• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • tezz840
    hoodilady skrev 2011-04-05 14:11:08 följande:
    Du får köpa de burkarna som finns en metallclips på så slipper du hacka upp kanten med en konservöppnare, då kan du bara dra av locket!

jaja, fan då får jag ju ingen användning av alla mina burkar med krossade tomater =/.
  • Margris

Skaffa en bättre konservöppnare som inte gör så grova hack? Min konservöppnare lämnar en ganska jämn kant. Sen ska jag bara ha blommor i dem så en liten kant gör inte så mycket.

• hoodilady
    tezz840 skrev 2011-04-05 14:41:34 följande:
    jaja, fan då får jag ju ingen användning av alla mina burkar med krossade tomater =/.
    aj då.. hihi. Om du gör väldigt små hack blir de inte lika vassa har jag märkt, alltså inte gå hela vägen ner med öppnaren.
  • hoodilady

vad tycker ni om min ring? Jag har designat den själv, men jag ville ha den lite annorlunda mot vad den ser ut nu, fast guldsmeden tyckte den var väldigt opraktisk som jag hade ritat den, så han bad att "få ta bort lite guld på fattningen" och det sa jag var ok, problemet var bara att han tog bort nästan ALLT guld på sidan :(
    Han kunde inte göra om den genom att lägga på mer nu, utan då får han göra om den från scratch och då är jag rädd att den inte blir lika fin som nu.
    Vad tycker ni? Ska jag behålla denna?

min designskiss ovan

ringen som den blev klar nedanför.

• Stitch
    hoodilady skrev 2011-04-05 15:38:17 följande:
    vad tycker ni om min ring? Jag har designat den själv, men jag ville ha den lite annorlunda mot vad den ser ut nu, fast guldsmeden tyckte den var väldigt opraktisk som jag hade ritat den, så han bad att "få ta bort lite guld på fattningen" och det sa jag var ok, problemet var bara att han tog bort nästan ALLT guld på sidan :(
    Han kunde inte göra om den genom att lägga på mer nu, utan då får han göra om den från scratch och då är jag rädd att den inte blir lika fin som nu.
    Vad tycker ni? Ska jag behålla denna?

min designskiss ovan

ringen som den blev klar nedanför.

Jag tycker din version var snyggare faktiskt. Inte för att den i verkligheten är ful, men din skiss hade mer wow-faktor.
  • Pinkgrape
    Stitch skrev 2011-04-05 16:14:54 följande:
    Jag tycker din version var snyggare faktiskt. Inte för att den i verkligheten är ful, men din skiss hade mer wow-faktor.
    Jag måste då säga att JAG tycker att den färdiga ringen var finare faktiskt. Jättesnygg :)
  • hoodilady
    Stitch skrev 2011-04-05 16:14:54 följande:
    Ja den var mer unik på skissen, eller hur? Men jag försöker intala mig att den är mer tidlös nu ;)
  • Pinkgrape
    hoodilady skrev 2011-04-05 16:59:05 följande:
    Tack! :) Skönt att höra!
    Jag tycker dock inte att det är speciellt stor skillnad och lite mer praktisk ser den ju ut också. Tråkigt att du inte känner dig riktigt nöjd :/ Men det är en superfin ring verkligen :D
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!