• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    Malin24 skrev 2011-07-12 12:47:28 följande:
    Oj det var svårare det..Glad
    Haha ja, det är inte så gott om  dom här.. eller, kanske, men de är bra på att gömma sig :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • sandis1977
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 12:46:01 följande:
    Uppe i mörkaste skogarna i Norrland ;P Haha näe, inte riktigt, men i Skellefteå :)
    Hoppas det löser sig för er, jag tycker för egen del att det är en självklarthet med solist under vigseln. För vår del ska vår dotter sjunga, och en vän till min blivande. Dock tar vi in en annan musiker på komp (gitarr) som ska ha 800:-
    Vi kommer givetvis ge någon form av tacksamhet till de 2 som kommer sjunga, är inte säker på att det blir i pengaform.
    Jag tycker ni ska göra det som känns rätt för er ekonomi, skit i att känna att du är den "taskiga bruden" huvudsaken är att ni är nöjda och inte ser hundralapparna få vingar när hon sjunger för e :O)
    Men det jag skulle fråga egentligen är om ni inte har någon närstående alls som vill/kan sjunga i kyrkan?
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-07-12 12:55:08 följande:
    Hoppas det löser sig för er, jag tycker för egen del att det är en självklarthet med solist under vigseln. För vår del ska vår dotter sjunga, och en vän till min blivande. Dock tar vi in en annan musiker på komp (gitarr) som ska ha 800:-
    Vi kommer givetvis ge någon form av tacksamhet till de 2 som kommer sjunga, är inte säker på att det blir i pengaform.
    Jag tycker ni ska göra det som känns rätt för er ekonomi, skit i att känna att du är den "taskiga bruden" huvudsaken är att ni är nöjda och inte ser hundralapparna få vingar när hon sjunger för e :O)
    Men det jag skulle fråga egentligen är om ni inte har någon närstående alls som vill/kan sjunga i kyrkan?
    Tack :) Jag har nu avböjt tjejen som ville ha 1000kr och avbokat hon som ville ha 1500kr. Hon kunde även tänka sig avbetalning, men vem fasiken tar solosånger på avbetalning? Har förklarat för dom båda att ekonomin sätter stopp och vi har helt enkelt inte råd att betala så mycket för ett par sånger.

Vi har en vän som kan kompa på gitarr och det gör han för 350kr (kuvertavgiften som övriga gäster betalar), vilket känns helt rimligt. Tyvärr har vi inte någon som kan sjunga, förutom min kusin, men hon är bortrest då. Hennes enda semestervecka denna sommaren och hon och familjen hade redan hunnit boka en utlandsresa. Min syster har kollat med sina kompisar, men ingen som kan/vill. Tjejen som ville ha 1000kr är en kompis till en kompis åt min blivande, men det är den enda vi fått napp på.

Fotografen vi bokade har en vän som är duktig på att sjunga, så hon skulle fråga henne. Jag håller tummar och tår för det nu.. Annars blir vi helt enkelt utan.
  • 1700tal
    Red skrev 2011-07-12 12:47:33 följande:
    Usch, låter jobbigt! Om det hjälper får du stå där och noggrannt studera din fina klänning (vilken det nu blir) och tänka på den istället.
    Jupp, it sucks! Det är värsta är ju att det inte går att kontrollera eller styra över. Och ett ganska nytt "påfund" min hjärna använder sig av så väldigt få vet om det. Och som grädde på moset vill jag inte prata om sånt, vilket förstås bara gör det värre. Så vet inte hur jag ska lösa det hela faktiskt. Det finns stor risk att jag inte går in i kyrkan utan bryter ihop på toaletten istället. Obestämd Och ingen kommer fatta NÅNTING. Utom sambon och våra föräldrar. Vill inte göra ett spektakel av mig själv liksom...
  • 1700tal
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 13:02:17 följande:
    Tack :) Jag har nu avböjt tjejen som ville ha 1000kr och avbokat hon som ville ha 1500kr. Hon kunde även tänka sig avbetalning, men vem fasiken tar solosånger på avbetalning? Har förklarat för dom båda att ekonomin sätter stopp och vi har helt enkelt inte råd att betala så mycket för ett par sånger.

Vi har en vän som kan kompa på gitarr och det gör han för 350kr (kuvertavgiften som övriga gäster betalar), vilket känns helt rimligt. Tyvärr har vi inte någon som kan sjunga, förutom min kusin, men hon är bortrest då. Hennes enda semestervecka denna sommaren och hon och familjen hade redan hunnit boka en utlandsresa. Min syster har kollat med sina kompisar, men ingen som kan/vill. Tjejen som ville ha 1000kr är en kompis till en kompis åt min blivande, men det är den enda vi fått napp på.

Fotografen vi bokade har en vän som är duktig på att sjunga, så hon skulle fråga henne. Jag håller tummar och tår för det nu.. Annars blir vi helt enkelt utan.
    Annars skulle jag kontakta kyrkans körledare och fråga om någon i kören kan tänka sig att sjunga till en symbolisk summa. Körmedlemmar sjunger ju av "rätt" orsaker, de älskar att sjunga, älskar att sjunga i just kyrkan och ägnar sin fritid åt att sjunga gratis för de tycker det är roligt. Jag har sjungit i massa körer och i de skulle du nog fått napp av flera personer.
  • Skumboll

Pinky: Kyrkan har ingen kantor som sjunger? 
    När vi döpte sonen var det en ung kantor med en fantastisk röst som sjöng och spelade piano. Och inte betalade vi ett öre för det. 

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-12 13:23:53 följande:
    Pinky: Kyrkan har ingen kantor som sjunger? 
    När vi döpte sonen var det en ung kantor med en fantastisk röst som sjöng och spelade piano. Och inte betalade vi ett öre för det. 
    True true! Eller så kantorn rekommendera nån i "kretsarna".
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-12 13:25:52 följande:
    True true! Eller så kantorn rekommendera nån i "kretsarna".
    Precis, de brukar ju ha kontakter åtminstone.
  • Darling Daisy

Kyrkomusikern sjöng en solosång även vid vår vigsel. Vi hade inte tänkt ha nån sång innan, men hon föreslog den och det blev jättevackert!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!