• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • bruden
    Humlan skrev 2011-07-11 15:29:03 följande:
    Åhh va irriterad jag blir på folk som bara ändrar utan att berätta .. Först skulle jag möta solisten som ska junga den hemliga överasskningslåten för gubben i kyrkan.Hon kom inte
    sen när jag kommer hem då ser jag att hon skickat ett mess på datorn att hon vill ha mer pengar

Från 200 kr som vi kom överens om till 500 kr.Jag tycker inte man gör så , även om beloppet inte är så högt så jag skrev det till henne nu så få se vad hon säger . Erbjöd henne 250 kr + gratis skjuts till och från kyrkan.

Usch sån dålig dag jag har-Tiden bara rinner iväg och jag får inte mkt gjort tycker jag.

Hur går det för er andra ?
    Jag hade sagt: okay du får resten efter vigseln. När hon håller på sådär vem vet om hon ens dyker upp om hon får alla pengar innan?
    Uselt gjort av henne i alla fall{#emotions_dlg.djavulsk} 
  • majflicka
    bettanR skrev 2011-07-11 09:56:26 följande:

Ohh så fin!!
  • 120530
    bruden skrev 2011-07-11 16:23:42 följande:
    Jag hade sagt: okay du får resten efter vigseln. När hon håller på sådär vem vet om hon ens dyker upp om hon får alla pengar innan?
    Uselt gjort av henne i alla fall{#emotions_dlg.djavulsk} 
    Det håller jag med om, betala inte i förskott! Fast oavsett om man blir av med pengar eller ej så vill man ju kuna lita på att hon dyker upp.. Hur länge är det kvar? Hinner du leta efter någon annan?
  • Humlan
    Red skrev 2011-07-11 15:56:45 följande:
    Så dåligt! Både att inte komma och att höja priset i efterhand. Fast jag tycker nog att det var väldigt billigt fråb början, känner du henne eller har ni gemensamma vänner eller liknande?
    Nää jag hittade henne på grannar.se
    Lite konstigt att hon säger att hon sms mig, när jag inte gett henne mitt mobilnummer tycker jag.

Nää jag undrar jag vad det här är för en
  • sandis1977

Här var en som fick sin hippa i lördags. En hel del vänner på semester men det var roligt ändå, mys i parken med pinsamma kläder och pinsamma frågor :)
    5 kamp och trerättersmiddag med ett avslut på lilla torg, det var 1 av oss 9 som ville fortsätta ut och dansa och jag trodde aldrig jag skulle vara den som kasta in handduken, men kl 01 åkte jag hem och jag är fortfarande sååå trött :)

Festprogram är klart och jag har beslutat mig för att ha spetsklänningen på bröllopet, den blev mycket bättre när jag fick på mig rätt underkjol och skor samt att bandet i midjan bytas ut mot ett svart och axelbanden tas av.
    Känns bra att skicka tillbaka Lillyklänningen, sömmerskan sågade den rätt av när hon jämförde den med spetsen. Jag kommer matcha min man mycket bättre i den klänningen och jag ska sluta vara rädd för att vara "för" fin, jag gillar inte riktigt att stå i centrum :)

• Humlan

Sandis va roligt med möhippan =)

Och som att vi inte hade nog med problem så kom nya idag. Nu kan jag inte blogga heller längre för att  m2b's bror & mor har hittat dit fast jag inte angett bloggen för dem eller har namn . Fattar inte HUR dom hittat den :-s

Anyhow så har jag Bla skrivit att den som hjälper oss med maten fick en flaska cognac som tack.. men det skulle jag ju inte ha skrivit för m2b's mor har ju oxå hjälp och vad får HON :-s jag blir så jääkla less på folk. Det här är ju rena rama dagis fasonerna och dom kallar sig VUXNA,.., Nää nu tappa jag sugen att blogga med när man måste tänka på varje litet ord man skriver Rynkar på näsan

VARFÖR VARFÖR kunde vi inte ha gift oss utomlands för som jag ville Rynkar på näsan.Det är ju gubben som inte ville blåsa sin släkt på fest :-s

Nu har jag suttit och sytt 2 överdrag till. Till stolarna. Men det börjar bli dags att slå ihop sina blå några tim

• Tinzi

Fortfarande inget svar från ;illy här ang om de kan göra min klänning, brukar inte de svara rätt snabbt? kanske för krångliga frågor för dem...

• Humlan
    Tinzi skrev 2011-07-11 23:36:27 följande:
    Fortfarande inget svar från ;illy här ang om de kan göra min klänning, brukar inte de svara rätt snabbt? kanske för krångliga frågor för dem...
    Men kineserna är lite roliga dom.Ibland svarar dem skitsnabbt och lovar guld å gröna skogar och ibland bara skiter dom i att svara. Det är en chansning med kineserna!!

Gubben jobbar ju på Volvo där ju kineserna är ägare numera, så man hör ju hur dom fungerar.

Vi får hoppas att dom svarar dig snabbt
  • 1700tal
    Humlan skrev 2011-07-11 23:11:51 följande:
    Sandis va roligt med möhippan =)

Och som att vi inte hade nog med problem så kom nya idag. Nu kan jag inte blogga heller längre för att  m2b's bror & mor har hittat dit fast jag inte angett bloggen för dem eller har namn . Fattar inte HUR dom hittat den :-s

Anyhow så har jag Bla skrivit att den som hjälper oss med maten fick en flaska cognac som tack.. men det skulle jag ju inte ha skrivit för m2b's mor har ju oxå hjälp och vad får HON :-s jag blir så jääkla less på folk. Det här är ju rena rama dagis fasonerna och dom kallar sig VUXNA,.., Nää nu tappa jag sugen att blogga med när man måste tänka på varje litet ord man skriver Rynkar på näsan

VARFÖR VARFÖR kunde vi inte ha gift oss utomlands för som jag ville Rynkar på näsan.Det är ju gubben som inte ville blåsa sin släkt på fest :-s

Nu har jag suttit och sytt 2 överdrag till. Till stolarna. Men det börjar bli dags att slå ihop sina blå några tim
    De har inte hittat dig här då? Usch, vilka släktingar ni/han har!
    Tinzi skrev 2011-07-11 23:36:27 följande:
    Men varför tar du inte alltihop på chattan istället då? Vilken mail använder du?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!