• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Chicita
    Pinkgrape skrev 2011-03-27 14:25:56 följande:
    Åh, herrejisses vad mysigt det ser ut :) Ser lite ut som i Pehrkällaren här, där vi först tänkt ha vår middag, men den är så liten (ryms ca 30pers), så vi valde bort den tyvärr.
    Kyrkan är ju en sån där gammal stenkyrka...Lokalen däremot är en vit tegelbyggnad. Väldigt modern i sin form...
    Men vi ska nog få den att bli en "gammal riddarsal" ändå Solig 

Vi hoppas i alla fall att vi får till det ordentligt. Kan sitta i evigheter och googla efter inspiration känns det som men man måste ju vara realistisk också  
  • Fossing77
    hoodilady skrev 2011-03-20 08:32:00 följande:
    Haha, va lustigt, jag kollade på exakt samma för 5 min sen! jättefina, men funderar på om det blir tungt att skicka till sverige!?
    Har pratat med säljaren och valt den större skylten (60x30 cm). Skylten i sig går på 322 SEK och frakten hamnar på $22, så ca 140 SEK i frakt.. Så ca 500 kr landar den på, jag betalar hellre än tar mig tiden att göra den faktiskt... hehe.. men sån är jag... Flört
  • Sassabrassa

Tror jag ska ha röda skor, som matchar min rosenröda brudbukett, under min fina klänning.

Så här ska våra runda bord vara dukade förutom att rosorna ska vara röda.

Så här vill jag sminka mina ögon på den stora dagen. Hmm antar att det får bli en hel del vattenfast mascara :)

Har köpt den här tiaran. :) Nu längtar jag efter att få prova den.

• Tittij
    hoodilady skrev 2011-03-20 08:34:09 följande:
    Ja det var ju supersött, såg att det finns färdiga klisterdekaler med pärlor på tex panduro. Bra om man ska vara i kyrkan och gå ner på knä vid prästen. Vi ska gifta oss borgerligt så därav stående :)
    Jag köpte dessa idag. Cirka 35 kr för en hel karta med "klister-pärlor"
    Sassabrassa skrev 2011-03-29 17:26:44 följande:

Tror jag ska ha röda skor, som matchar min rosenröda brudbukett, under min fina klänning.

Jag är inne på att ha cerisa skor som matchar min cerisa bukett .. Beslutsångest dock! Tänk om man ångrar sig. Man "ska" ju lixom ha vita skor.. Hmm, får fundera vidare lite
  • hoodilady
    Tittij skrev 2011-03-29 22:09:15 följande:
    Jag köpte dessa idag. Cirka 35 kr för en hel karta med "klister-pärlor"
    Sassabrassa skrev 2011-03-29 17:26:44 följande:

Jag är inne på att ha cerisa skor som matchar min cerisa bukett .. Beslutsångest dock! Tänk om man ångrar sig. Man "ska" ju lixom ha vita skor.. Hmm, får fundera vidare lite
    Åh va kul! Ta en bild och lägg in här sen när du har satt på dem under skorna :) Köpte du det på panduro?
  • Tittij
    hoodilady skrev 2011-03-30 08:32:25 följande:
    Åh va kul! Ta en bild och lägg in här sen när du har satt på dem under skorna :) Köpte du det på panduro?
    Ja jag köpte på Panduro. Har dock inte köpt några skor ännu.. Velar mellan vita eller cerise.. Matildas Fest ligger bra till på vita. Får ta ett beslut snart känner jag
  • hoodilady
    Tittij skrev 2011-03-30 10:00:22 följande:
    Ja jag köpte på Panduro. Har dock inte köpt några skor ännu.. Velar mellan vita eller cerise.. Matildas Fest ligger bra till på vita. Får ta ett beslut snart känner jag
    Ja det är skitsvårt med skor! jag vill ut i butikerna snart och prova. Men vill inte gå ensam och ingen har tid att följa med närmaste helgerna!
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!