• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-12 11:44:55 följande:
    Självklart kommer det vara marängfluff á la 80-tal som gäller då. Det raka "stiiilrena" som dominerat länge nu lär inte komma tillbaka på många år så vi får ställa in oss på fluff! Så sidenklänningen kanske skulle falla en ev dotter i smaken med andra ord. Och då syr vi på några puffärmar, lite flådig spets (kan ju smacka på den spets jag sprättade bort på den första ) på det och lite volanger här och där så är vi i hamn! Tänk så ekonomiska vi är, nu slipper vi ju köpa brudklänningar till våra barn... Drömmer
    Himla praktiskt!
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-12 11:41:58 följande:
    Förstår hur du menar! Vi vill också ha solist för att dra ut på vigseln lite (borgligt). En annan anledning är att på de bröllop där jag varit gäst är det just under solosången jag fått känslan att att det är något stort och romantiskt man bevittnar. Det är ju då alla gråter Tungan ute
    Haha ja, precis :) Vi får se hur vi löser den där saken... jag måste nog tyvärr bli den där elaka bruden som "sparkar" solisten en månad före bröllopet och anställer en annan.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Malin24
    Knopan skrev 2011-07-12 12:04:09 följande:
    Oj, Indisk, vad spännande! GRATTIS Malin24  

Själv har jag lite ångest över att ha glömt något. Tänk om jag glömt något till vigseln eller festen. HJÄLP    
    TackGlad Ja det var en superspännande och väldigt annorlunda upplevelse som jag kommer bära med mig hela livet.. nu har dock planeringen för bröllop nr 2 tagit fart igenGlad
  • Soderek

Hej!
    Hoppar in och kikar lite här jag med.
    Såg att ni hade en sammanställning om vilka klänningar ni skulle beställa men hittar inte några som fått hem sina klänningar än. Är det några som fått det och som har lust att visa? Är mååånga sidor här nu så jag kan ju mycket väl ha missat att ni lagt ut det för jag har verkligen inte haft tid att kika igenom precis varenda sida så jag tänkte att jag slänger ut min fråga här istället Skrattande
    Är kul att se hur klänningarna ser ut när dom kommer hem. Om ni är nljda/missnöjda och varifrån ni beställt dom.

• Pinkgrape
    Soderek skrev 2011-07-12 12:39:41 följande:
    Hej!
    Såg att ni hade en sammanställning om vilka klänningar ni skulle beställa men hittar inte några som fått hem sina klänningar än. Är det några som fått det och som har lust att visa? Är mååånga sidor här nu så jag kan ju mycket väl ha missat att ni lagt ut det för jag har verkligen inte haft tid att kika igenom precis varenda sida så jag tänkte att jag slänger ut min fråga här istället Skrattande
    Är kul att se hur klänningarna ser ut när dom kommer hem. Om ni är nljda/missnöjda och varifrån ni beställt dom.
    Kolla in denna tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html :)
  • Malin24
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 12:17:58 följande:
    Haha ja, precis :) Vi får se hur vi löser den där saken... jag måste nog tyvärr bli den där elaka bruden som "sparkar" solisten en månad före bröllopet och anställer en annan.

Jag och mitt minne igen, men vart är det du bor Pinkgrape? Tänkte om jag kunde ha några bra förslag på andra solister..

• Pinkgrape
    Malin24 skrev 2011-07-12 12:44:07 följande:

Jag och mitt minne igen, men vart är det du bor Pinkgrape? Tänkte om jag kunde ha några bra förslag på andra solister..

Uppe i mörkaste skogarna i Norrland ;P Haha näe, inte riktigt, men i Skellefteå :)
  • Malin24
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 12:46:01 följande:
    Uppe i mörkaste skogarna i Norrland ;P Haha näe, inte riktigt, men i Skellefteå :)
    Oj det var svårare det..Glad
  • 120530
    1700tal skrev 2011-07-12 11:54:19 följande:
    Pinkgrape och Red - jo, många gillar väl solosångerna... Det är nog jag som är lite kocko på den fronten, kanske för att jag själv sjungit så mkt i olika sammanhang, i kyrkor osv att det är väldigt avdramatiserat för mig. Dessutom vill jag ha en så kort vigsel som möjligt eftersom jag lätt får ångestattacker i "trängda" situationer utan "utväg". Därför blir vigseln en snabbis. Skrattande Men det problemet är det förstås inte många som vet om, jag pratar sällan om det. Helst vill jag bara ha närmaste familjen i kyrkan och sen sluta upp med alla gäster utanför slottet. Men icke så sambon... Gråter
    Usch, låter jobbigt! Om det hjälper får du stå där och noggrannt studera din fina klänning (vilken det nu blir) och tänka på den istället.
  • 1700tal
    Soderek skrev 2011-07-12 12:39:41 följande:
    Hej!
    Den länken som pinkgrape skrev står även överst i TS, ifall du behöver den igen sen. Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!