• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Red skrev 2011-07-12 11:28:40 följande:
    Nu måste jag ju få veta, var mina också urfåniga Flört
    Haha, såg inte det här innan jag postade! Nej, jag dissar inte dina! Men de såg å andra sidan inte ut som brudväskor...
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-12 11:26:24 följande:
    Är det främst för att ni inte har råd? Om det handlar om pengarna så måste jag inflika att vi inte kommer ha någon solist heller så se inte det som världens misslyckande om ni måste välja bort det för ekonomins skull. Den kostnaden har vi från början valt bort, dels för att det är orimligt mkt pengar för några minuters njutning (det må va rimlig timpenning för solisten som ska träna, resa osv men vi får ju bara några minuters "valuta" för de 1000-lappar det faktiskt kostar och det är helt enkelt inte värt det tycker vi, men alla prioriterar självklart olika). För mig är vigseln dessutom en religiös handling och jag känner därför inget behov av solosång när psalmerna dessutom ska sjungas... Skrattande
    Främst för att vi inte har råd, ja. Sen för att vi börjar tycka att 1500kr för två låtar, som hon inte behöver träna på, det har hon själv sagt, hon kan dom redan och hon har cykelavstånd till kyrkan och hon har ingen möjlighet att träna i kyrkan förrän en gång just före vigseln. Hon gör alltså verkligen bara drygt 1 timmes jobb och är amatör. Allt går alltså rakt ner i hennes egen ficka, inga avgifter och skatter osv.

Saken är den att vi vill ju hemskt gärna ha solosångerna i kyrkan. Vi kommer ha två psalmer också, men jag tycker inte att de är ens i närheten av lika romantiska som solosångerna. Ja, jag ska inte heller sticka under stolen med att vi gärna drar ut på vigseln lite också. Vi gifter oss bara en gång, jag vill inte att det ska vara över på bara 20-30min, utan vill gärna stå där i 40min.

Usch, fy och tvi för detta.. hade vi haft råd, så hade ju såklart behållit henne, eftersom vi bokade henne från första början och det var enbart för att vi absolut inte kunde få tag på någon annan just då. Vi tyckte redan då att det var dyrt, men men. Jag tycker dock att 750kr för bara en låt, som vi inte kommer kunna välja ut, känns... nej. Tror vi avbokar henne då och skrapar ihop någon hundring mer ur semesterkassan och anlitar tjejen som sjunger tre låtar då. Kanske...
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • 120530

Idag fick jag reda på (genom min mamma) att min morfar inte tycker att han kan gå på bröllopet. Har är gammal och går väldigt dåligt, men han vägrar rullator och har därför trillat några gånger. Nu har han fått för sig att han går så vingligt att de andra gästerna som inte känner honom så bra skall tro att han är full!  Gammla människor tänker så konstigt! Dessutom behöver han knappt gå, han kan ju sitta ner hela tiden. De korta sträckorna han behöver gå kan min mamma (som är arbetsterapeut) hjälpa honom. Kommer inte han kommer inte mormor, hon blir väldigt vrrig utan honom..  Det är ok om de inte vill komma, men det känns bara som en onödig anledning  Rynkar på näsan

• 120530
    1700tal skrev 2011-07-12 11:33:47 följande:
    Haha, såg inte det här innan jag postade! Nej, jag dissar inte dina! Men de såg å andra sidan inte ut som brudväskor...
    Den som jag tycker är lite brudig, den med blomman, passar till klänningen! Men skall det bli riktigt bra får jag nog ta en brun eller vaniljfärgad blomma (boooriiing).

De andra passar inte alls, de får isf ligga på stolen som du säger. Eller så kan jag kanske ha den i det angränsande rummet där vi skall vänta på gästerna och bara gå in och bättre på läppstiftet om det behövs!

Har blivit helt tokig i etsy, där finns så mycket fint!
  • 120530
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 11:35:39 följande:
    Främst för att vi inte har råd, ja. Sen för att vi börjar tycka att 1500kr för två låtar, som hon inte behöver träna på, det har hon själv sagt, hon kan dom redan och hon har cykelavstånd till kyrkan och hon har ingen möjlighet att träna i kyrkan förrän en gång just före vigseln. Hon gör alltså verkligen bara drygt 1 timmes jobb och är amatör. Allt går alltså rakt ner i hennes egen ficka, inga avgifter och skatter osv.

Saken är den att vi vill ju hemskt gärna ha solosångerna i kyrkan. Vi kommer ha två psalmer också, men jag tycker inte att de är ens i närheten av lika romantiska som solosångerna. Ja, jag ska inte heller sticka under stolen med att vi gärna drar ut på vigseln lite också. Vi gifter oss bara en gång, jag vill inte att det ska vara över på bara 20-30min, utan vill gärna stå där i 40min.

Usch, fy och tvi för detta.. hade vi haft råd, så hade ju såklart behållit henne, eftersom vi bokade henne från första början och det var enbart för att vi absolut inte kunde få tag på någon annan just då. Vi tyckte redan då att det var dyrt, men men. Jag tycker dock att 750kr för bara en låt, som vi inte kommer kunna välja ut, känns... nej. Tror vi avbokar henne då och skrapar ihop någon hundring mer ur semesterkassan och anlitar tjejen som sjunger tre låtar då. Kanske...
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Förstår hur du menar! Vi vill också ha solist för att dra ut på vigseln lite (borgligt). En annan anledning är att på de bröllop där jag varit gäst är det just under solosången jag fått känslan att att det är något stort och romantiskt man bevittnar. Det är ju då alla gråter Tungan ute
  • Knopan

Jag har varit borta i fem dagar och varit på Legoland med familjen och tänker inte ens försöka läsa ikapp allt ni skrivit  

Har någon gift sig? Har någon fått hem klänning? Jag är sugen på BILDER!    

• 1700tal
    Red skrev 2011-07-12 11:22:44 följande:
    Precis, så tycker jag också! Dock skulle jag aldrig ta mer än jag gav, det är ju inte för att yjäna pengar jag köpte den.
    Nej, skulle inte heller ta mer än jag gav men inte för att det skulle va fel eller oetiskt på nåt vis utan för att ingen skulle köpa dem i den uppsjö som begagnatmarknaden är.
    Skumboll skrev 2011-07-12 11:25:13 följande:
    Hahahaha! Tänk om det är inne med marängfluff á la 80-tal igen då.... då säger din dotter "men guuuuuuud så omoderna klänningar mamma!"
    Självklart kommer det vara marängfluff á la 80-tal som gäller då. Det raka "stiiilrena" som dominerat länge nu lär inte komma tillbaka på många år så vi får ställa in oss på fluff! Så sidenklänningen kanske skulle falla en ev dotter i smaken med andra ord. Och då syr vi på några puffärmar, lite flådig spets (kan ju smacka på den spets jag sprättade bort på den första ) på det och lite volanger här och där så är vi i hamn! Tänk så ekonomiska vi är, nu slipper vi ju köpa brudklänningar till våra barn... Drömmer
  • 1700tal

Pinkgrape och Red - jo, många gillar väl solosångerna... Det är nog jag som är lite kocko på den fronten, kanske för att jag själv sjungit så mkt i olika sammanhang, i kyrkor osv att det är väldigt avdramatiserat för mig. Dessutom vill jag ha en så kort vigsel som möjligt eftersom jag lätt får ångestattacker i "trängda" situationer utan "utväg". Därför blir vigseln en snabbis. Skrattande Men det problemet är det förstås inte många som vet om, jag pratar sällan om det. Helst vill jag bara ha närmaste familjen i kyrkan och sen sluta upp med alla gäster utanför slottet. Men icke så sambon... Gråter

• 1700tal
    Knopan skrev 2011-07-12 11:44:15 följande:
    Jag har varit borta i fem dagar och varit på Legoland med familjen och tänker inte ens försöka läsa ikapp allt ni skrivit  

Har någon gift sig? Har någon fått hem klänning? Jag är sugen på BILDER!    
    Kul med legoland! Bara Malin24 som haft sin indiska ceremoni. Inte så bara i och för sig... Hennes fina klänning ligger väl ett antal sidor bak.
  • Knopan
    1700tal skrev 2011-07-12 11:59:23 följande:
    Kul med legoland! Bara Malin24 som haft sin indiska ceremoni. Inte så bara i och för sig... Hennes fina klänning ligger väl ett antal sidor bak.
    Oj, Indisk, vad spännande! GRATTIS Malin24  

Själv har jag lite ångest över att ha glömt något. Tänk om jag glömt något till vigseln eller festen. HJÄLP    
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!