• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy
    Love you til the end skrev 2011-07-07 21:45:42 följande:
    TACK så jättemycket! Skrattande Det hjälper verkligen!
    Hmm, alltså lönar det sig inte extremt mycket då! Å andra sidan har jag ju en hel del släkt som kommer upp från Tyskland, så kanske kan övertala dem att köpa med sig åt oss, för då slipper vi ju kostnaden för själva resan. Eftersom de ändå åker bil upp!  
    Om det lönar sig eller inte beror ju på hur långt man har att åka och hur mycket man tänker köpa. 
    För oss hade det ju precis lönat sig (i slutändan köpte vi mer alkohol än på listan, men lämnade å andra sidan tillbaka en del...).
    Räkna ut hur mycket själva resan skulle kosta så ser ni ju vad ni måste spara på köpet.
    Observera dock att er bil måste kunna lasta allt ni köper!!!! Vi hade inte kunnat köpa så mycket mer än det vi hade på listan utan att bli överlastade (saab 9-3) (om jag nu minns rätt, mannen fick räkna på vikterna).

Att be era gäster handla är väl en superbra idé!! De får ta med sig alkohol för egen konsumption utan att de ska råka ut för tullproblem, sa min tyska kompis som kollade innan de åkte. Om de har inbjudan med sig så kan de ju visa att de ska på värsta brakfesten och måste ha myyyyyycket vin!
    Tips: Min kompis sa att i bilen var det lättare att packa 5litersfaten med öl än de vanliga småburkarna. Och det ser ju lite coolt ut för oss svenskar, att ställa upp ett ölfat istället för burkar!
  • Madonnan
    Madonnan skrev 2011-07-02 11:17:56 följande:

Då har jag ÄNTLIGEN fått lite bilder av testklänningen! Här är två av dem:

Vad tycker ni? Själv tycker jag att det ser bra ut men jag tar mer än gärna ris och ros från er som har lite mer erfarenhet av det här
    Undrar också vad de menar med det här: "For the bodies,our designer want to know if there are some pleats on it either,please advise" Veckat var? Någon som kan hjälpa mig med vad de menar?  Kan ju INGENTING om sömnad...

Kändes skönt att de kom idag för jag behöver något att fördriva tiden med i väntan på min MÖHIPPA Tror jag iallafall... Fick ett "mystiskt" brev igår på posten, ett sånt där med urklippta bokstäver, där det stod att jag skulle kanske få oväntat besök idag och därför baka en kaka.
    Kakan har varit färdig sedan 7 i morse och nu sitter jag bara här och blir mer och mer nervös.... Iiiiihhh!

Hej igen på er!
    Det slog mig precis, behöver jag ha en underkjol till klänningen? Eller räcker det med att tyllen "står ut"? Vill inte ha någon "pendeleffekt" när jag har den på.
    Vilken slags underkjol behöver jag i så fall?
  • 120530
    Amejuli skrev 2011-07-07 17:49:33 följande:
    Ja jag hittade på hemsidan sen att det inte skulle göra skillnad i tid så det blev måttbeställd. Spännande! Nu är det bara att hålla tummarna!

Jag har ingen underkjol till den men jag vill gärna att den ska vara lite mindre då jag vill att den ska kännas lite mer "avslappnad och bara ska användas under festen så det blir lättare att dansa och så... Men beställde du en underkjol till din från samma säljare eller vart köpte du din?

p.s. Det är klart det är midjan som är liten!
    Min säljare hade en passande underkjol men jag köpte den aldrig då jag bestämde mig för en klänning jag köpte i butik istället. Men jag funderar på att köpa en underkjol iaf, om jag av någon anledning skulle få användning för klänningen en annan gång. Hittar jag någon billig och bra gör jag nog det!

Ska du verkligen inte ha underkjol? Den är ju så söt när den är puffig!  
  • Love you til the end
    Darling Daisy skrev 2011-07-08 08:08:46 följande:
    Om det lönar sig eller inte beror ju på hur långt man har att åka och hur mycket man tänker köpa. 
    För oss hade det ju precis lönat sig (i slutändan köpte vi mer alkohol än på listan, men lämnade å andra sidan tillbaka en del...).
    Räkna ut hur mycket själva resan skulle kosta så ser ni ju vad ni måste spara på köpet.
    Observera dock att er bil måste kunna lasta allt ni köper!!!! Vi hade inte kunnat köpa så mycket mer än det vi hade på listan utan att bli överlastade (saab 9-3) (om jag nu minns rätt, mannen fick räkna på vikterna).

Att be era gäster handla är väl en superbra idé!! De får ta med sig alkohol för egen konsumption utan att de ska råka ut för tullproblem, sa min tyska kompis som kollade innan de åkte. Om de har inbjudan med sig så kan de ju visa att de ska på värsta brakfesten och måste ha myyyyyycket vin!
    Tips: Min kompis sa att i bilen var det lättare att packa 5litersfaten med öl än de vanliga småburkarna. Och det ser ju lite coolt ut för oss svenskar, att ställa upp ett ölfat istället för burkar!
    Haha, ja jösses! Vi funderade också på det igår kväll, hur sjutton man ska "Styrka" att alkoholen är till en bröllopsfest! Glad Vi har även en del vänner som kommer över från Finland, och de får ta med sig groggvirket, eftersom sprit är billigare där, och på båten! Flört Gäller att utnyttja resurserna liksom!
    Men det är ju det som är praktiskt med systemet, att man kan lämna tillbaka. Ser framför mig hur vi sitter på 30 liter vin efter bröllopet, lite för mycket faktiskt! 
  • 1700tal

S2011 - jag stryker mina klänningar som vanligt (inte sidenet förstås!) på ganska hög värme. Börjar på låg och ökar sen försiktig. Polyestern är ju inte känsligare än vilken skjorta som helst, det enda är att vara försiktig ifall man har ett strykjärn som kan missfärga.

Darling Daisy skrev 2011-07-08 08:08:46 följande:
    Love you til the end skrev 2011-07-08 09:05:33 följande:
    Haha, ja jösses! Vi funderade också på det igår kväll, hur sjutton man ska "Styrka" att alkoholen är till en bröllopsfest! Glad Vi har även en del vänner som kommer över från Finland, och de får ta med sig groggvirket, eftersom sprit är billigare där, och på båten! Flört Gäller att utnyttja resurserna liksom!
    Men det är ju det som är praktiskt med systemet, att man kan lämna tillbaka. Ser framför mig hur vi sitter på 30 liter vin efter bröllopet, lite för mycket faktiskt! 
    Fast det där med att "styrka" att det är till fest/privat konsumtion behövs ju inte längre sedan alla literbegränsningar togs bort. Så det är fritt fram för vem som och man behöver inte längre vifta med gästlistor osv. Nu har tullen samarbete med polisen istället och fäller resenärer för övervikt på bilen. Så räkna vikten noga annars får ni lämna alkoholen hos tullen!
  • Darling Daisy
    Love you til the end skrev 2011-07-08 09:05:33 följande:
    Jag tror att inbjudan räcker för att styrka att man handlar till ett bröllop, men slå en pling till tullverket för att kolla. Det kostar ju inget att fråga i alla fall!

Kan ni kanske få släkten att köpa det om verkligen behövs och så köper ni "reserv"alkohol från systemet? Då kan ni ju lämna tillbaka reserverna om de inte går åt. Sen kan ni säkert skicka med olika vänner lite vin eller öl när de åker hem, eller bjuda till fest några veckor senare "vi står för öl/vin och ni tar med mat - välkomna!". 
    I vårt vardagsrum står nu typ 10 flaskor tyskt vin och 5 ölfat. Det blir nog en grannfest om några veckor
  • Darling Daisy

Kanon, 1700 tal hade ju redan svarat på "styrka" biten!

• 1700tal

Och Madonnan - skulle tro att tyllen kommer vara megafluffig som den är. Ser så fram emot att se hur din blir för jag gillar den skarpt!

Och alla ni andra - kan ni oxå anmäla det kinesiska inlägget ovan som spam. Jag har redan gjort det. Den röda handen vid varje inlägg...

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-08 09:51:22 följande:
    Och Madonnan - skulle tro att tyllen kommer vara megafluffig som den är. Ser så fram emot att se hur din blir för jag gillar den skarpt!

Och alla ni andra - kan ni oxå anmäla det kinesiska inlägget ovan som spam. Jag har redan gjort det. Den röda handen vid varje inlägg...
    Har redan gjort det, flera inlägg i olika trådar dessutom! klickar man på länken i inlägget lär väl datorn sprängas i luften, haha!
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-08 09:51:22 följande:
    Skumboll skrev 2011-07-08 09:53:08 följande:
    Har redan gjort det, flera inlägg i olika trådar dessutom! klickar man på länken i inlägget lär väl datorn sprängas i luften, haha!
    Även jag har redan gjort det, också i flera trådar. Har dock kikat vad det är och det är fina vinterkläder :P Min dator är fortfarande hel dessutom ;P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!