• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-12 10:52:53 följande:
    Det undrar jag också?! Min var ju väldigt billig och är oanvända, plus att "risken" redan är tagen om ni förstår vad jag menar. Kan man ta samma som man själv betalade då eller är det fult? Minns aldrig vad min kostade, men tror att det var ca 700, det känns ju konstigt att sälja den för 400..
    Men exakt.. så känner jag också. Vill nog inte sätta ner den i pris.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • sandis1977

Var det ingen av er här som gifte sig i lördags?

Våra dagar kommer tuffa på nu fram till bröllopet, jag ska fotografera ett på lördag samt gå på ett som gäst. Helgen efter är det mannens svensexa och helgen efter är det dax.

2 dygn kvar att jobba och känner mig sjukt pirrig!
    Undrar om allt kommer klaffa.

• Pinkgrape

Fick svar från vår solist nu. Hon kan tänka sig att halvera priset till 750kr och bara sjunga en låt, men det känns ju helt ärligt rätt trist. Vi hade redan skurit ner det från tre till två, för att hon inte ville sjunga den tredje. Att plocka bort ännu en går som inte. Jag har valt den ena låten och min blivande den andra, den tredje valde vi gemensamt och den plockade vi bort. Vems ska vi nu plocka bort isåfall? Nej, då är det bättre att vara helt utan känns det som.

Har fått svar av en av de andra tjejerna vi frågat och hon vill ha 1000kr för alla tre låtarna. Ska jag vara helt ärlig, så tycker jag dock inte att hon var tillräckligt duktig på att sjunga för att det vara värt den summan. Kanske 600kr för tre låtar. Kan man pruta? Vad ska man säga? Väntar fortfarande svar från den andra (tredje) tjejen, får se hur mycket hon vill ha.

• Humlan

Min bror kommer inte på bröllopet för han hittar ingen barnvakt Rynkar på näsanDet sjuka är att han inte verkar bry sig
    Ska jag vara ärlig som känns det som att det här kommer att bli skit trist alltihopa. hade vi inte lagt ner så mkt pengar hade jag lagt ner allt och övertalat gubben om boreligt

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-12 10:38:35 följande:
    Kan se det framför mig när dina barn sen ska gifta sig och kikar i kistan " men mamma! varför har du 74628 brudklänningar?"
    HAHA! Eller hur! "Jo, det är så förstår du kära dotter - att jag tänkte du skulle få lite att välja mellan när det är dags för DIN stora dag..."
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 10:39:58 följande:
    Och vad ska man skriva som rubrik? "Väldigt fin kinaklänning säljes"?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrap
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 10:39:10 följande:
    Hehe ja, det är ju smart, håller med om att man vill ju gärna bli av med dom faktiskt :) Hm. Men om jag då köpt en klänning, som inte kommer användas, för ca 1200kr.. vad kan man då ta för den?
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 10:58:19 följande:
    Nej, det förstås. Men era klänning var ju rätt mkt billigare än mina från början så tycker ni kan ha vad ni gav för dem som utgångspris. Det är ju billigt ändå för de som köper era klänningar så kör på det, det skulle jag oxå göra. Anledningen till att jag kommer sätta priset lite lägre är för jag inte tror nån köper dem annars. Mina kostade ju ett par tusen styck. Obestämd Eller så testar jag. Men tycker iaf inte det skulle vara fult att inte sänka priset, varför skulle det vara det?? De är ju oanvända! Skrattande
  • 120530
    1700tal skrev 2011-07-12 11:19:55 följande:
    HAHA! Eller hur! "Jo, det är så förstår du kära dotter - att jag tänkte du skulle få lite att välja mellan när det är dags för DIN stora dag..."
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 10:39:58 följande:
    Och vad ska man skriva som rubrik? "Väldigt fin kinaklänning säljes"?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrap
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 10:58:19 följande:
    Nej, det förstås. Men era klänning var ju rätt mkt billigare än mina från början så tycker ni kan ha vad ni gav för dem som utgångspris. Det är ju billigt ändå för de som köper era klänningar så kör på det, det skulle jag oxå göra. Anledningen till att jag kommer sätta priset lite lägre är för jag inte tror nån köper dem annars. Mina kostade ju ett par tusen styck. Obestämd Eller så testar jag. Men tycker iaf inte det skulle vara fult att inte sänka priset, varför skulle det vara det?? De är ju oanvända! Skrattande
    Precis, så tycker jag också! Dock skulle jag aldrig ta mer än jag gav, det är ju inte för att yjäna pengar jag köpte den.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-12 11:19:55 följande:
    Hahahaha! Tänk om det är inne med marängfluff á la 80-tal igen då.... då säger din dotter "men guuuuuuud så omoderna klänningar mamma!"
  • 1700tal
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 11:01:58 följande:
    Fick svar från vår solist nu. Hon kan tänka sig att halvera priset till 750kr och bara sjunga en låt, men det känns ju helt ärligt rätt trist. Vi hade redan skurit ner det från tre till två, för att hon inte ville sjunga den tredje. Att plocka bort ännu en går som inte. Jag har valt den ena låten och min blivande den andra, den tredje valde vi gemensamt och den plockade vi bort. Vems ska vi nu plocka bort isåfall? Nej, då är det bättre att vara helt utan känns det som.

Har fått svar av en av de andra tjejerna vi frågat och hon vill ha 1000kr för alla tre låtarna. Ska jag vara helt ärlig, så tycker jag dock inte att hon var tillräckligt duktig på att sjunga för att det vara värt den summan. Kanske 600kr för tre låtar. Kan man pruta? Vad ska man säga? Väntar fortfarande svar från den andra (tredje) tjejen, får se hur mycket hon vill ha.
    Är det främst för att ni inte har råd? Om det handlar om pengarna så måste jag inflika att vi inte kommer ha någon solist heller så se inte det som världens misslyckande om ni måste välja bort det för ekonomins skull. Den kostnaden har vi från början valt bort, dels för att det är orimligt mkt pengar för några minuters njutning (det må va rimlig timpenning för solisten som ska träna, resa osv men vi får ju bara några minuters "valuta" för de 1000-lappar det faktiskt kostar och det är helt enkelt inte värt det tycker vi, men alla prioriterar självklart olika). För mig är vigseln dessutom en religiös handling och jag känner därför inget behov av solosång när psalmerna dessutom ska sjungas... Skrattande
  • 120530
    1700tal skrev 2011-07-12 09:44:17 följande:
    Nån särskild du fastnat för? Jag lär behöva en, har ingen tärna och eller nån annan som kan hålla saker åt mig. Men tycker oftast såna där festhandväskor ser urfåniga ut. Har hittat några fina på nätet men kan inte komma för mig att beställa...
    Nu måste jag ju få veta, var mina också urfåniga Flört
  • 1700tal
    Red skrev 2011-07-12 10:46:52 följande:
    Det beror som sagt på hur mycket man använder den, håller man i den en del mot klänningen eller är den mest förvaring på stolen..
    Mm, det är ju just det. Jag kan tänka mig att ha en med lite tuffare stil OM den ligger på stolen och jag aldrig behöver... typ, hålla i den! Åh, vad löjlig jag är! Men de där du visade var ju inte så fånigt "brudiga" alls. Men passar de till din klänning?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!