inte vissa användare här alls, så undviker dom i största möjliga mån.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!