• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-07-08 16:54:30 följande:
    Spara ca 5 mil enkel resa och åk till Dollarstore i Piteå
    Fast i Luleå har vi släkt att hälsa på, vi kan lämna en blomma på min morfars grav och min blivande kan gå en sväng på Biltema :) Piteå är ingen favorit :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • 1700tal
    Love you til the end skrev 2011-07-08 12:30:07 följande:
    Btw, 1700-tal, du har väl beställt alla dina klänningar på Milly? Eller alla andra som beställt därifrån..
    Jag ska till att beställa tärnklänningar, och vi har äntligen kunnat enats om en klänning. Det enda är att vi vill förlänga den till golvlängd, istället för knälängd. Hur gör jag när jag beställer? Ska jag klicka i vanlig order, eller Custom size. Tärnorna behöver inte ändra storlekarna nämligen, så då känns det ju onödigt att beställa måttsytt om jag kan undvika det! :)
    Hm, nu vet jag inte riktigt hur orderformuläret för privatpersoner ser ut men finns det inte en ruta du kan skriva den kommentaren i? Alternativt skicka ett parallellt mail med den infon? Glöm inte be dem bekräfta ändringen per mail bara om du ska maila dem.

Vilken tärnklänning blev det??
  • 1700tal

Hörreni!! Nu behöver jag er hjälp! Det är så att mina föräldrar är på semester under juli i europa och passerar således tyskland på vägen hem med tom bil. För att spara in på resekostnader har vi nu bestämt att de ska inhandla all starksprit åt oss (det som håller sig, vin och öl inhandlas senare) och vi måste skriva en inköpslista NU. Jag och mamma har under dagen bestämd vad vi ska ha till avec och i baren. Nu är bara frågan hur mkt. Det är 75 vuxna gäster.

Avec -

whisky (4 flaskor, ska även räcka till manhattan i baren + serveras som den är)
    cognac (3 flaskor, ska även fortsättas serveras i baren)
    bailys (3 flaskor, ska även fortsättas serveras i baren)

I baren -

G&T (2 flaskor gin)
    Manhattan (4:a whisky, 2:a martini rosso och några stänk angostura bitter) (1 flaska martini rosso och minsta flaskan angostura)
    Rom och cola (3 flaskor rom)
    Vodka och apelsinjuice (3 flaskor vodka)
    Martini Bianco (4 flaskor martini)
    Whisky
    Cognac
    Bailys

Vad tror ni?? Är vi helt ute och cyklar? Det är SÅ svårt...

• bruden
    Pinkgrape skrev 2011-07-08 16:56:37 följande:
    Fast i Luleå har vi släkt att hälsa på, vi kan lämna en blomma på min morfars grav och min blivande kan gå en sväng på Biltema :) Piteå är ingen favorit :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Kan förstå att Piteå inte är nån favvis... Har varit där 2 ggr och det är 3 ggr för mycket... Tänkte mest på att soara några mil men du har ju anledning att hellre pysa till Luleå så det ä ba å åk
  • Humlan

Tack för erat stöd pinkis och s2011 Hjärta =)

Man undrar ju VARFÖR gästerna ens vill komma om dom nu tycker att vi har sånt "överklass" bröllop och inte slänger fram en låda pot sallad på bordet.Då är det bara att sluta gnälla och stanna hemma
    Vi vill nämligen ha potatiskaka och deeeet är ju inte ett bra val- nej nej
    Pot gratäng eller pot sallad DET är myyyycket enklare Demon

• 1700tal
    Humlan skrev 2011-07-08 18:09:48 följande:
    Tack för erat stöd pinkis och s2011 Hjärta =)

Man undrar ju VARFÖR gästerna ens vill komma om dom nu tycker att vi har sånt "överklass" bröllop och inte slänger fram en låda pot sallad på bordet.Då är det bara att sluta gnälla och stanna hemma
    Vi vill nämligen ha potatiskaka och deeeet är ju inte ett bra val- nej nej
    Pot gratäng eller pot sallad DET är myyyycket enklare Demon
    Jag kan bara inte förstå hur det överhuvudtaget kan ligga i nåns intresse att lägga sig i såna små skitdetaljer som om man hur potatiskaka eller potatisgratäng på ett bröllop??  Herregud, har folk så himla lite att lägga sin energi på... Det verkar ju inte heller som att ni ska ha ett särskilt avvikande eller "konstigt" bröllop efter vad du skrivit här, jeeze! Drömmer Stå på dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Humlan
    1700tal skrev 2011-07-08 18:19:53 följande:
    Jag kan bara inte förstå hur det överhuvudtaget kan ligga i nåns intresse att lägga sig i såna små skitdetaljer som om man hur potatiskaka eller potatisgratäng på ett bröllop??  Herregud, har folk så himla lite att lägga sin energi på... Det verkar ju inte heller som att ni ska ha ett särskilt avvikande eller "konstigt" bröllop efter vad du skrivit här, jeeze! Drömmer Stå på dig! {#emotions_dlg.flower}
    Nää precis och ingen av dom lägger ner en krona på våran mat eller andra pryttlar så varför inte bara gå dit och njuta av dagen istället för att reta upp sig på hur mkt pengar och tid vi lagt ner.Förstår mig inte på folk
    En del verkar sakna uppfostran helt Drömmer
  • sandis1977

Har varit iväg och jobbat ett dygn o e nu tillbaka.

Tror jag skulle svara Emejuli (hoppas det är rätt namn=) Jag har faktiskt inte bestämt mig för vilken klänning jag ska ha, har fyra att välja på men  2 går bort direkt.

Jag väljer mellan en spetsklänning från kina som är mer "jag" och en Lillyklänning som är en stilren elegant klänning, så frågan är om jag ska välja det som är JAG eller det som alla andra väljer..

Kinaklänningen är otroligt välsydd men jättetung så om det kommer bli en varm dag kommer jag svettas floder. Dock behöver jag hinna gå ner iallafall 2-3 kilo för att jag ska kunna andas ordentligt och jag kan inte hitta motivationen att skärpa mig utan vill mest bara äta kakor :o(

Hur går det annars med er planering? Har ni allt klart?

• sandis1977
    Humlan skrev 2011-07-08 18:40:34 följande:
    Nää precis och ingen av dom lägger ner en krona på våran mat eller andra pryttlar så varför inte bara gå dit och njuta av dagen istället för att reta upp sig på hur mkt pengar och tid vi lagt ner.Förstår mig inte på folk
    En del verkar sakna uppfostran helt Drömmer
    Otacksamma jävlar!!
    Ursäkta men jag fattar inte varför de lägger sig i?
  • sandis1977

Pinkgrape, har du varit inne på DHgate idag?
    Hur gör jag nu egentligen för att gå vidare med mina klagomål på klänningen, nu vill jag verkligen ha mina pengar tillbaka. Tycker DHgates sida och jag pratar inte samma språk :(
    Hoppas du vill hjälpa mig.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!