• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Amejuli skrev 2011-07-05 16:53:51 följande:
    1700tal: Din klänning ser verkligen ut att bli jättefin!
    Tack!
    Red skrev 2011-07-05 16:55:03 följande:
    Den ser jättefin ut! Fluffig och stor men ändå enkel och stilren, me like!
    Precis, och med lagom nätt släp denna gång. Så det finns tom hopp för att jag kan röra mig! Har höga hopp för denna faktiskt...
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-05 17:03:01 följande:
    Jadu... antar att jag är lite ofokuserad just nu!
    Näru, jag fyller ut den mer än väl - åt alla håll. Hon har lagt upp den 2 cm mitt fram för att jag inte ska snubbla på den och satt i öglor i släpet.
    Aah.. Öglor??
  • 1700tal
    Amejuli skrev 2011-07-05 16:53:02 följande:

Hjälp vad ni skriver i denna tråd!

Nu har jag mailat mylovebridal. Hoppas de svarar snabbt!

Javisst gör vi? Hoppas det löser sig med din klänning och tajta tidsram, det låter ju onekligen fasligt tajt.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-05 17:04:17 följande:
    Aah.. Öglor??
    Jamen du vet.... så att jag kan hålla i släpet på något vis. Problemet är att det är SJUKT mycket tyg bak så för att över huvud taget få upp släpet behövde vi sätta i tre öglor som jag kan hålla i. Vet inte hur det ska gå till men jaja... såna småpetitesser. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-05 17:10:35 följande:
    Jamen du vet.... så att jag kan hålla i släpet på något vis. Problemet är att det är SJUKT mycket tyg bak så för att över huvud taget få upp släpet behövde vi sätta i tre öglor som jag kan hålla i. Vet inte hur det ska gå till men jaja... såna småpetitesser. 
    Okeej.. Du menar som du ska hålla upp släpet med i handen? Inte att släpet ska fästas upp därbak på klänningen? För om du ska hålla släpet i handen så fattar jag... Tror jag...
  • Eileme

Nä, nu har jag "tjuvläst" här inne länge nog utan att skriva.... Men idag finns det väl inget bättre ställe att vända sig till med sin lycka tänker jag!! :)

För när jag kom hem från semestern idag så låg där ett paket och väntade på mig på köksbordet!
    Jag rusade in.... (hade förvarnat sambon om att inte försöka stoppa mig, har vetat att paketet ligger där i en hel plågsam vecka!)
    ...upp i sovrummet för att prova min alldeles egna kinaklänning!!!

Och den var alldeles perfekt! Precis som på bilden (sånär som en blomdekoration, men det anade jag redan från början och bad dem att göra den "borttagbar"...vilket de fiffigt hade gjort med hjälp av tryckknappar) och den satt som en smäck!
    Är så lycklig och lättad nu, tänk att jag skulle få vara en av dem som det gick så bra för :)

En bild antar jag att ni kanske vill se? Den kommer så fort jag får tid att prova den "på riktigt" med skor och allt och kan få sambon att fota...
    Nu står det en hel familj som vrålhungrigt väntar på att jag ska laga mat ;)

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-05 17:14:43 följande:
    Okeej.. Du menar som du ska hålla upp släpet med i handen? Inte att släpet ska fästas upp därbak på klänningen? För om du ska hålla släpet i handen så fattar jag... Tror jag...
    Ja, jag får hålla det i handen.... blir inge bra att fästa upp där bak! 
  • Skumboll
    Eileme skrev 2011-07-05 17:17:58 följande:
    Nä, nu har jag "tjuvläst" här inne länge nog utan att skriva.... Men idag finns det väl inget bättre ställe att vända sig till med sin lycka tänker jag!! :)

För när jag kom hem från semestern idag så låg där ett paket och väntade på mig på köksbordet!
    Jag rusade in.... (hade förvarnat sambon om att inte försöka stoppa mig, har vetat att paketet ligger där i en hel plågsam vecka!)

Och den var alldeles perfekt! Precis som på bilden (sånär som en blomdekoration, men det anade jag redan från början och bad dem att göra den "borttagbar"...vilket de fiffigt hade gjort med hjälp av tryckknappar) och den satt som en smäck!
    Är så lycklig och lättad nu, tänk att jag skulle få vara en av dem som det gick så bra för :)

En bild antar jag att ni kanske vill se? Den kommer så fort jag får tid att prova den "på riktigt" med skor och allt och kan få sambon att fota...
    Om vi vill? Dum fråga, klart vi vill!  
  • 1700tal
    Eileme skrev 2011-07-05 17:17:58 följande:

Men vad roligt!! Och bild vill vi självklart se snarast! Så spännande, vi som inte ens vet vad det är för klänning.... Var beställde du ifrån? Och hallåå, sa du inte att det fanns en sambo där i bakgrunden nånstans? Sätt honom på matlagningen och prova klänningen ordentligt nu medan han lagar mat så kan han fota lite medan det puttrar på spisen!
  • 1700tal

Förresten, igår på sambons födelsedag slog den allra första rosen ut på en av plantorna jag har beställt till min bukett! Hjärta Det måste va ett tecken... Så jag klippte av den och satte den i en liten vas på brickan han fick födelsedagsfrukost på.. Så här bidde den:

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!