• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Agape

NU kan jag kika in i denna tråd igen för nu har jag äntligen kommit mig för att beställa en klänning! Är dock ute i sista minuten då vi flyttat fram (eller säger man bakåt?!) till nu i augusti ist för nyår. Så jag ber till högre makter att den ska komma i tid, passa och likna bilden....

• 1700tal
    Agape skrev 2011-07-05 18:00:15 följande:
    NU kan jag kika in i denna tråd igen för nu har jag äntligen kommit mig för att beställa en klänning! Är dock ute i sista minuten då vi flyttat fram (eller säger man bakåt?!) till nu i augusti ist för nyår. Så jag ber till högre makter att den ska komma i tid, passa och likna bilden....
    Vilken har du beställt? Har du bild?
  • Eileme
    1700tal skrev 2011-07-05 17:34:55 följande:
    <DIV class="quote">
    <DIV class="quote"-nick>Eileme skrev 2011-07-05 17:17:58 följande:</DIV>Nä, nu har jag "tjuvläst" här inne länge nog utan att skriva.... Men idag finns det väl inget bättre ställe att vända sig till med sin lycka tänker jag!! :)För när jag kom hem från semestern idag så låg där ett paket och väntade på mig på köksbordet!Jag rusade in.... (hade förvarnat sambon om att inte försöka stoppa mig, har vetat att paketet ligger där i en hel plågsam vecka!)...upp i sovrummet för att prova min alldeles egna kinaklänning!!!Och den var alldeles perfekt! Precis som på bilden (sånär som en blomdekoration, men det anade jag redan från början och bad dem att göra den "borttagbar"...vilket de fiffigt hade gjort med hjälp av tryckknappar) och den satt som en smäck! Är så lycklig och lättad nu, tänk att jag skulle få vara en av dem som det gick så bra för :)En bild antar jag att ni kanske vill se? Den kommer så fort jag får tid att prova den "på riktigt" med skor och allt och kan få sambon att fota...Nu står det en hel familj som vrålhungrigt väntar på att jag ska laga mat ;)</DIV>Men vad roligt!! Och bild vill vi självklart se snarast! Så spännande, vi som inte ens vet vad det är för klänning.... Var beställde du ifrån? Och hallåå, sa du inte att det fanns en sambo där i bakgrunden nånstans? Sätt honom på matlagningen och prova klänningen ordentligt nu medan han lagar mat så kan han fota lite medan det puttrar på spisen!

Sorry...som sagt, den riktiga bilden får vänta till senare...
    Men här kommer lite på vägen!

Klänningen är beställd ifrån Shopindream, leveransen var snabb tycker jag (måste kolla för att veta exakt hur snabb bara) och klänningen är välsydd och jättefin :)

Här kommer bilder på beställningsbilden och på klänningen som jag nu har hemma...dock bara på galge än så länge då! (och en risig mobilbild)

• 120530
    Eileme skrev 2011-07-05 17:17:58 följande:
    Nä, nu har jag "tjuvläst" här inne länge nog utan att skriva.... Men idag finns det väl inget bättre ställe att vända sig till med sin lycka tänker jag!! :)

För när jag kom hem från semestern idag så låg där ett paket och väntade på mig på köksbordet!
    Jag rusade in.... (hade förvarnat sambon om att inte försöka stoppa mig, har vetat att paketet ligger där i en hel plågsam vecka!)
    ...upp i sovrummet för att prova min alldeles egna kinaklänning!!!

Och den var alldeles perfekt! Precis som på bilden (sånär som en blomdekoration, men det anade jag redan från början och bad dem att göra den "borttagbar"...vilket de fiffigt hade gjort med hjälp av tryckknappar) och den satt som en smäck!
    Är så lycklig och lättad nu, tänk att jag skulle få vara en av dem som det gick så bra för :)

En bild antar jag att ni kanske vill se? Den kommer så fort jag får tid att prova den "på riktigt" med skor och allt och kan få sambon att fota...
    Nu står det en hel familj som vrålhungrigt väntar på att jag ska laga mat ;)
    Kul att det gick bra! Grattis! Bilder bilder Flört
  • 1700tal

Eileme - den ser ju lovande ut på galgen. Hoppas den passar och är lika fin på dig. Vi ser SÅ fram emot bilder!

• Agape
    Eileme skrev 2011-07-05 18:17:14 följande:

Sorry...som sagt, den riktiga bilden får vänta till senare...
    Men här kommer lite på vägen!

Klänningen är beställd ifrån Shopindream, leveransen var snabb tycker jag (måste kolla för att veta exakt hur snabb bara) och klänningen är välsydd och jättefin :)

Här kommer bilder på beställningsbilden och på klänningen som jag nu har hemma...dock bara på galge än så länge då! (och en risig mobilbild)

Åh så fin!

Längtar tills man själv har klänningen hemma på galge
  • Nikkita
    Hahaha ni skriver nog mest av alla här inne på BT :) Men det gillas skarpt!!! Sedan jag läste sist har det blivit ytterligare 4 sidor, ni ligger i hårt ;)
    Hoppas att jag själv kommer kunna tillföra lite mer i konversationen då jag bestämmt mig för vart & vilken klänning jag ska beställa...
    1700tal: Vad underbar din klänning blir :) Verkligen super snygg med spetsen & det behövs verkligen inget annat för den ser jätte fin ut som den är. Hoppas att du blir nöjd även med kjolen. Är det från millybridal du beställt? det är ju verkligen super att du får se bilder allt efter som.
    Eileme: Jätte vacker klänning! Hoppas att den passar lika bra som den ser ut :)
  • 1700tal
    Agape skrev 2011-07-05 18:33:40 följande:
    Det bidde denna tillslut...
    Oj, så fin! Hoppas den hinner hem i tid. Skrev du var du beställt ifrån? Kan inte se att du gjorde det..
    Rebekka 2012 skrev 2011-07-05 18:38:31 följande:
    Ja, här skrivs det! Mer eller mindre, till och från..

Japp, mina klänningar är från Milly bridal allihop. Du kan se bilder på de 4 som är hemma i mitt galleri. Bilden ovan är på den femte och sista. Sen är det bara att välja (=vela), gillar och kan ha dem alla så det blir inte lätt! Ja, jag tycker att milly skickar bilder är ovärdeligt. Det förebygger ju problem liksom, har nog ändrat på alla mina, bett dem göra om osv..
  • Agape
    1700tal skrev 2011-07-05 18:48:41 följande:
    Oj, så fin! Hoppas den hinner hem i tid. Skrev du var du beställt ifrån? Kan inte se att du gjorde det..
    Rebekka 2012 skrev 2011-07-05 18:38:31 följande:
    Ja, här skrivs det! Mer eller mindre, till och från..

Japp, mina klänningar är från Milly bridal allihop. Du kan se bilder på de 4 som är hemma i mitt galleri. Bilden ovan är på den femte och sista. Sen är det bara att välja (=vela), gillar och kan ha dem alla så det blir inte lätt! Ja, jag tycker att milly skickar bilder är ovärdeligt. Det förebygger ju problem liksom, har nog ändrat på alla mina, bett dem göra om osv..
    Den är från dhgate och jag har måttbeställt den, den finns också i "färdiga storlekar".

Jisses så många klänningar, måste ju bara kika in och titta!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!