• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Amejuli
    sandis1977 skrev 2011-07-12 22:36:12 följande:
    Någon som kan tipsa om var man kan köpa fint paraply?
    Gärna Lisbeth Dahl, känner på mig att det kommer regna på vår dag...
    Vart bor du?
  • Darling Daisy

Underbara klänningar ni har visat bilder på under dagen/kvällen!
    Fru DD hinner inte skriva så mycket, men läser troget (nästan) allt ändå.
    Vi har fått några hundra bilder från bröllopet av fotografen. Nu ska vi "bara" välja vilka vi gillar mest så att hon kan redigera dem och skicka i storformat. Shit - det är supersvårt att välja! 

Jag har ingen erfarenhet av panikångest och ska inte försöka få det att låta som om jag har nån käck "men det är ju bara att göra så här.."-lösning. Tänkte bara beskriva hur jag kände det i kyrkan:
    Jag har inte problem med att stå framför folk (arbetar ju som lärare ), men var lite nervös inför att stå framför alla på vigseln. Dock kan jag säga att jag högaktningsfullt struntade i alla gäster under gudstjänsten. Jag såg dem när vi gick in, var glad över att de var där, men det var ändå bara mannen  som var viktig. Sen framme vid altaret så var det verkligen bara prästen, han och jag! Vid solosången vände vi ju oss lite snett mot pianot och då såg vi gästerna så då kunde jag ju inte undgå att se dom direkt! Fast jag lyssnade mest på musiken, flörtade lite med dottern på första bänkraden och kramade mannens lätt svettiga hand. 
    Nu när ni vet var ni ska vara 1700tal, så kanske du kan få kontakt med prästen redan nu och tala med henne/honom om din oro. Då kan ni ju diskutera utformningen av gudstjänsten och kanske, kanske att det kan lindra din oro lite???  Vet inte om det är så, men kan det lindra oron om du har etablerat en god kontakt med prästen redan innan?
    Vi träffade vår präst en enda gång, hon lyckades verkligen förstå vilka vi är på den gången, men jag hade gärna träffat henne mer innan. Vet att du skrivit att det religiösa i vigseln är viktigt för dig, något som jag också känner, det hade faktiskt känts bra att hunnit prata lite mer med prästen innan. Om alla möjliga livsfrågor, liksom. 

• 120530
    Fröken Söt skrev 2011-07-12 21:41:50 följande:

Superfin! Så mycker arbete de lägger ner  på testklänningarna, överdelen ser ju verkligen arbetad ut!
  • 1700tal
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 21:01:09 följande:
    Själva grejen med den klänningen var ju att slippa underkjol och sånt för att den skulle vara väldigt bekväm att dansa i :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-12 21:27:04 följande:
    Ja men precis så tänkte jag med! Man vill ju kunna svänga sina lurviga utan att få värmeslag liksom  
    Fast där måste jag ju bara inflika att det blir ju luftigare och svalare mellan benen MED en underkjol... Det räcker ju med en ring i den så blir det superbra svängrum därunder!
  • 1700tal

Fröken Söt - WOW, testklänningen ser fantastisk ut! Tror din klänning kommer bli super, ringningen har så fin form och så den snea höftlinjen - TUPPEN UPP! Skrattande Har du en bild på orginalen du kan visa igen?

DD - Jo, det kommer va bra att prata med prästen om det här innan. Och finns det nån som brukar klara att avdramatisera kyrkliga handlingar så är det ju prästerna. På ett bra sätt menar jag. Minns när de intervjuade ärkebiskopen innan kronprinssans bröllop om hur de gör ifall nån i brudparet skulle bli svimfärdig, yr eller så. Han bara ryckte på axlarna och sa att då får de plocka fram en stol, inget märkvärdigt! Hade vi gift oss i Vadstena så hade vi fått min skolpräst som berättade för oss om sin egen panikångest i början av dennes tjänstgöring. När jag pluggade där visste jag inte vad det var men det kändes bra att kanske vigas av en präst som visste precis vad det var. Å andra sidan och vid närmre eftertanke tror jag de flesta präster fattar och är förstående. Så det ska nog gå bra. Obestämd

Och Pinkgrape - vad skönt att det löste sig med solisten!! Det blev ju rejäl skillnad i priset och så får ni er a 3 sånger. Skrattande

• Humlan

Fröken söt-Jättefin klänning.Tror det där blir jättebra =)

Här är det full fart hela tiden och nu har vi köpt tårtställning i klar 3 våings plast. E-bay fynd Skrattande Vad annars Flört
    Sen har jag nu bara 20 st överdrag kvar att sy. Kl 10 ska jag till skomakaren och prova ut mina skor och bara hoppas att det ska bli bra nu då så jag slipper köpa nya. Börjar verkligen kosta på det här.. Både ekonomisk och på annat vis.

Men USCH sånt oväder det va igår då när jag och min systerdotter va ute på shopping. Det vräkte ner både regn och hagel och åska & blixtra.. Å jag lämnade takluckan på bilen öppen lite grann då vi gick och shoppade
    Inte så smart nej

Nu har ena tärnan sina underkläder klara.Vad den andra gör bryr jag inte inte om.Usch så besviken på henne Rynkar på näsan
    Ångrar att jag frågade henne faktikst

• 1700tal

Humlan, kan inte fatta att du orkar sy alla dessa stolsöverdrag! Förvånad Du har ju hållt på med dem i en evighet!

• Humlan
    1700tal skrev 2011-07-13 09:02:37 följande:
    Humlan, kan inte fatta att du orkar sy alla dessa stolsöverdrag! Förvånad Du har ju hållt på med dem i en evighet!
    Jaaa *S* 1700 tal men jag måste göra uppehåll ibland för ryggen tar så mkt stryk. Men men det är väl bara att kämpa på det. Jag trodde ju att vi skulle få hjälp och att jag skulle slippa sy alla själv. Det sket sig.

Nu har jag provat klänningen igår då all tyll och spets är ditnålat så nu vet jag precis hur jag vill ha det.Nu gäller det bara att skaffa hjälp till detta med. Fast grejjen är att jag numera med all vår otur, svårt att lite på folk. Tänk om det blir fel Förvånad.Då finns det ingen tid att fixa det..

Bröllopsnerver börjar jag få med Obestämd-Hjälp vad nerverna spökar.

I eftermiddag är det dags att gå till frissan och göra test frisyren med.Hoppas DET blir bra då iaf fniss. Spännande värre

Ni då- är ni nöjda med eran frisyr ?
  • Amejuli
    1700tal skrev 2011-07-13 08:10:28 följande:
    Amejuli skrev 2011-07-12 21:27:04 följande:
    Ja men precis så tänkte jag med! Man vill ju kunna svänga sina lurviga utan att få värmeslag liksom  
    Fast där måste jag ju bara inflika att det blir ju luftigare och svalare mellan benen MED en underkjol... Det räcker ju med en ring i den så blir det superbra svängrum därunder!
    Ja det håller jag absoult med om , om det hade gällt en lång klänning. Oc det har jag också till min långa. Men det här gäller ju en kort "dansklänning" och då tror jag inte att en ring blir så snyggt. Så jag tänker att mindre och lättare i det fallet borde vara bättre!
  • 1700tal
    Amejuli skrev 2011-07-13 09:41:11 följande:
    Ja det håller jag absoult med om , om det hade gällt en lång klänning. Oc det har jag också till min långa. Men det här gäller ju en kort "dansklänning" och då tror jag inte att en ring blir så snyggt. Så jag tänker att mindre och lättare i det fallet borde vara bättre!
    Hm, blandade nog ihop dig med callie kom jag på. Hon som beställde samma klänning som pinki fast fick den lång... Hursom, jo, en kort klänning är nog inte lika farligt. Kanske inte ens finns korta underkjolar med ringar? Har jag inte tänkt på.. Drömmer
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!