• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-07-12 15:28:02 följande:
    1700tal - klänningen är fantastiskt fin

Pinkgrape - Måste ni ha solosång? Kan det inte funka med cd?
    Oh, nej.. inte cd. Låter inte alls bra i den stora kyrkan och tycker inte det är stämningsfullt för fem öre :/ Då är jag mycket hellre helt utan.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • 120530
    Sen är det ju, som du skriver, så att allt på bröllopsdagen kommer handla om att ta sig igenom det. Inte så mkt om att ha den finaste dagen i sitt liv bla bla bla... Jättetrist och DEN biten tror jag inte folk/gäster kommer förstå. Jag kommer inte va en lycklig brud (just då), jag kommer förmodligen skapa en flyktväg långt innan, skriva ett förlåtbrev till blivanden just in case, spendera morgonen med att hyperventilera i badrummet och kräkas utanför kyrkan. Men jag kommer säkert klara vigseln utan att nån märker nåt. Men lycklig brud, allvarligt?? Tror det är därför jag laddar så mkt för just dessa 20 min som vigseln tar, redan nu.
     Är det bara kyrkbiten du oroar dig för, när du står så mycket i centrum? Eller är det hela bröllopet och festen också?
  • sandis1977
    1700tal skrev 2011-07-12 15:27:40 följande:
    sandis1977 skrev 2011-07-12 14:59:52 följande:
    Känner du inte att du vill gå och prata om det?Du... klänningen är JÄTTEfin!
    Fast jag har ju redan gjort det. Det ligger ju annat bakom som inte har med detta att göra (och det vill jag förstås inte gå in på här) och jag har gått i terapi i 1,5 år. Och allt det här kom smygande nånstans mitt i. Och nu när allt annat är "klart" och bearbetet så blev det liksom det här som hängde kvar. Obestämd Fast har ju "verktygen" att jobba med detta - och det gör jag verkligen, och det blir bättre - men så kommer det som ett stort PANG då och då.
    Ok, ursäkta det missade jag! Förstår såklart tillfullo att du inte vill skriva vad som hänta här!
    Ska inte lägga mig i men hoppas att du kommer ur det och kan leva som innan.
  • Callie
    1700tal: Spetsklänningen ser fantastisk ut! Hoppas den sitter som en smäck också Skrattande. Jag röstar helt klart på denna! Fast sidenklänningen var också underbar, jösses vilket svårt val du kommer få!

Våra mått var verkligen lika, fast jag upplever dig som ganska lång på bilderna du visat tidigare, minst 1,75. Stämmer det? Skrattande

Så himla jobbigt med panikångest. För många år sedan fick jag själv en panikångestattack av sorg, och det var verkligen helt fruktansvärt. Hoppas verkligen du kommer få en underbar dag och att ångesten inte kommer fram på er dag.

Min klänning finns nu i mitt hem i Sverige Solig. Husvakten skall fota den idag så jag vet inte om jag hinner se den eller om det blir först i morgon. Vad jag längtar! Men vilken panik om jag inte kan ha den!!!

Pinkgrape: Hur var klänningen vi har samma i livet? Meningen låter rätt konstig, men jag hoppas du förstår vad jag menar Skrattande.

Beställde skor igår och de är redan på väg hem! Beställde Perfect Kirsten, 10 cm klack varav 2 cm platå. Hoppas jag kan gå i dem bara! Jag hinner prova dem och skicka tillbaka dem innan öppet köp går ut, vilket känns väldigt bra. Ev att jag även beställer ett par skor till med lägre klack ifall det är omöjligt att gå med så höga. Tur att maken är lång Solig.

• 1700tal
    sandis1977 skrev 2011-07-12 15:57:52 följande:
    Ok, ursäkta det missade jag! Förstår såklart tillfullo att du inte vill skriva vad som hänta här!
    Ska inte lägga mig i men hoppas att du kommer ur det och kan leva som innan.
    Nej nej nej, det var inte så jag menade. Tror inte jag har skrivit om det här, ingen fara. Skrattande Det är bara skönt att ni lägger er i, annars hade jag inte skrivit nåt från början. Och det är så sällan jag får ventilera allt det här!

Att jag skrev "fast" i början var inte som att jag hade tjatat om det här förut utan snarare att det är ett mysterium för mig att det "hänger" sig kvar.
    Red skrev 2011-07-12 15:48:38 följande:
     Är det bara kyrkbiten du oroar dig för, när du står så mycket i centrum? Eller är det hela bröllopet och festen också?
    Mmm. Jo, egentligen är det mest kyrkbiten som är det värsta. För på festen, i slottet, är det ju stora ytor (även ytor som är avstängda som inte gästerna har tillgång till) och dit kan jag ta mig tillflykt om det skulle behövas. Och även om allas ögon kommer va på mig hela kvällen, även efter kyrkan, så kan jag ju alltid smita på festen. Även om det märkt att jag går min väg så är det ingen som skulle ifrågasätta det. Men i kyrkan MÅSTE jag ju stå still och göra precis som jag ska under hela vigseln, då har jag inget val. Det är där skon klämmer. Det var därför jag föreslog för sambon att ha vigseln med våra familjer och sen sammanstråla med de andra.
  • 1700tal
    bruden skrev 2011-07-12 16:01:41 följande:
    Åhhh jag vill ha min klänning NU! Hoppas att den skickas imorrn som utlovat... VILL HA!!!
    Hoppas hoppas!
    Callie skrev 2011-07-12 16:13:38 följande:
    1700tal: Spetsklänningen ser fantastisk ut! Hoppas den sitter som en smäck också Skrattande. Jag röstar helt klart på denna! Fast sidenklänningen var också underbar, jösses vilket svårt val du kommer få!

Våra mått var verkligen lika, fast jag upplever dig som ganska lång på bilderna du visat tidigare, minst 1,75. Stämmer det? Skrattande
    . Tur att maken är lång Solig.

Ok, rösten noterad! Japp, det stämmer precis, 175 cm är jag! Glad

Men omg, ska du GÅ i de där?? Asså, gå? Inte bara stå still och se fin ut?? Förvånad Även på kvällen? Är mäkta imponerad i så fall...
  • Sommarbrud

Så nu är jag hemma:) hade tyvärr sönder min dator innan vi åkte så skriver från mobilen ( jobbigt) så återkommer när vi fått igång gamla datorn eller köpt ny! Skumboll inboxa mig om du vill ha paraplyet så jag inte missar:)

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-07-12 16:34:57 följande:
    Så nu är jag hemma:) hade tyvärr sönder min dator innan vi åkte så skriver från mobilen ( jobbigt) så återkommer när vi fått igång gamla datorn eller köpt ny! Skumboll inboxa mig om du vill ha paraplyet så jag inte missar:)
    Heeej, vad kul att du är hemma! Hoppas ni hade det super? Ah, trasig dator.. Du med...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!