• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Humlan

Åhh pust,, sitter och försöker sy tyll på den underkjolen jag har med ringar. Jag har ju en med släp som jag ska ha i kyrkan ,men sen på festen ska jag byta underkjol så inte klänningen tar upp hela lokalen :P fniss

Men det är inte lätt att sy :-s

• Pinkgrape
    Humlan skrev 2011-07-09 10:17:45 följande:
    Åhh pust,, sitter och försöker sy tyll på den underkjolen jag har med ringar. Jag har ju en med släp som jag ska ha i kyrkan ,men sen på festen ska jag byta underkjol så inte klänningen tar upp hela lokalen :P fniss

Men det är inte lätt att sy :-s
    Vad du är duktig :) Jag skulle aldrig våga mig på ett sådant projekt.. sömnad är inte min grej alls :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Hahaha så fruktansvärt dålig jag är!!!

Jag mejlade en fotograf, en glad ung tjej som är amatör, angående vårt bröllop. Har väntat på svar och idag kom det. Hon vill hemskt gärna fota på vår bröllop. LYCKA! :D

SEN.....

Jag läste igen och såg.. 13 april. Vadå 13 april? Kollade mejlet jag skickade till henne och jojo, nog hade jag skrivit 13 april alltid :P Haha så fruktansvärt klantig!

Nu har jag dock skickat igen och förklarat mitt misstag. Hoppas innerligt att hon är ledig 13 augusti också, för hon skulle vara helt perfekt för oss. Jätteduktig, 17år, går mediautbildning och fotar HELA dagen för 500kr, då ingår retuschering och vi får alla bilder hon tagit under dagen utan extra kostnad :) Behöver bara betala extra om vi vill ha några förstoringar.

HUUUUUR kunde jag låta det hända :P

• bruden

Åhhh vad jag vill ha mig en symaskin!!!  Skulle kunna sy hur mycket som helst men har inte hittat en maskin som passar mina krav... *oppsss* Tips nån? Helst med overlockfunktion också och det är där som det faller på de jag har tittat på...

• Annooo
    Pinkgrape skrev 2011-07-09 10:07:34 följande:
    Nu funkar www.mylove-bridal.com igen :)
    Pinkgrape. Nu har det vissligen inget med mylove-bridal att göra men...
    vet ju att du beställde ifrån dhgate & stämmer det att du inte blev nöjd någon av de gånger?

Eller har jag missuppfattat det hela?

Isåfall får man veta vad säljaren heter så man inte gör samma misstag & beställer av den?? :)

Är så jätte mycket för svar!
  • Pinkgrape
    Annooo skrev 2011-07-09 15:45:32 följande:
    Pinkgrape. Nu har det vissligen inget med mylove-bridal att göra men...
    vet ju att du beställde ifrån dhgate & stämmer det att du inte blev nöjd någon av de gånger?

Eller har jag missuppfattat det hela?

Isåfall får man veta vad säljaren heter så man inte gör samma misstag & beställer av den?? :)

Är så jätte mycket för svar!
    Haha jadu, det är lite både och det där.. saken jag är missnöjd över är att jag fått dragkedja på de klänningar jag velat ha snörning på. Det har gjort att ingen av klänningarna passar. I övrigt är jag otroligt nöjd med klänningarna, bra kvalitet och superfina! Beställde även två tärnklänningar och en underkjol från DH.

Brudklänningarna
    easyshop_2009 - Tog bara ca 3 veckor att få klänningen och den är superfin, men med dragkedja.
    stevenzhangrui - Tog drygt 1 månad att få klänningen, jättefin, men också med dragkedja.

Tärnklänningarna
    xinyunxia_0802 - Tog ca 1 månad att få hem dom. Jättefina, precis vad jag beställde, med snörning i ryggen.

Underkjolen
    weddingdress88 - Tog kanske 2-3 veckor, den är jättefin, precis vad jag beställde även här.
  • Annooo

Pinkgrape..

Tack så jätte mycket för ditt svar. =)

vad kul att dom verkar bra på så sätt. Men när du beställde, hur gjorde du då med måtten?
    Tog du extra eller mätte du precis så den skulle passa?

var det spets på någon utav dina klänningar?

Tack ännu en gång för svar!

• Pinkgrape
    Annooo skrev 2011-07-09 17:20:52 följande:
    Pinkgrape..

Tack så jätte mycket för ditt svar. =)

vad kul att dom verkar bra på så sätt. Men när du beställde, hur gjorde du då med måtten?
    Tog du extra eller mätte du precis så den skulle passa?

var det spets på någon utav dina klänningar?

Tack ännu en gång för svar!
    Jag valde en standardstorlek som var lite mindre än jag själv, eftersom jag skulle ha snörning. Hade gjort så när jag beställde från Mylove och den passade perfekt :) Hade dessa också gjort, om det hade varit snörning :P

Det är.. som.. spets-broderier på överdelen på båda. Jättefint :) Fick dock med pärlor och paljetter på den ena, men det gör inte så mkt. Tycker det var väldigt smakfullt gjort ändå.
  • Tinzi
    Pinkgrape skrev 2011-07-09 11:32:21 följande:
    Hahaha så fruktansvärt dålig jag är!!!

Jag mejlade en fotograf, en glad ung tjej som är amatör, angående vårt bröllop. Har väntat på svar och idag kom det. Hon vill hemskt gärna fota på vår bröllop. LYCKA! :D

SEN.....

Jag läste igen och såg.. 13 april. Vadå 13 april? Kollade mejlet jag skickade till henne och jojo, nog hade jag skrivit 13 april alltid :P Haha så fruktansvärt klantig!

Nu har jag dock skickat igen och förklarat mitt misstag. Hoppas innerligt att hon är ledig 13 augusti också, för hon skulle vara helt perfekt för oss. Jätteduktig, 17år, går mediautbildning och fotar HELA dagen för 500kr, då ingår retuschering och vi får alla bilder hon tagit under dagen utan extra kostnad :) Behöver bara betala extra om vi vill ha några förstoringar.

HUUUUUR kunde jag låta det hända :P
    OJOJ hoppas hoppas! Vore ju toppen!
  • Skumboll
    bruden skrev 2011-07-09 13:31:57 följande:
    Åhhh vad jag vill ha mig en symaskin!!!  Skulle kunna sy hur mycket som helst men har inte hittat en maskin som passar mina krav... *oppsss* Tips nån? Helst med overlockfunktion också och det är där som det faller på de jag har tittat på...
    Fuskoverlock finns på de flesta nya maskiner idag, men jag tycker nog tyvärr inte att de håller måttet riktigt. Det är ju ingen kniv som skär och det går inte att få till diffmatningen vilket gör att det blir bubbligt. Sömmarna blir heller inte lika hållbara som en en riktig overlockssöm. Vill du verkligen ha overlock för att sy ordentligt i trikåtyger (tex!) hade jag absolut valt att köpa en enkel overlocksmaskin.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!