• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-07-08 18:03:05 följande:

Hörreni!! Nu behöver jag er hjälp! Det är så att mina föräldrar är på semester under juli i europa och passerar således tyskland på vägen hem med tom bil. För att spara in på resekostnader har vi nu bestämt att de ska inhandla all starksprit åt oss (det som håller sig, vin och öl inhandlas senare) och vi måste skriva en inköpslista NU. Jag och mamma har under dagen bestämd vad vi ska ha till avec och i baren. Nu är bara frågan hur mkt. Det är 75 vuxna gäster.

Avec -

whisky (4 flaskor, ska även räcka till manhattan i baren + serveras som den är)
    cognac (3 flaskor, ska även fortsättas serveras i baren)
    bailys (3 flaskor, ska även fortsättas serveras i baren)

I baren -

G&T (2 flaskor gin)
    Manhattan (4:a whisky, 2:a martini rosso och några stänk angostura bitter) (1 flaska martini rosso och minsta flaskan angostura)
    Rom och cola (3 flaskor rom)
    Vodka och apelsinjuice (3 flaskor vodka)
    Martini Bianco (4 flaskor martini)
    Whisky
    Cognac
    Bailys

Vad tror ni?? Är vi helt ute och cyklar? Det är SÅ svårt...

Jag är skitdålig på att skatta hur mycket som kommer att gå åt: men det här gick åt hos oss (50 vuxna gäster, m 2 cl avec och fri bar).
    Punch: ca 4 dl
    Vodka: 1 l citron, ca 5 dl vanlig, nån dl kurant
    Gin: ca 7-8 dl
    Whisky: ingen koll, det är min mans område (jag aaaaavskyr det och har automatiska skygglappar när det kommer till whiskyflaskor)
    Dooleys: nån dl
    Plus en massa andra småslattar ur diverse flaskor, vi tog ut hela barskåpet och hoppades att gästerna skulle dricka upp det som fanns  

Men hos oss var det nog vodka och gin som gick åt mest i alla fall.

Sen beror det nog lite på vad ni och era gäster kommer att dricka. Vet ni att "alla" älskar tex vodka orange så går det säkert åt mer av det osv...

Jag ska fråga mannen (shit, vill fortfarande skriva sambon av gammal vana!) hur mycket sprit som gick åt, vet att han räknade efter noggrannare.
  • sandis1977
    Darling Daisy skrev 2011-07-08 19:01:10 följande:
    Jag är skitdålig på att skatta hur mycket som kommer att gå åt: men det här gick åt hos oss (50 vuxna gäster, m 2 cl avec och fri bar).
    Punch: ca 4 dl
    Vodka: 1 l citron, ca 5 dl vanlig, nån dl kurant
    Gin: ca 7-8 dl
    Whisky: ingen koll, det är min mans område (jag aaaaavskyr det och har automatiska skygglappar när det kommer till whiskyflaskor)
    Dooleys: nån dl
    Plus en massa andra småslattar ur diverse flaskor, vi tog ut hela barskåpet och hoppades att gästerna skulle dricka upp det som fanns  

Men hos oss var det nog vodka och gin som gick åt mest i alla fall.

Sen beror det nog lite på vad ni och era gäster kommer att dricka. Vet ni att "alla" älskar tex vodka orange så går det säkert åt mer av det osv...

Jag ska fråga mannen (shit, vill fortfarande skriva sambon av gammal vana!) hur mycket sprit som gick åt, vet att han räknade efter noggrannare.
    Oj, drack era gäster inte väldigt lite?
    Vi är 43 vuxna och har räknat sjukt högt inser jag nog :) Men sen har vi ett par vänner som är glada i groggar så där kommer gå åt när fria baren öppnar.
  • Darling Daisy

Jo, jag tycker också att det gick åt sjukt lite sprit. Men det gick åt en hel del öl också! Även där har mannen bättre koll, ska be om mer exakta siffror när han kommer ner från nattningen av dottern.

Apropå dotter - det blev (såklart) en hel del tårta över så vi har ätit tårta konstant fram till onsdagen. Igår när vi skulle fika på saft och smörgås, säger fröken dotter: Vill ha tåta!... De lär sig snabbt, de små liven!

Älskade för övrigt Skumbolls sons kommentar om snygga brudarna!

• sandis1977
    Darling Daisy skrev 2011-07-08 19:16:30 följande:
    Jo, jag tycker också att det gick åt sjukt lite sprit. Men det gick åt en hel del öl också! Även där har mannen bättre koll, ska be om mer exakta siffror när han kommer ner från nattningen av dottern.

Apropå dotter - det blev (såklart) en hel del tårta över så vi har ätit tårta konstant fram till onsdagen. Igår när vi skulle fika på saft och smörgås, säger fröken dotter: Vill ha tåta!... De lär sig snabbt, de små liven!

Älskade för övrigt Skumbolls sons kommentar om snygga brudarna!
    Nöjd att våra gäster får varsin liten minitårta så det inte blir över :)
  • Aylas

1700-tal; tycker det ser rätt ok ut. Hos våra gäster hade det behövts lite mer gin och whiskey, det dricks massor av bland N´s kompisar. Sen beror det också på hur tidigt man måste vara ute från stället, ju tidigare - desto mindre hinns det dricka

Jag har fått lite testbilder på kvällsklänningen, något som ska visas i tråden?

• Skumboll
    Aylas skrev 2011-07-08 19:48:08 följande:
    JAAAAAAA, jag behöver lite underhållning en fredagskväll som denna....
  • 1700tal

Hm, ja det låter väldigt lite DD. Men det är ju oxå väldigt svårt med balansgången mellan öl och vin på kvällen och drinkarna. Mamma tyckte drinkarna var livnödvändiga och trodde de skulle gå mer. Vad vet jag?? Jag dricker bara vin...

• 1700tal
    Aylas skrev 2011-07-08 19:48:08 följande:
    1700-tal; tycker det ser rätt ok ut. Hos våra gäster hade det behövts lite mer gin och whiskey, det dricks massor av bland N´s kompisar. Sen beror det också på hur tidigt man måste vara ute från stället, ju tidigare - desto mindre hinns det dricka

Hm.. Ljungs har inte gett ett klockslag för när varken musik eller lokal ska va slut. Jo, jag tönkte att det nog går åt rätt mkt whisky men jag vet verkligen inte...

Jaaaa, bilder!!!!! På en frekväll, vilken lyx!!
  • Aylas

Då lägger jag in några Ska bara försöka vända de rätt...

• Aylas

Den ska vara i tyll och sluta straxt över knähöjd...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!