• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Love you til the end
    1700tal skrev 2011-07-08 17:01:08 följande:
    Hm, nu vet jag inte riktigt hur orderformuläret för privatpersoner ser ut men finns det inte en ruta du kan skriva den kommentaren i? Alternativt skicka ett parallellt mail med den infon? Glöm inte be dem bekräfta ändringen per mail bara om du ska maila dem.

Vilken tärnklänning blev det??
    Hmm, det kanske det gör! :S Tror inte jag har sett det ännu, men kommer säkert längre fram i bekräftelsen. Jag får se till att vara lite "På" på mailen! :) 

Denna blir det, fast Champagnefärgad och hellång som sagt! :) Snörning i ryggen också, mycket fint!

• S2011
    Love you til the end skrev 2011-07-08 22:24:41 följande:
    Hmm, det kanske det gör! :S Tror inte jag har sett det ännu, men kommer säkert längre fram i bekräftelsen. Jag får se till att vara lite "På" på mailen! :) 

Denna blir det, fast Champagnefärgad och hellång som sagt! :) Snörning i ryggen också, mycket fint!

aaaaaah!!!!
    vilken helt otroligt vansinnigt häftigt vacker färg! jag vill ha!
  • Love you til the end

ELLER HUR! Så himla synd att den inte passar med färgtemat. Funderar på att köpa en till mig själv i denna fantastiska färg faktiskt! Skrattande

• S2011

tycker jag verkligen att du ska.
    shit, vilken fantastiskt festklänning! 

• sandis1977
    Pinkgrape skrev 2011-07-08 21:48:33 följande:
    Jag har lyckats lösa min tvist med säljaren. Vi kom överens att jag fick köpa klänningen till grovt rabatterat pris :) Kändes lite skönt, då jag trots att jag inte kan ha den, hade lite separarionsångest :P

Hur var det, tiden hade gått ut idag va? Då skulle det gå att föra det vidare till det där DHgate resolution center va? Om du går in på sidan där man kunde se datumet för det osv, har det inte kommit fram en knapp eller något man kan trycka på? :P Jag har faktiskt ingen aning, då inget av mina ärenden har gått så långt. Du kan ju annars mejla DH och fråga. Enklaste sättet att kontakta dom (och där man får svar snabbast) är att använda sig av det jag ringat in på bilden nedan, det finns längst ner till vänster på sidan när man loggat in. Meddelandet skickar man på "Message DHgate" och svar hittar man sen under "Message History"

Tack för hjälpen, har skickat till dem nu...
  • Amejuli
    sandis1977 skrev 2011-07-08 18:46:48 följande:

Har varit iväg och jobbat ett dygn o e nu tillbaka.

Tror jag skulle svara Emejuli (hoppas det är rätt namn=) Jag har faktiskt inte bestämt mig för vilken klänning jag ska ha, har fyra att välja på men  2 går bort direkt.

Jag väljer mellan en spetsklänning från kina som är mer "jag" och en Lillyklänning som är en stilren elegant klänning, så frågan är om jag ska välja det som är JAG eller det som alla andra väljer..

Kinaklänningen är otroligt välsydd men jättetung så om det kommer bli en varm dag kommer jag svettas floder. Dock behöver jag hinna gå ner iallafall 2-3 kilo för att jag ska kunna andas ordentligt och jag kan inte hitta motivationen att skärpa mig utan vill mest bara äta kakor :o(

Hur går det annars med er planering? Har ni allt klart?

Hihi, ja nästan rätt namn iaf.

Svårt val. Jag valde en klänning som inte alls var min stil för att den satt bra (mycket annat i affären var lite stort och det är svårt att se hur det kommer se ut då tycker jag trots alla klämmor och grejer de använder). Men då jag tyckte den var lite liten vid inandning så tog jag en storlek större men det skulle jag inte ha gjort då den både var för stor och jag sen tappade en del i vikt (fast ofrivilligt). Har varit svårt att sy in och först idag har äntligen en sömmerska kunnat få till den hyfsat. Men nu känner jag mig himla lättad att den iaf inte kanar ner.

Men jag måste säga att jag nog önskar att jag tog en som var mer jag. Jag var också inne mycket på spets faktiskt! Så om det känns väldigt du så tycker jag nog att du ska ta spetsklänningen. 
    Men det är ju jobbigt om du inte kan andas i den!
    Hur långt har du kvar till bröllopet? Tränar du något?

Planeringen går nog inte riktigt så bra. Vi är inte jättebra på att planera och framför allt jag har haft en väldigt hektisk vår så mycket har varit lämnat nu till sommaren och jag måste hinna plugga in lite grejer också. Så det är lite rörigt minst sagt! Ska bestämma meny och så nu i veckan (alltså med typ 2,5 veckor kvar till bröllopet. Så jag tror vi är ovanligt sena.

Men jag hoppas att allt klarnar nu på slutet :-P

Hur går det för er?
  • Amejuli

Yes yes!!
    Äntligen något positivt. Min nuvarande klänning har äntligen en sömmerska lyckats fixa lite så att jag åtminstone slipper gå och dra i den! Och det blev inte så dyrt som jag var rädd för heller! SKÖNT!

• Darling Daisy

Amejuli:
    Ta det lugnt!! Om du själv inte mår dåligt av det, så skit i att du verkar vara sen med vissa saker i planeringen!!! Att bestämma meny sex månader innan eller två veckor innan är ju verkligen sak samma. Vissa är ute i extremt god tid med alla göromål och det kan vara väldigt stressande att läsa i tex planeringskalendern att du för typ 6 månader sen borde har varit och fixat naglarna!

Nu, med facit i hand, kan jag säga att ALLT ordnar sig. Och har man bara fixat hindersprövningen och vigselförrättare så blir man ju gift i alla fall! Oavsett om det blir potatissallad eller potatisgratäng osv

Jag hade en klänning som jag köpte på vinst o förlust här på BT söndag kväll, den kom m posten tisdag e m och på lördagen stod jag brud i den.  
    Jag gick till en frisör jag aldrig varit hos innan.
    Vi hade inte provätit menyn, gick på rekomendationer från bekanta.
    På onsdagen grusade de upp utanför festlokalen, så att vi över huvud taget kunde ta oss in (innan var det ett uppgrävt hål på stallplan). 

Men visst blev vi gifta! Och vi hade en fantastisk dag, det är inget jag önskar hade varit annorlunda!!

Kram 

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-07-08 20:30:44 följande:
    Tillägg av DDs man: Det gick även åt ca en liter rom, en halvliter cognac, ca en liter whiskey (bourbon och scotch) och diverse likörskvättar till olika drinkar. Total åtgång omräknat i starksprit är väl uppskattningsvis 5-6 liter och då har vi en hel del slattar kvar. Räkna med åt gång på 1,5 liter per 10drickande gäster och sen lite mer så att inte baren sinar på GT framåt småtimmarna. (dålig partyhöjare...)
    Ölåtgången var ca 35 liter, vilket jag tycker är väldigt lite (Kan ha räknat fel)
    Vin ca 10 liter.

Ok, tack! Och tacka din make för infon! Jättebra att höra. Jag tror nog vid närmare eftertanke att vi ska öka på typ alla spritsorter med en flaska, alternativt tar literflaskor istället om det finns. Det är ju måånga timmar vi är där och vi har heller inget sista klockslag (vad jag vet) vi ska va ute ur lokalen. Och en sinande bar är ju inte bra. Och det som blir över pytsar vi ut till våra föräldrar.

Får jag passa på att fråga samtidigt medan du har det i färskt minne - hur mkt läsk/mineralvatten det gick åt totalt under kvällen??
    Love you til the end skrev 2011-07-08 22:24:41 följande:

Åh, den älskar jag oxå! Mamma la den bland favoriterna (den finns uppsydd i svart oxå bland millys bilder men inte säkert den finns på hemsidan) när hon tittade på klänningar till henne att ha på bröllopet. Tror hon föll på färgen faktiskt! Och så skulle hon ha en bolero till. Men nu lutar det åt en annan med halterneck istället...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!