• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Amejuli
    1700tal skrev 2011-07-06 10:08:15 följande:
    Är det inte därifrån Pinkgrapes varit för små, de som blev med dragkedja istället? Inte säker, vet inte så mkt om dem. Men pinkgrape har nog koll.
    Nej jag tror det är därifrån hon köpte den som passade med snörning och att de andra som inte passade är köpta från två olika på DH Gate  men jag är inte säker. Hoppas hon vaknar snart så hon kan berätta för mig...
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-06 10:16:09 följande:
    Och apropå kroppsstrumpa så har jag sån under min, fantastisk uppfinning!
    Bortsett från att det verkar oroväckande knepigt att gå på toaletten!
    Amejuli skrev 2011-07-06 10:20:44 följande:
    Nej jag tror det är därifrån hon köpte den som passade med snörning och att de andra som inte passade är köpta från två olika på DH Gate  men jag är inte säker. Hoppas hon vaknar snart så hon kan berätta för mig...
    Jo men så var det nog. Nu när du säger det...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-06 10:24:56 följande:
    Bortsett från att det verkar oroväckande knepigt att gå på toaletten!
    Äh, det är väl bara att dra ner den om det vill sig illa?
  • Amejuli

Nej nu känner jag mig lite velig. Kan nog inte vänta så mycket mer med att beställa. Har ju inga tidsmarginaler direkt. :-P

Problemet är så här: Den mindre storleken passar min midja men inte riktigt mina höfter och byst medan den större passar bättre på höfter och byst (men fortfarande inte helt) men är ganska förs stor i midjan.

Jag har ju inte tid att sy om dem när de kommer. Så det är ju lite risky business. Kanske ska man måttbeställa iaf? Brukar det ta mycket längre tid?

• Eileme
    1700tal skrev 2011-07-06 08:55:57 följande:
    Finfin! Gillar ju särskilt det enaxlade, det är så himla snyggt. Och på din enklare modell blev det superfint, väldigt elegant. Men den verkar vara ganska genomskinlig/få tyglager, så du tänker på det. Trosorna syns igenom lite. Drömmer Men det har du säkert redan noterat själv.
    Jadå, det har jag koll på ;) Ska se till att hitta underkläder som funkar...
    Den är sydd i tre lager (mer än jag trodde ändå)  men det är tre tunna lager :)
    Vad fin den var!!! Det enda jag tänkte på, förutom att den var lite genomskinlig, var att avskärningen under bysten.... inte riktigt sitter under bysten. Men den sitter ju för övrigt väldigt fint på dig!!

Jag tror att det är för att jag har en dum BH på mig under. Måste hitta en som harmoniserar bättre :)
    Men ska tänka på det nästa gång jag provar klänningen!

Vad har du för kroppsstrumpa? Och hur mycket hjälper den?
    Man ser ju på bilden vad jag behöver hjälp med men känner mig lite osäker på "hur mycket" en strumpa trollar bort?
    Och så tycker jag att det verkar svårt att hitta en som verkligen trollar bort och inte bara förflyttar problemen, eller skapar ränder och linjer på andra ställen. Har funderat på en trosgördel, men då tänker jag att jag kanske får fula "trosmärken" över höften istället??

Någon som har något bra tips?
  • Skumboll
    Eileme skrev 2011-07-06 10:40:14 följande:
    Jadå, det har jag koll på ;) Ska se till att hitta underkläder som funkar...
    Den är sydd i tre lager (mer än jag trodde ändå)  men det är tre tunna lager :)
    Vad fin den var!!! Det enda jag tänkte på, förutom att den var lite genomskinlig, var att avskärningen under bysten.... inte riktigt sitter under bysten. Men den sitter ju för övrigt väldigt fint på dig!!

Jag tror att det är för att jag har en dum BH på mig under. Måste hitta en som harmoniserar bättre :)
    Men ska tänka på det nästa gång jag provar klänningen!

Vad har du för kroppsstrumpa? Och hur mycket hjälper den?
    Man ser ju på bilden vad jag behöver hjälp med men känner mig lite osäker på "hur mycket" en strumpa trollar bort?
    Och så tycker jag att det verkar svårt att hitta en som verkligen trollar bort och inte bara förflyttar problemen, eller skapar ränder och linjer på andra ställen. Har funderat på en trosgördel, men då tänker jag att jag kanske får fula "trosmärken" över höften istället??

Någon som har något bra tips?
    Bra underkläder gör ju verkligen skillnad. Och har du hudfärgat under tror jag inte att den upplevs så genomskinlig. 

Jag har en spanx som jag tycker är riktigt bra. Den går högt upp och sen en bit ner på låren och jag tycker den fördelar det överflödiga riktigt bra. Jag har tex problem med kärlekshandtagen men det trollar den bort helt. 
  • 1700tal
    Amejuli skrev 2011-07-06 10:39:56 följande:
    Nej nu känner jag mig lite velig. Kan nog inte vänta så mycket mer med att beställa. Har ju inga tidsmarginaler direkt. :-P

Problemet är så här: Den mindre storleken passar min midja men inte riktigt mina höfter och byst medan den större passar bättre på höfter och byst (men fortfarande inte helt) men är ganska förs stor i midjan.

Jag har ju inte tid att sy om dem när de kommer. Så det är ju lite risky business. Kanske ska man måttbeställa iaf? Brukar det ta mycket längre tid?
    Men ska du ha med dragkedja då? För har du snörning så spelar det ju ingen roll om du skiljer lite mellan höft, midja, byst.
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-06 10:26:34 följande:
    Äh, det är väl bara att dra ner den om det vill sig illa?
    Med mina tajta ihopsnörade klänningar som sitter som ålskinn över höfterna? I don't think so!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-06 10:59:37 följande:
    Med mina tajta ihopsnörade klänningar som sitter som ålskinn över höfterna? I don't think so!
    Haha, men du har väl knappast behov av en kroppsstrumpa? Så smal och smärt som du är!  
  • Amejuli
    1700tal skrev 2011-07-06 10:58:37 följande:
    Men ska du ha med dragkedja då? För har du snörning så spelar det ju ingen roll om du skiljer lite mellan höft, midja, byst.
    Jo jag tänkte ha dragkedja. Snörning är inte riktigt min grej även om det ju är välfigt praktiskt!!

Men nu lutar jag åt att ta måttsydd iaf. Hoppas det inte tar så mycket längre tid bara?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!