• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • CiaLia

OK, sorry att jag lägger upp så stor bild men detta är en av testbilderna Milly mailat mig. Jag hoppas verkligen tyget på den riktiga kommer vara tjockare å finare, vad säger ni med erfarenhet från Milly?

• sandis1977
    bettanR skrev 2011-07-06 11:25:19 följande:
    Hallo brudar... Har bara missat de senaste 600 sidorna eller så. Men så här är läget.. Jag beställde en klänning av Bella Zhang  på millybridal.com för 2 veckor sedan, och betalade den via PayPal den 20/6. Sen den dagen har jag inte hört ett enda ord från henne! Innan har hon alltid svarat på mail efter 1 max 2 dagar och nu har jag mailat 4 gånger sen jag betalade men inte hört något. 

Jag vet att jag kan starta ett ärende hos PayPal och kräva pengarna tillbaka inom 45 dagar, men grejen är ju att jag vill ju bara ha min klänning..! Jag hinner ju inte det och att beställa en ny från någon annan.... Ni är ju flera som har beställd av millybridal innan, så varför skulle dom nu blåsa mig?

Råd någon?
    Vad krävs för att kräva ett ärende hos Paypal?
    Hoppas hon hör av sig. Kommer ihåg klänningen du ville ha och den var riktigt snygg!
  • Humlan

Hej hej

Oj en sån hektikst dag det har vart ..IGEN. haha
    ska alla dagar fram till bröllopet vara såhär nu .suck

MEN jag är GLLLAAAAAD idag för jag har fått hem min ring. Min fina fina vigselring nu har jag bara en urkass mobil bild att visa ..Men den är lik himla som jag ville att den skulle göra, det är bara det att mittenstenen ligger nämare skenan... eller ni kanske inte vill se någon bild Flört he he

Tadaaaa here it is

Åhh den blingar så fint och graveringen fick jag gratis SkrattandeMen tyvärr inte med den texten jag ville, men men . Nöjd ändå jag

• 1700tal
    bruden skrev 2011-07-06 15:39:31 följande:
    . Nån sjö tänker jag inte bada i. Usch, såna är läskiga, man vet inte vad som döljer sig under ytan juSkäms 
    Haha! Jaa, vad som döljer sig under utan... Mera vatten??
    CiaLia skrev 2011-07-06 16:43:26 följande:
    Fick bilder mailade till mig igår på den testklänning Milly har gjort till mig. Har några frågor som ni gärna får hjälpa mig att svara på innan jag svarar på millys mail.

Är testklänningen oftast gjord i det materialet den riktiga kommer tillverkas i ? Jag tyckte nämligen att testklänningens material såg lite tunt ut.

När jag jämför testklänningen med orginal-klänningen tycker jag att den har mindre tyg, kan man be dom sy med mer tyg el måste man ta hänsyn till att det faktiskt är en Kina-klänning och att man då får finna sig i lite snålare med tyg? 
    Önskar mig lite större veck å så som original-klänningen har nämligen.  

Annars i det stora hela tycker jag att testklänningen ser bra ut, men som sagt, tyget ser så klart lite tunnare å billigare ut än bilderna från Maggie Sottero-klänningen...kanske inte så konstigt då den kostar 10 000 mer haha 
    Åh, önskar jag hade min testklänningsbild på min fluffiga sidenklänning (den färdiga finns dock i mitt galleri) tillgänglig att visa. Det var som två olika klänningar. Testklänningen var platt fall och den faktiska som en gräddbakelse.

Men ja, testklänningen sys i tunnt fodertyg så du behöver nog inte oroa dig. Men om du vill kan du alltid ändra på vecken, be dem göra större osv.

Synd att det inte går att se din testbild, den är bara ett rött kryss.

Humlan - fin ring!!! Lite lik min...
  • bruden
    1700tal skrev 2011-07-06 20:48:32 följande:
    Haha! Jaa, vad som döljer sig under utan... Mera vatten??
    Såklart men tänk på GÄDDOR! AHHHHH!!!!Förvånad SpökeFiskar som simmar kring benen, ormar som simmar.... Nej tvi vale! Jag håller mig på land eller i en bassäng som är fri från otäcka odjur. Har varit en riktig firre förut men med åren har skräcken kommit. Jag vet inte varför men jag avskyr verkligen att bada där jag inte kan se ner till botten eller en bit framför mig under vattnet. Tänk om jag dyker under och hamnar öga mot öga med GAMMELGÄDDAN!!!! Mamma mia!!!Foten i munnenFörvånad
  • CiaLia

okej, man är inget datasnille direkt. Tur att den blivande mannen finns till hjälp ibland. Här är bilden på testklänningen. Ska också vara en blomdetalj på ena axeln men det kanske man inte får något test på.
    Men tack iallafall för era svar. Känns skönt att höra att det var så stor skillnad mellan test-och färdig klänning för 1700tal

• Amejuli
    Pinkgrape skrev 2011-07-06 17:10:22 följande:
    Mina som är för små är från två olika säljare på DHgate. Den från Mylove är klänningen som passar, men jag beställde med snörning, så vet inte hur det är om man beställer med dragkedja.

Såg dock att Amejuli valde att beställa med dragkedja, så jag hoppas att den passar :) Själv skulle jag dock valt den större storleken om jag var mellan två, så att man kan sy in hellre än lägga ut. Fått för mig att det är lättare? Kanske inte.

Nåja, hoppas att hennes klänning passar :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ja precis så tänker jag också. men problemet är ju att jag förmodligen inte kommer hinna sy in den. Tror du det tar längre tid hos dem om jag beställer måttsydd? Ska beställa nu ikväll och lutar verkligen åt måttsydd eftersom jag egentligen inte passar i någon storlek. Jag har liksom större skillnad på mina mått än deras storlekar har så jag har väldigt smal midja men bredare höfter och lite större byst liksom.

Till saken hör att jag ofrivilligt tappar en del i vikt nu och kommer förmodligen att fortsätta göra det och den klänning jag har är för stor och ganska dyr och knepig att sy in tyvärr. Men den är hos sömmerska just nu. Så jag håller tummarna att det ska gå vägen och att vikten inte fortsätter svikta för mycket fram till bröllopet. Men det finns inte så mycket mer att ta av snart så nån ände måste det väl finnas på det :-P

Men som sagt. tror du det tar mycket extra tid hos dem om jag tar måttsydd?
  • sandis1977
    Amejuli skrev 2011-07-06 22:27:53 följande:
    Ja precis så tänker jag också. men problemet är ju att jag förmodligen inte kommer hinna sy in den. Tror du det tar längre tid hos dem om jag beställer måttsydd? Ska beställa nu ikväll och lutar verkligen åt måttsydd eftersom jag egentligen inte passar i någon storlek. Jag har liksom större skillnad på mina mått än deras storlekar har så jag har väldigt smal midja men bredare höfter och lite större byst liksom.

Till saken hör att jag ofrivilligt tappar en del i vikt nu och kommer förmodligen att fortsätta göra det och den klänning jag har är för stor och ganska dyr och knepig att sy in tyvärr. Men den är hos sömmerska just nu. Så jag håller tummarna att det ska gå vägen och att vikten inte fortsätter svikta för mycket fram till bröllopet. Men det finns inte så mycket mer att ta av snart så nån ände måste det väl finnas på det :-P

Vi gifter oss samma dag :O)
    Hoppas du hinner få din klänning, har du planB annars?
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-06 22:27:53 följande:

Jadu, jag har ingen aning faktiskt. Jag tycker personligen att det låter som att snörning och den standardstorlek som är mest lik din skulle vara den bästa lösningen för att få klänningen i tid och för att den ska passa. Det är mitt enda tips.. och att beställa klänningen NU! :P

Hur du än väljer att göra, så hoppas jag att du får klänningen i tid och att den passar :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!