• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • bruden

Den bästa träningen enligt mig är mina älskade gummiband och grym musik på ganska hög volym. Jag har lyckats tona kroppen rätt bra med den hjälpen så snart är min jäääääääättemage bara en liten bulle
    Kan tyvärr varken springa eller cykla pga knäskada så jag får hålla mig trill träningslokalen och mitt lilla "hemmagym" med gummiband och crosstrainer Det kommer snart att kompletteras med en kombinerad styrketräningsmaskin för att få bukt med resten också men det får bli senare  

• 1700tal
    bruden skrev 2011-07-06 15:12:34 följande:
    Den bästa träningen enligt mig är mina älskade gummiband och grym musik på ganska hög volym. Jag har lyckats tona kroppen rätt bra med den hjälpen så snart är min jäääääääättemage bara en liten bulle
    Kan tyvärr varken springa eller cykla pga knäskada så jag får hålla mig trill träningslokalen och mitt lilla "hemmagym" med gummiband och crosstrainer Det kommer snart att kompletteras med en kombinerad styrketräningsmaskin för att få bukt med resten också men det får bli senare  
    Hög bra musik gör susen för motivationen och energinivån! Sen ska jag va lite så där naturmänniska när jag går i skogen, höra fågelkvitter och sånt. Och då blir det inga hörlurar.. Hm, sånt gummiband kör mamma med, det verkar bra.

Klarar du att simma då? För det är ju ett ganska bra träningssätt. Var och badade i varm insjö häromdagen och simmade/trampade vatten i 1,5 tim. Oj, vad det tog i varenda muskel! Men det var ju inte det minsta anstängande medan man var i. Var med en kompis och vi babblade och trampade vatten samtidigt. Det kanske man skulle göra på veckobasis.....
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-07-06 15:04:30 följande:
    5-6 km minst 3 ggr/vecka??! Haha, och jag som för en stund tyckte jag var superwoman..
    haha nej det var verkligen inte meningen att få dig att känna dig mindre nöjd.. Glad Jag gör det ju som sagt endast för att komma i klänningen..du är ju så smal ändå så det behöver ju inte duGlad
  • Smileycat
    2011

2 juli: 
    Darling Daisy 
    Sommarbrud

23:e juli:
    FadeToBlack

30 juli: 
    Sandis1977
    S2011

6 augusti
    humlan66
    TheD
    Smuppra
    bruden

13 augusti
    Skumboll
    Pinkgrape
    Knopan

20 augusti
    Aylas
    Malin24

27 augusti
    Smileycat

3 september: 
    krazzzy

11 november:
    Minuz

2012

25 Februari 
    Red

14 april
    helsingebrud

20 april
    NewYorkBrud

4 Augusti
    Love you til the end.

18 augusti
    1700tal 
  • bruden
    1700tal skrev 2011-07-06 15:21:04 följande:
    Hög bra musik gör susen för motivationen och energinivån! Sen ska jag va lite så där naturmänniska när jag går i skogen, höra fågelkvitter och sånt. Och då blir det inga hörlurar.. Hm, sånt gummiband kör mamma med, det verkar bra.

Klarar du att simma då? För det är ju ett ganska bra träningssätt. Var och badade i varm insjö häromdagen och simmade/trampade vatten i 1,5 tim. Oj, vad det tog i varenda muskel! Men det var ju inte det minsta anstängande medan man var i. Var med en kompis och vi babblade och trampade vatten samtidigt. Det kanske man skulle göra på veckobasis.....
    Nej i skogen ska det vara skogens ljud och inget annat Men när jag tränar vill jag gärna poppa lite för att komma i stämning och ha en bra rytm på träningen. Gummibanden är en gudasänd gåva! Mina absoluta favoriter

Vi har inget bassängbad i närheten utan det närmaste är 14 km bort. Nån sjö tänker jag inte bada i. Usch, såna är läskiga, man vet inte vad som döljer sig under ytan juSkäms 
  • Minuz

nu har jag fått mail av säljaren på dhgate som jag köpte underkjolen av. Efter att dhgate kontaktat henne, så säger hon att något har hänt med min underkjol men att hon skickar en ny som jag ska få nästa vecka......

• Darling Daisy
    bruden skrev 2011-07-06 15:39:31 följande:
     Nån sjö tänker jag inte bada i. Usch, såna är läskiga, man vet inte vad som döljer sig under ytan juSkäms 
  • CiaLia

Fick bilder mailade till mig igår på den testklänning Milly har gjort till mig. Har några frågor som ni gärna får hjälpa mig att svara på innan jag svarar på millys mail.

Är testklänningen oftast gjord i det materialet den riktiga kommer tillverkas i ? Jag tyckte nämligen att testklänningens material såg lite tunt ut.

När jag jämför testklänningen med orginal-klänningen tycker jag att den har mindre tyg, kan man be dom sy med mer tyg el måste man ta hänsyn till att det faktiskt är en Kina-klänning och att man då får finna sig i lite snålare med tyg? 
    Önskar mig lite större veck å så som original-klänningen har nämligen.  

Annars i det stora hela tycker jag att testklänningen ser bra ut, men som sagt, tyget ser så klart lite tunnare å billigare ut än bilderna från Maggie Sottero-klänningen...kanske inte så konstigt då den kostar 10 000 mer haha 

• Darling Daisy

CiaLia: du kommer nog  få bättre svar från de som beställt från Milly, men jag har för mig att testklänningarna sys i fodertyg, alltså inte det riktiga tyget. Därför ser de tunnare och plattare ut. 
    Lägg gärna ut bilderna här, så får du hjälp att bedöma dem av Milly-proffsen. 

• Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-06 10:08:15 följande:
    Är det inte därifrån Pinkgrapes varit för små, de som blev med dragkedja istället? Inte säker, vet inte så mkt om dem. Men pinkgrape har nog koll.
    Mina som är för små är från två olika säljare på DHgate. Den från Mylove är klänningen som passar, men jag beställde med snörning, så vet inte hur det är om man beställer med dragkedja.

Såg dock att Amejuli valde att beställa med dragkedja, så jag hoppas att den passar :) Själv skulle jag dock valt den större storleken om jag var mellan två, så att man kan sy in hellre än lägga ut. Fått för mig att det är lättare? Kanske inte.

Nåja, hoppas att hennes klänning passar :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!