• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    Tinzi skrev 2011-07-09 18:52:44 följande:
    OJOJ hoppas hoppas! Vore ju toppen!
    Haha ja, jag kollar mailen stup i kvarten nu och håller alla tummar och tår.. fattar inte hur jag kunde göra ett sånt misstag. Min blivande bara stirrade på mig när jag berättade :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • bruden
    Skumboll skrev 2011-07-09 19:07:41 följande:
    Fuskoverlock finns på de flesta nya maskiner idag, men jag tycker nog tyvärr inte att de håller måttet riktigt. Det är ju ingen kniv som skär och det går inte att få till diffmatningen vilket gör att det blir bubbligt. Sömmarna blir heller inte lika hållbara som en en riktig overlockssöm. Vill du verkligen ha overlock för att sy ordentligt i trikåtyger (tex!) hade jag absolut valt att köpa en enkel overlocksmaskin.
    Jag vet... Men helst vill jag ha en kombination men jag har kollat på att ha två om jag inte hittar en riktigt, riktigt bra
  • Pinkgrape

Det löste sig med fotografen, hon har tid även vårt datum :P haha

Känns jätteskönt att ha det bokat också. Nu känns ju dock solisten väldigt dyr :P 1500kr för två låtar och 500kr för en fotograf hela dagen. Nåja..

• 120530
    Pinkgrape skrev 2011-07-10 13:55:24 följande:
    Det löste sig med fotografen, hon har tid även vårt datum :P haha

Känns jätteskönt att ha det bokat också. Nu känns ju dock solisten väldigt dyr :P 1500kr för två låtar och 500kr för en fotograf hela dagen. Nåja..
    Så skönta att det löste sig! Rekordbilligt oxå!

Intressant att se ert pris för solisten, det är svårt att veta vad som är rimligt.. Vi har också tänkt två låtar under vigseln, och vi har borgligt så sammanlagt tar det bara ca.20 minuter så det är ju inte så lång tid hon/han behöver vara på plats.  
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-10 14:17:50 följande:
    Så skönta att det löste sig! Rekordbilligt oxå!

Intressant att se ert pris för solisten, det är svårt att veta vad som är rimligt.. Vi har också tänkt två låtar under vigseln, och vi har borgligt så sammanlagt tar det bara ca.20 minuter så det är ju inte så lång tid hon/han behöver vara på plats.  
    Ja, verkligen, men hon är ju trots allt "bara" 17år och går gymnasiet. Ingen proffsfotograf alltså.

Vår vigsel tar ju inte heller så lång tid, trots att den är kyrklig. Ca 30min kanske. Hon kommer ju dock att åka dit en gång före och öva tillsammans med killen som ska spela. Börjar nog ändå tycka att det är lite väl mycket pengar.

Men vi bokade ju henne för ca 1 månad sedan, kan man bara avboka helt plötsligt? :P
  • Pinkgrape

Är det taskigt att leta ny solist innan man avbokat den första?
    Ska vi strunta i att avboka?

Åh, detta blev svårt :P

• Humlan
    Pinkgrape skrev 2011-07-10 14:46:41 följande:
    Är det taskigt att leta ny solist innan man avbokat den första?
    Ska vi strunta i att avboka?

Åh, detta blev svårt :P
    Ni kan inte säga till henne att ni har en budget som bara tillåter en viss summa och fråga om hon kan möta er där ?

Våran solist tar bara 200 kr hon + att jag ger 200 kr till en tjej som ska överasska min man i kyrkan med en låt. Jag har valt "Fly on the wings of love"
    Däremot hade jag tänkt spela in en låt på Cd och ge min man på morgonen efter. men attans så dyrt det va
    Minsta är 1000 kr
  • bruden

Vi betalar vår solist 1500:- men han ska dessutom vara kantorn så han står för hela det musikaliska även under festen. Det är min arbetskollega så jag vet ju vem han är Superduktig och älskar att blanda musik så jag tror nog att han kommer få bo vid flygeln på festen. Jag får väl se till att hans mat serveras där
    1500:- är absolut inte för mycket tycker jag. Han ska ju öva en hel del också vilket man får tänka på. Det inplanderade måste ju sitta i ryggmärgen på honom

• 120530
    Pinkgrape skrev 2011-07-10 14:30:21 följande:
    Ja, verkligen, men hon är ju trots allt "bara" 17år och går gymnasiet. Ingen proffsfotograf alltså.

Vår vigsel tar ju inte heller så lång tid, trots att den är kyrklig. Ca 30min kanske. Hon kommer ju dock att åka dit en gång före och öva tillsammans med killen som ska spela. Börjar nog ändå tycka att det är lite väl mycket pengar.

Men vi bokade ju henne för ca 1 månad sedan, kan man bara avboka helt plötsligt? :P
    Den vi fått pris av tar 2000 kr för att sjunga i kyrkan, oavsett hur många låtar det är eller hur lång tid vigseln tar. Är det tre veckor kvar till ert bröllop? Isf tycker jag nog att det är liiite sent att avboka. Då tycker jag att ni ska göra som någon sa här ovan, vara ärliga med att det är priset som känns i högsta laget. Fast å andra sidan har ni gått med på det det gång.... 
  • 120530

Är det fler här som tänkt försöka ha "something old, something new, something borrowed, something blue"? Jag har tänkt det och behöver tips!

Vill hemskt gärna använda något ifrån min mamma som old, men hon använder knappt några smycken. De hon har är väldigt 80 och passar inte alls Glad  Det enda hon har som hade fungerat är ett pärlhalsband men jag hade egentligen inte tänkt ha pärlor... 

Snälla kom med tips!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!