• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-05 14:29:33 följande:
    Klart du gillar blommor! Skrikandes Rosa pioner å sånt... typ... Drömmer
    Som jag inte kommer få..... BUHUUUUUUUUUUUU! Oskyldig
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-05 14:30:19 följande:
    Jo men den höll ju på i många dagar...
    Haha, jaha, då har jag nog fel. Nu igen.
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-05 14:07:38 följande:
    Hej tjejer!

Nu behöver jag verkligen er hjälp!

Jag har redan en lång butiksklänning som väl är okej men den är för stor. Jag ska försöka få den insydd och så av en sömmerska de närmsta dagarna.

(Har redan varit hos en sömmerska en gång men hon höll inte med om att den skulle sitta så tight som jag ville och dessutom "glömde" hon att sy upp det understa lagret så jag snubblar på det. Nu har jag tappat ytterligare i vikt och den håller sig inte upp ordentligt. Är rädd att det ska bli fel igen men jag hoppas nästa sömmerska är bättre och lättare att kommunicera med...)

Men, nu har jag börjat känna att jag nog gärna skulle vilja ha en kort klänning till festen också då jag älskar att dansa, min långa större klänning är tokvarm och jag känner mig dessutom lite obekväm med att springa runt i den typen av klänning.

Jag har därför funderat på att beställa en från exempelvis my love bridal som jag tror att bl.a. Pinkgrape har använt sig av? Problemet är att jag gifter mig redan den 30/7. (Det vill säga om 3,5 veckor!) Vad tror ni? Har jag chans att få hem den tills dess?

Snälla hjälp mig! Och tack på förhand!
    Alternativet är ju också en "vanlig" vit klänning som du kan byta till på kvällen om du skulle vilja :) Det finns ju rätt gott om fina klänningar.

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/vila-479/tress-dress-479632-912/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/ax-paris-1107/chiffon-trim-dress-202585-1/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/elise-ryan-555/one-shoulder-pleated-555065-115/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/jones-jones-597/sarah-halterneck-dress-597019-1/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/three-little-words-620/bustier-dress-620008-1/
    www.bubbleroom.se/tjej/klanningar/lens-dress-off-white
    www.bubbleroom.se/tjej/klanningar/nadja-2-dress-white
    www.bubbleroom.se/tjej/klanningar/impression-dress-light-pearl
    www.bonprix.se/se/Brudklaenning-3288764-bundle.htm&ssz=-1&spr=-1&sco=vit&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_image
    www.bonprix.se/se/Chiffongklaenning-16074179-style.htm&ssz=-1&spr=-1&sco=vit&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/se/Aftonklaenning-16074186-style.htm&ssz=-1&spr=-1&sco=vit&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/se/Spetsklaenning-15462859-style.htm&ssz=-1&spr=-1&sco=vit&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/se/Aftonklaenning-med-spets-3284851-bundle.htm&ssz=-1&spr=-1&sco=vit&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_image

Kanske inte de absolut bästa expemplen, men du fattar :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-07-05 14:25:36 följande:
    Det beror på att jag nog aldrig sagt det. Men 18 aug 2012 smäller det!
    Malin24 skrev 2011-07-05 13:58:49 följande:
    Hehe nja kommer ihåg att du sagt att det är 2012 om jag inte minns fel. Men det är som du säger svårt att komma ihåg alla datumGlad

Helt ärligt så vet jag inte exakt vad som kommer hända på lördag, svärföräldrarna har ordnat och fixat med allt. Lite olika förberedande cermonier kan man säga inför bröllopet.. men exakt vad nejGlad Hehe ja de säger att det inte kommer så mycket folk utan "bara" 250 stycken..vilket låter som en massa människor i mina öron, men i deras mått mätt en mindre tillställningGlad. Ser iaf fram emot att få smycka ut mig till indisk brud med min 5 kg!! tunga klänning..
    WOW, så häftigt! Och lite läskigt... Kan du inte lägga in nån bild på dig efter helgen på dig i din indiska utstyrsel, är väldigt nyfiken på hur det ser ut?
    Darling Daisy skrev 2011-07-05 14:09:50 följande:
    Minuz: snygg klänning, den verkar lovande! Gillar att det lila bandet blir så stort nertill, snyyyyggt!!
    Kommer att passa bra ihop m kostymens färger.

1700tal: Har tyvärr inga fler bilder ännu.
    Buketten var heeeelt fantastiskt underbar! Precis som jag önskade, all heder åt min florist! Och allt fick han till bara på min beskrivning, jag lämnade inga bilder! Duktig hantverkare!!!
    Cremefärgade buskrosor, blåklint, vit kryss, brudslöja, daggkåpa, rips och min favvo: stjärnflocka. Och så en massa grässtrån från vår dikeskant! Den är fortfarande lika ljuvlig, står på vårt köksbord

Helt fantastisk bukett, väldigt svensk sommar när den är som bäst. Älskar daggkåpan, mamma har gigantiska plantor men är rädd för att den kommer va överblommad när det är dags för oss. Men ska spana i aug. Stjärnflockan är även den mammas favvo, den har hon mängder av hos sig!
    Absolut, kommer lite bilder på söndag..ska bli jätteskoj att få vara med omd et men precis som du säger lite läskigt också..gillar ju att ha kontrollen och har fått släppa på den helt härGlad
    Skumboll skrev 2011-07-05 14:30:48 följande:
    Haha jag har nog missat listan helt tror jag..
  • Callie
    Amejuli: Jag beställde en klänning från MyLoveBridal den 12 juni och den skickades den 25 juni och kom fram 28 juni. Dock har jag inte hämtat ut den ännu. Betalade även för snabbare leverans. Beställde även en färdig storlek med snörning för att det skulle gå snabbare. Så beställer du den idag borde du ju få hem den i tid även om det blir tajt.

Ni som undrar lite om namnändring och pass och hur det fungerar. Jag har ju redan gjort denna bit så jag kan skriva hur det gick till för mig. Först skickas ju hindersprövningen och namnändringen in till skatteverket och detta kan göras samtidigt. Hindersprövningen tog två veckor för mig att få, efter två påstötningar.
     Vi gifte oss borgerligt fredagen den 1 april. Informerade vigselförättaren att det var väldigt viktigt att hon skickade in papper om vigsel redan samma dag pga vi skulle ut och resa 5 maj och var tvungna att fixa mitt pass tills dess. Onsdagen den 6 april ringde jag skatteverket och kollade så papprena kommit in och bad dem skynda på ärendet. De i kundtjänst skulle meddela detta vidare. Ringde igen fredagen den 8 april och kollade så att ärendet var öppnat, och det var det och namnändringen var genomförd under gårdagen. Hon sa att de skulle skicka personbevis om detta under dagen. Väntade hela veckan därpå och inget papper kom. Ringde dem igen fredagen den 15 april och då sa de att ändringen var genomförd och att av någon anledning hade det missats att skickats ut! Men att hon skulle skriva ut ett nytt personbevis och skicka direkt. Personbeviset kom fram onsdagen den 20 april. Torsdagen den 21 april åkte vi till passexpeditionen och fixade nytt pass. Detta var på skärtorsdagen och jag var lite hysterisk över att det skulle vara så många röda dagar framför oss. Men redan på tisdagen den 26 april fick vi meddelande om att passet var klart! När det gäller körkort så kommer det hem papper om detta ungefär två veckor efter vigseln. Detta går automatiskt och det är ingenting man behöver göra. Ett nytt foto krävs och så en underskrift. Det är först när skatteverket skickar ut personbeviset som man kan ansöka om pass och byta visakort och så vidare.

Vi bokade inte vår resa förrän den 3 maj pga att det var makens jobb som betalade. Hade vi själva betalat resan så hade jag inte vågat göra detta i mitt nya namn utan bokat resan i mitt gamla då det gamla passet gäller i sex månader efteråt.
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-05 14:30:30 följande:
    Som jag inte kommer få..... BUHUUUUUUUUUUUU! Oskyldig
    Mmm.. Men det finns ju maaassa andra underbara blommor att välja på!
    Men vad fan! Nu har jag letar i tråden tillbaka till mitten av juni (när var midsommar???) och hittar inte en enda lista. Fast hoppade visserligen 5 sidor i taget. Kan ge mig fan på att det var exakt på 5 av dessa sidor! Grrr! Finns det ingen jäkla sökfunktion i tråden??
    Malin24 skrev 2011-07-05 14:38:05 följande:
    Absolut, kommer lite bilder på söndag..ska bli jätteskoj att få vara med omd et men precis som du säger lite läskigt också..gillar ju att ha kontrollen och har fått släppa på den helt härGlad
    Haha jag har nog missat listan helt tror jag..
    Oj, vad läskigt. Jag som knappt kommer våga stå framme vid altaret på "vanligt" sätt! Men häftigt, ska bli intressant att se och höra om sen.
  • Pinkgrape

Såhär såg listan ut när jag fyllde i den. Jag vet att det tillkom fler efter, men det går ju att fylla i igen, om ingen hittar den lite längre listan dvs.

2011

2 juli:
    Darling Daisy
    Sommarbrud

30 juli:
    Sandis1977

6 augusti: 
    humlan66

13 augusti: 
    Skumboll
    Pinkgrape

3 september:
    krazzzy

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-05 14:43:49 följande:
    Mmm.. Men det finns ju maaassa andra underbara blommor att välja på!
    Men vad fan! Nu har jag letar i tråden tillbaka till mitten av juni (när var midsommar???) och hittar inte en enda lista. Fast hoppade visserligen 5 sidor i taget. Kan ge mig fan på att det var exakt på 5 av dessa sidor! Grrr! Finns det ingen jäkla sökfunktion i tråden??
    Nä så många blommor finns det ju inte. Aja, jag har iaf bestämt en annan bukett så blomlös blir jag ju inte, haha!

Pinky tog fram listan! Men SE så många namn på den var det inte! 
  • Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-07-05 14:47:10 följande:
    Nä så många blommor finns det ju inte. Aja, jag har iaf bestämt en annan bukett så blomlös blir jag ju inte, haha!

Haha men det var ju i början av listan :P Jag vet med säkerthet att det var flera namn även in på 2012 på listan. Även fler på samma datum som jag själv :P
  • 1700tal
    Pinkgrape skrev 2011-07-05 14:44:34 följande:
    Såhär såg listan ut när jag fyllde i den. Jag vet att det tillkom fler efter, men det går ju att fylla i igen, om ingen hittar den lite längre listan dvs.

2011

2 juli:
    Darling Daisy
    Sommarbrud

30 juli:
    Sandis1977

6 augusti: 
    humlan66

13 augusti: 
    Skumboll
    Pinkgrape

3 september:
    krazzzy
    Åh, hur hittade du den? Eller hade du sparat den själv?
    Skumboll skrev 2011-07-05 14:47:10 följande:

Haha, bra att inte va blomlös iaf! Och det blev fleeer namn på den sen! Ju.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!