• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Peggy3
    Sommarbrud2011 skrev 2011-03-18 14:34:21 följande:
    Här kommer några bilder på våra glasdekorationer. Hälften med gröna och hälften med lila, på varje ring kommer en tag med namnet på personen att hänga. Ett lite annorlunda bordsplaceringskort. Det var inte jättedyrt heller, ring med pärlor går på ca 1,5kr styck och tags finns från 2kr och uppåt beroende på hur stora man behöver Glad.  De med mer vitt ska jag och min blivande ha på våra glas.
    Hur gör ni namn brickorna och var får man tag på sådana brickor?
  • Dazzle

Sassabrassa! Underbar röd klänning! På din bild är det rött band runt midjan men på länken du skickade är det svart. Kunde man välja lr var det rött när du köpte?

Fin blogg oxå!

• moonlightgirl
    vickan1976 skrev 2011-03-17 22:07:35 följande:
    Jag har köpt något superlim. Oftast är de i små tuber. Läs på så de passar porslin. Det sitter jättebra!
    Vill göra i glas också, måste bara till second hand först ;)
    Ok, tack då vet jag. Ja det kan bli hur fint som hellst det också.  =)
  • Sassabrassa
    Dazzle skrev 2011-03-18 16:43:57 följande:
    Sassabrassa! Underbar röd klänning! På din bild är det rött band runt midjan men på länken du skickade är det svart. Kunde man välja lr var det rött när du köpte?

Fin blogg oxå!
    Tack för komplimangen till bloggen. Vi blev faktiskt intervjuade i radio idag, lokalt här i Värmland, om vår blogg.
    Klänningen går att beställa med rött band.
    Jag har inte beställt min tärnas klänning än. Hon vill nämligen gå ner lite i vikt... svårt det där för jag vill gärna beställa den så vi vet att den kommer i tid.
    Funderar på att beställa en till mig själv... tyvärr drar vi inte samma storlek. Annars hade jag ju kunnat beställa en till henne och sen tagit den själv om den inte passat henne.
  • Sommarbrud2011

Peggy3: Namnen stansas in med stansar från ClasOhlsson ovh tagsen är köpta på nätet. Tags finn på många av de sidorna där man kan köpa pärlor och andra smyckesdelar. Eftersom vi behöver få plats med en del längre namn behövde vi större tags och de kostar ca 4 kr/st.

• Pinkgrape
    Sommarbrud2011 skrev 2011-03-18 21:41:38 följande:

Peggy3: Namnen stansas in med stansar från ClasOhlsson ovh tagsen är köpta på nätet. Tags finn på många av de sidorna där man kan köpa pärlor och andra smyckesdelar. Eftersom vi behöver få plats med en del längre namn behövde vi större tags och de kostar ca 4 kr/st.

Vilken bra idé :D Hur funkar de där stansarna då?
  • Pinkgrape
    Sommarbrud2011 skrev 2011-03-18 21:41:38 följande:

Kan du tipsa om någon sida? Jag letar och letar, men hittar inget :/
  • Dannis
    hoodilady skrev 2011-03-17 16:54:02 följande:
    Lite sommarkänsla!!

Så sött detta var. Så vill jag också göra på mina brudskor :D
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!