• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-06 22:27:53 följande:
    Tänkte bara berätta att jag just hört från en tjej som också beställt sin klänning från Mylove och är jättenöjd. Hon beställde klänningen nedan och den ska tydligen se ut just som på bilden (jag har inte sett den) och det tog inte fullt 3 veckor att få hem den från beställning. Jag hoppas att din klänning också ska bli bra :)

För min del var det väldigt skönt att höra ytterligare en som är nöjd med sin klänning de beställt där :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • 120530
    Amejuli skrev 2011-07-06 22:27:53 följande:
    Ja precis så tänker jag också. men problemet är ju att jag förmodligen inte kommer hinna sy in den. Tror du det tar längre tid hos dem om jag beställer måttsydd? Ska beställa nu ikväll och lutar verkligen åt måttsydd eftersom jag egentligen inte passar i någon storlek. Jag har liksom större skillnad på mina mått än deras storlekar har så jag har väldigt smal midja men bredare höfter och lite större byst liksom.

Till saken hör att jag ofrivilligt tappar en del i vikt nu och kommer förmodligen att fortsätta göra det och den klänning jag har är för stor och ganska dyr och knepig att sy in tyvärr. Men den är hos sömmerska just nu. Så jag håller tummarna att det ska gå vägen och att vikten inte fortsätter svikta för mycket fram till bröllopet. Men det finns inte så mycket mer att ta av snart så nån ände måste det väl finnas på det :-P

Men som sagt. tror du det tar mycket extra tid hos dem om jag tar måttsydd?
    Nu hade vi ju inte samma säljare, men min beställdes måttsydd och de sa att det inte tog längre tid. Har precis som du mindre midja än i deras storlekar. Eller större rumpa, beroende på hur man ser det Flört Sedan har jag tydligen väldigt små bröst, de mailade för att dubbelkolla om det verkligen var möjligt hahaha!  Hoppas du hinner!

Har du någon underkjol eller har du beställt det med? Var beredd på att det krävs en underkjol för att den skall bli sådär puffig som på bilden.
  • 1700tal
    bruden skrev 2011-07-06 21:00:19 följande:
    Såklart men tänk på GÄDDOR! AHHHHH!!!!Förvånad SpökeFiskar som simmar kring benen, ormar som simmar.... Nej tvi vale! Jag håller mig på land eller i en bassäng som är fri från otäcka odjur. Har varit en riktig firre förut men med åren har skräcken kommit. Jag vet inte varför men jag avskyr verkligen att bada där jag inte kan se ner till botten eller en bit framför mig under vattnet. Tänk om jag dyker under och hamnar öga mot öga med GAMMELGÄDDAN!!!! Mamma mia!!!Foten i munnenFörvånad
    HAHAHAHAHA!!!
    CiaLia skrev 2011-07-06 21:29:01 följande:
    okej, man är inget datasnille direkt. Tur att den blivande mannen finns till hjälp ibland. Här är bilden på testklänningen. Ska också vara en blomdetalj på ena axeln men det kanske man inte får något test på.
    Men tack iallafall för era svar. Känns skönt att höra att det var så stor skillnad mellan test-och färdig klänning för 1700tal

Den ser ju fin ut. Nu vet jag inte hur orginalet ser ut förstås.. Ska det va en axel på alltså? Eller hur ska blomman dit?

Sen beror det ju på om de gör den i taft eller satin, har de sagt det? Sotteroklänningar brukar ju va i satin tror jag..
  • 1700tal

Nån som vet när sommarbrud kommer hem från NY förresten? Vill ju se mer bilder...

Och DD, har ni inte mer bilder på G nu?

• Amejuli
    sandis1977 skrev 2011-07-06 22:38:25 följande:
    Vi gifter oss samma dag :O)
    Hoppas du hinner få din klänning, har du planB annars?
    Wii vad roligt! Ja nu närmar det sig verkligen, börjar bli riktigt nervös! Jo jag ha har redan klänningen till själv vigseln men den känns inte riktigt jag och vill inte riktigt svansa runt i den hela kvällen. Den har dessutom blivit stor och är just nu hos en sömmerska som försöker fixa den. Så jag ville ha en kortare att ha lite senare till festen. Men skiter det sig så får jag väl sittas och svetttas i den jag har hela kvällen istället. :-P

Vad ska du ha för klänning? Har den kommit och är du nöjd?
  • 1700tal
    Amejuli skrev 2011-07-07 17:38:57 följande:
    Wii vad roligt! Ja nu närmar det sig verkligen, börjar bli riktigt nervös! Jo jag ha har redan klänningen till själv vigseln men den känns inte riktigt jag och vill inte riktigt svansa runt i den hela kvällen. Den har dessutom blivit stor och är just nu hos en sömmerska som försöker fixa den. Så jag ville ha en kortare att ha lite senare till festen. Men skiter det sig så får jag väl sittas och svetttas i den jag har hela kvällen istället. :-P

Vad ska du ha för klänning? Har den kommit och är du nöjd?
    Hur ser den ut som du redan har då?
  • Amejuli
    Pinkgrape:

Tack för dina goda råd. Du är för goer! Jag hittade på deras hemsida sen att det inte skulle ta längre tid med måttsydd eftersom de ändå inte hade några färdiga klänningar i lager till storleksbeställning.

Beställde den till slut igår kväll och det blev måttsydd med dragkedja. Vet att det säkert hade varit större chans att den passade direkt om jag tog snörning men det är verkligen inte min grej så det fick bli en chansning. Nu håller jag bara tummarna.

Som tur är har jag ju redan klänningen till vigseln iaf så skulle det skita sig får jag vackert nöja mig med den hela kvällen! :-P

Vet du när din sista klänning ska komma? Är så nyfiken!
  • Amejuli
    Red skrev 2011-07-07 08:53:09 följande:
    Nu hade vi ju inte samma säljare, men min beställdes måttsydd och de sa att det inte tog längre tid. Har precis som du mindre midja än i deras storlekar. Eller större rumpa, beroende på hur man ser det Flört Sedan har jag tydligen väldigt små bröst, de mailade för att dubbelkolla om det verkligen var möjligt hahaha!  Hoppas du hinner!

Har du någon underkjol eller har du beställt det med? Var beredd på att det krävs en underkjol för att den skall bli sådär puffig som på bilden.
    Ja jag hittade på hemsidan sen att det inte skulle göra skillnad i tid så det blev måttbeställd. Spännande! Nu är det bara att hålla tummarna!

Jag har ingen underkjol till den men jag vill gärna att den ska vara lite mindre då jag vill att den ska kännas lite mer "avslappnad och bara ska användas under festen så det blir lättare att dansa och så... Men beställde du en underkjol till din från samma säljare eller vart köpte du din?

p.s. Det är klart det är midjan som är liten!
  • Amejuli
    1700tal skrev 2011-07-07 17:44:17 följande:
    Hur ser den ut som du redan har då?
    Den är väldigt "vanlig" tror jag. Siden i Ivory, lite A-linje (fast den ser lite mer formad ut bara för sömmarna drar sig lite när den är lite för stor i tygstyckena bak) lite släp och några spetsbroderier över bland annat bysten. Knappar hela vägen bak. Helt okej.

Jag ska ha band i midjan också. Både för att jag gillar det men också för att hjälpa till att hålla den uppe om den inte går att sy in tillräckligt. Är lite stor nu som sagt (inte så mycket att den ser pösig ut men jag får ju gå och dra i den), men än har jag inte gett upp hoppet om att sömmerskan ska kunna göra underverk. Problemet är att det verkar bli lite dyrt...

Jaja, hoppas allt löser sig. Jag får hålla tummarna!
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-07 17:45:14 följande:
    Pinkgrape:

Tack för dina goda råd. Du är för goer! Jag hittade på deras hemsida sen att det inte skulle ta längre tid med måttsydd eftersom de ändå inte hade några färdiga klänningar i lager till storleksbeställning.

Beställde den till slut igår kväll och det blev måttsydd med dragkedja. Vet att det säkert hade varit större chans att den passade direkt om jag tog snörning men det är verkligen inte min grej så det fick bli en chansning. Nu håller jag bara tummarna.

Som tur är har jag ju redan klänningen till vigseln iaf så skulle det skita sig får jag vackert nöja mig med den hela kvällen! :-P

Vet du när din sista klänning ska komma? Är så nyfiken!
    Vad spännande :D Jag håller verkligen tummarna för att den ska komma i tid, vara fin och passa perfekt!

Jag vet inte exakt, men den bör komma i slutet av juli. Det är vad jag har hört, tror och hoppas på :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!