• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape

Just ja, vi skulle köpa de där engångskamerorna för 9kr/st på Expert igår. När vi kom in strax efter kl.10 då de öppnar, så har de inte fått in några ännu. Erbjudandet skulle gälla tisdag och onsdag, knepigt då. Nåja. Hon som jobbade där berättade då att de skulle komma mellan kl.12-13 och att de endast skulle få in 27st. Bådade ju gott. Vi kom iaf tillbaka dit vid kl.12.03 och då var det en kamera kvar. EN?! Hur är det möjligt? Jo, tydligen så var alla andra förhandsbokade eller vad man säger. Hur i hela friden.. boka en kamera sådär? Och varför fick inte vi veta att man kunde göra det när vi frågade om dom tidigare? Jaja.. så, det blir inga kameror.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • S2011

kära, söta ni i den här allsmäktiga tråden.
    hur i hela friden avskrynklar jag min klänning?
    jag är livrädd att förstöra den!

kanske borde leta reda på nån i Skövde som gör sånt för en hyfsad peng.... eller kan man göra det någotsånär riskfritt själv?

jag har precis kommit på att den är full i skrynklor och om jag ger mig på den själv och förstör den så är jag ju körd. bröllopet är om tre veckor och då är det ju alldeles för sent att hitta nån ny (med tanke på att min budget är på minus...) 

• Skumboll
    S2011 skrev 2011-07-07 20:12:06 följande:

kanske borde leta reda på nån i Skövde som gör sånt för en hyfsad peng.... eller kan man göra det någotsånär riskfritt själv?

jag har precis kommit på att den är full i skrynklor och om jag ger mig på den själv och förstör den så är jag ju körd. bröllopet är om tre veckor och då är det ju alldeles för sent att hitta nån ny (med tanke på att min budget är på minus...) 
    Går säkert att stryka på låg värme och med handduk emellan. Eller testa att hänga den i badrummet och sätt på duschen, ångan tar bort skrynklor men kanske inte funkar om det är jättemycket!
  • bruden

Jag hängde min i badrummet ovanför ett rejält hett bad. Efter några timmar var den slät som en babyrumpa Sen hängde jag den för att torka i ett luftigt rum. Funkade finfint
  • Darling Daisy

Min Lillyklänning i satin strök vi med våt handduk emellan, funkade kanon.
  • Love you til the end

Hjäälp, är det någon som vet ungefär hur mycket man drar ner kostnaderna på alkohol när man handlar i Tyskland?
    Vi funderar nämligen på att göra detta, då vår budget inte får bli för stor, och vi kommer hamna på mellan 110-140 gäster (Beroende på hur många som kommer).
    Det skulle bli ungefär 25000 kronor på bara alkohol, vilket känns lite väl tilltaget! Flört 
    Någon som åkt till Tyskland för att köpa?
    Jag är ju halvtysk, och har varit där tusen gånger, så jag vet ju att det är billigare, men detta känner jag mig clueless på! Flört 

• Darling Daisy

Love you:
    Så här räknade vi (grävde fram anteckningarna). Vi kom dock aldrig iväg, pga att tiden inte räckte till.

Vi räknade på 200 öl (33 cl), 75 cider (33 cl), 15 l vin, 4 l rom

Systemet: Tuborg sort guld 13 kr/st - 200 st = 2600 kr

Bordershop: 24 euro för 3 flak = vi behöver 9 flak = 650 kr

Sparar: 1900 kr

Systemet: Kopparberg premium 13 kr/st - 75 st = 975 kr

Bordershop: 13 euro för 1 flak = vi behöver 3 flak = 351 kr

Sparar: 600 kr

Systemet: 1 box chillout = 180 kr 5 boxar = 900 kr

Bordershop: 1 box Chillout = 11 euro = 99 kr 5 boxar = 500 kr

Sparar: 400 kr

Systemet: 1 flaska chapel hill Chardonney = 59 kr

Bordershop: 1 flaska Chapel Hill Chardonney = 6 euro = 54 kr

Systemet: 340 kr för 1 l captain morgan

Bordershop: 120 kr för 1 l capt m

Sparar: 4 * 120 kr = 500 kr

47 mil enkel resa = 100 mil tor

1 liter per mil = 14 kr per mil = 1400 kr tor

Öresundsbron 350 kr enkel resa

HH + Rödby-Puttgarden 1200 kr tor

Resan: 2600 kr

Mat: 600 kr

Totalt: 3200 ca för själva resan + en förlorad arbetsdag

Vilket innebär att vi måste tjäna minst 3200 kr på det vi köper för att resan ska löna sig. Med de mängder vi räknade på så skulle resan precis löna sig.

Nu slutade det med att vi handlade på systemet (tog oss 4 timmar totalt istället för ca 1 dygn). Vi handlade för ca 12 000 kr och har lämnat tillbaka dricka för ca 3500 kr. Det gick inte alls åt så mycket som vi trodde, men vi har behållt lite öl/vin/cider hemma också. Så kanske att vi o våra gäster drack alkohol för 7000 kr (50 gäster, fri servering av vin/öl/cider till maten och fri bar på kvällen).

Hoppas det kan hjälpa dig lite. 

• Love you til the end
    Darling Daisy skrev 2011-07-07 21:23:34 följande:
    Love you:
    Så här räknade vi (grävde fram anteckningarna). Vi kom dock aldrig iväg, pga att tiden inte räckte till.

Vi räknade på 200 öl (33 cl), 75 cider (33 cl), 15 l vin, 4 l rom

Systemet: Tuborg sort guld 13 kr/st - 200 st = 2600 kr

Bordershop: 24 euro för 3 flak = vi behöver 9 flak = 650 kr

Sparar: 1900 kr

...

TACK så jättemycket! Skrattande Det hjälper verkligen!
    Hmm, alltså lönar det sig inte extremt mycket då! Å andra sidan har jag ju en hel del släkt som kommer upp från Tyskland, så kanske kan övertala dem att köpa med sig åt oss, för då slipper vi ju kostnaden för själva resan. Eftersom de ändå åker bil upp!  
  • Pinkgrape

En sån kväll... vår toastmadame kanske inte kan komma ifrån jobbet kvällen för bröllopet fick vi veta. Kul. Nåja, tur att vi valde både en toastmaster och madame, då kan han styra upp det hela med hjälp av min syster. Hon är redan insatt i det mesta, då hon är tärna och den jag bollar mest idéer med.

Har dessutom kanske, eventuellt, fått tag på en fotograf för dagen, för 500kr! En jätteduktig tjej som är 17-år och går någon mediautbildning. Har sett en del av vad hon fotat och det duger mer än gott och väl åt oss :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!