• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Malin24 skrev 2011-07-05 13:45:45 följande:
    Ja jag hade väl för mig att det fanns en listaGlad Har dålig koll nu känner jag..

Nja gifter mig inte direkt i helgen..ska ha vår indiska cermoni i helgen så den vita klänningen får vänta lite mer än en månad, det "riktiga" bröllopet är den 20 augustiGlad
    Ja den listan innehåller nog de flesta datum. Den kom till under några dagar då jag knappt hann titta in i tråden så har heller ingen koll. Och inte skrev jag upp mig på den heller eftersom vårt datum är låååååångt fram. Ingen som skulle komma ihåg det ändå.

Aha, indisk ceremoni, så spännande. Hur går en sån till? Blir det mkt folk då?
  • 120530
    Minuz skrev 2011-07-05 10:08:00 följande:
    Så här kommer nog gubben att se ut på vår stora dag. Måttbeställde hans kläder men byxorna var för långa och lite stora i midjan, men det är lätt ordnat. Kläderna är ej strykna och gubben tog bara på dem en snabbis, så de ska sitta bättre igentligen.
    Men vad tycker ni? Ris och ros.............
    De ser ut att passa väldigt bra, om man lägger upp byxer som du säher själv. Håller med någr av de föregåenda att det ser lite väl glansigt ut, är det verklighet eller kamera? Är kostymen och västen i samma material?
  • 120530
    1700tal skrev 2011-07-05 13:51:01 följande:
    Ja den listan innehåller nog de flesta datum. Den kom till under några dagar då jag knappt hann titta in i tråden så har heller ingen koll. Och inte skrev jag upp mig på den heller eftersom vårt datum är låååååångt fram. Ingen som skulle komma ihåg det ändå.

När är ditt datum egentligen Obestämd ? Du skriver då och då att det är låångt fram men jag har nog aldrig hört när?
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-07-05 13:51:01 följande:

Hehe nja kommer ihåg att du sagt att det är 2012 om jag inte minns fel. Men det är som du säger svårt att komma ihåg alla datumGlad

Helt ärligt så vet jag inte exakt vad som kommer hända på lördag, svärföräldrarna har ordnat och fixat med allt. Lite olika förberedande cermonier kan man säga inför bröllopet.. men exakt vad nejGlad Hehe ja de säger att det inte kommer så mycket folk utan "bara" 250 stycken..vilket låter som en massa människor i mina öron, men i deras mått mätt en mindre tillställningGlad. Ser iaf fram emot att få smycka ut mig till indisk brud med min 5 kg!! tunga klänning..
  • Amejuli

Hej tjejer!

Nu behöver jag verkligen er hjälp!

Jag har redan en lång butiksklänning som väl är okej men den är för stor. Jag ska försöka få den insydd och så av en sömmerska de närmsta dagarna.

(Har redan varit hos en sömmerska en gång men hon höll inte med om att den skulle sitta så tight som jag ville och dessutom "glömde" hon att sy upp det understa lagret så jag snubblar på det. Nu har jag tappat ytterligare i vikt och den håller sig inte upp ordentligt. Är rädd att det ska bli fel igen men jag hoppas nästa sömmerska är bättre och lättare att kommunicera med...)

Men, nu har jag börjat känna att jag nog gärna skulle vilja ha en kort klänning till festen också då jag älskar att dansa, min långa större klänning är tokvarm och jag känner mig dessutom lite obekväm med att springa runt i den typen av klänning.

Jag har därför funderat på att beställa en från exempelvis my love bridal som jag tror att bl.a. Pinkgrape har använt sig av? Problemet är att jag gifter mig redan den 30/7. (Det vill säga om 3,5 veckor!) Vad tror ni? Har jag chans att få hem den tills dess?

Snälla hjälp mig! Och tack på förhand!

• Darling Daisy

Minuz: snygg klänning, den verkar lovande! Gillar att det lila bandet blir så stort nertill, snyyyyggt!!
    Kommer att passa bra ihop m kostymens färger.

1700tal: Har tyvärr inga fler bilder ännu.
    Buketten var heeeelt fantastiskt underbar! Precis som jag önskade, all heder åt min florist! Och allt fick han till bara på min beskrivning, jag lämnade inga bilder! Duktig hantverkare!!!
    Cremefärgade buskrosor, blåklint, vit kryss, brudslöja, daggkåpa, rips och min favvo: stjärnflocka. Och så en massa grässtrån från vår dikeskant! Den är fortfarande lika ljuvlig, står på vårt köksbord

• Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-05 14:07:38 följande:
    Hej tjejer!

Nu behöver jag verkligen er hjälp!

Jag har redan en lång butiksklänning som väl är okej men den är för stor. Jag ska försöka få den insydd och så av en sömmerska de närmsta dagarna.

(Har redan varit hos en sömmerska en gång men hon höll inte med om att den skulle sitta så tight som jag ville och dessutom "glömde" hon att sy upp det understa lagret så jag snubblar på det. Nu har jag tappat ytterligare i vikt och den håller sig inte upp ordentligt. Är rädd att det ska bli fel igen men jag hoppas nästa sömmerska är bättre och lättare att kommunicera med...)

Men, nu har jag börjat känna att jag nog gärna skulle vilja ha en kort klänning till festen också då jag älskar att dansa, min långa större klänning är tokvarm och jag känner mig dessutom lite obekväm med att springa runt i den typen av klänning.

Jag har därför funderat på att beställa en från exempelvis my love bridal som jag tror att bl.a. Pinkgrape har använt sig av? Problemet är att jag gifter mig redan den 30/7. (Det vill säga om 3,5 veckor!) Vad tror ni? Har jag chans att få hem den tills dess?

Snälla hjälp mig! Och tack på förhand!
    Jag tror att du kan hinna få den i tid. Har just pratat med en tjej som fick sin klänning, vilket är en lång klänning med mycket broderier osv på 3 veckor. Min klänning tog 4 veckor att få hem, men då tog jag segfrakten som tar drygt en vecka :P Väljer du en klänning som är lite enklare och inte med så mycket detaljer, så hinner du nog. De verkar vara väldigt snabba. Det du kan göra är ju att skicka ett mejl till mylovebridal@gmail.com och fråga om du hinner få din klänning om du beställer idag. Alternativt gör en beställning och skriver där att du måste ha klänningen hemma innan fredag 29 juli + betalar lite extra för det snabbare fraktalternativet. Jag gjorde en beställning på en klänning med lååångt släp och mycket detaljer i fredags och den skulle jag hinna få i god tid före 6 augusti.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-05 13:45:20 följande:
    Men blev det en artist iaf nu? Och du vet vilken?

Haha, har ju sagt att rosetter inte är stenbocksgöra!!
    Neeeeeej nej, ingen artist. Tror inte systerdottern räknas till kategorin artist ännu....
    Aja, jag orkar inte ens engagera mig i detdär nå mer, det blir musik iaf, punkt. Haha!

Jag veeeeet, jag lär ha och göra flera veckor innan bröllopet!
  • Darling Daisy

Amejuli:
    Det låter lite tight med tiden för en beställning. Men, du kan ju ha tur också. Nån fick väl sin klänning på ca 2 veckor? Jag skulle inte chansa i alla fall.
    Om du har begränsad klänningsbudget skulle jag rekomendera att leta på¨blocket, tradera, BT:s köp o sälj, bridaloutlet mfl ställen där man kan göra sjyssta fynd.
    Även Lilly.dk har sjyssta priser på sin rea. Och levererar inom din tidsram, om jag inte minns helt fel!

Jag tänkte som du och hade en kort klänning i beredskap för kvällen (vanlig festklänning). Men jag struntade i den och dansade i min långa klänning heeela natten (bild ovan).

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-05 13:42:51 följande:
    Nån som har listan med datum? Har den på min andra dator som är på verkstad. Malin, var det du som gifter dig nu i helgen??
    Listan man fick skriva i själv? Den blev väl inte så lång....
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!