• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Tittij
    Jossis81 skrev 2011-04-02 07:58:32 följande:

Köpte dessa på Etsy igår. Valde till tryck på baksidan också " just married"! Rolig ide till tackkorten!

Vilken säljare? Jättesöta skyltar! Vad blev priset inkl frakt? Vill beställa nåt liknande.
  • Jossis81

Säljaren hette ourhobbytoyourhome, jättetrevlig och hjälpsam! Rekomenderas. Skyltarna kostade ca 300kr sen gick frakten på 250kr.  + ca 70kr tillägg för att jag ville ha ord på bägge sidorna!

• Tittij
    Jossis81 skrev 2011-04-02 14:36:21 följande:
    Säljaren hette ourhobbytoyourhome, jättetrevlig och hjälpsam! Rekomenderas. Skyltarna kostade ca 300kr sen gick frakten på 250kr.  + ca 70kr tillägg för att jag ville ha ord på bägge sidorna!
    Tack för svar Oj då, det var lite dyrare än jag tänkt mig...
    Såg att ni gifter er 6:e aug, vi 20:e... Kanske har du lust att sälja skyltarna till mig efter ert bröllop?
  • MrsT2011
    Rosy901 skrev 2011-04-02 00:07:19 följande:

Åh nu blev jag helt sjuuuuuk! Budgeten pallar inte detta men ÅHH vad fint det var!
  • Jossis81
    Tittij skrev 2011-04-02 15:52:59 följande:
    Tack för svar Oj då, det var lite dyrare än jag tänkt mig...
    Såg att ni gifter er 6:e aug, vi 20:e... Kanske har du lust att sälja skyltarna till mig efter ert bröllop?
    ja d kostade ju lite, men jag kunde inte låta bli! :)
    Hahah ska ta mej en funderare på detta!
  • Chicita
    MrsT2011 skrev 2011-04-02 19:28:34 följande:
    Åh nu blev jag helt sjuuuuuk! Budgeten pallar inte detta men ÅHH vad fint det var!
    Gamla diskade plåtburkar, ett sidensnöre och lite plockade vilda blommor? 
    Nästan gratis...
    Kan det vara nåt för er?  
  • Höstbröllop 2011
    Chicita skrev 2011-04-03 13:36:15 följande:
    Gamla diskade plåtburkar, ett sidensnöre och lite plockade vilda blommor? 
    Nästan gratis...
    Kan det vara nåt för er?  
    Låter både ekonomiskt och fint! Jag tycker också det kan blir snyggt att göra ljuslyktor av gamla konserver, typ sticka hål i dem och låta ljuset strila igenom, man kan både ha dem stående eller sätta fast ståltråd i och hänga dem i träd/tak etc. Kan också vara fint att blöta dem och låta dem rosta om man vill ha en annan färg och effekt :)
  • Margris

Här kommer mer plåtburksinspiration. Har själv sparat på mig ett bra lager nu :)

• cattitzi
    Jossis81 skrev 2011-04-02 20:07:24 följande:
    ja d kostade ju lite, men jag kunde inte låta bli! :)
    Hahah ska ta mej en funderare på detta!
    Hej!
    Vi ska också ha tack-skyltar men vi gjorde våra egna då jag också tyckte att det blev lite dyrt, samt att vi vill ha det på svenska (dock är skyltarna från Etsy JÄTTEFINA!)
    Tänkte bara tipsa om hur vi gjorde.
    Vi köpte allt material på panduro, 4 st 30x30 cm canvas tavlor och smalare träbokstäver som bildar ordet TACK. Sen köpte vi cerise och orange färg som vi målar varannan canvastavla och bokstav (Bakgrunden blir cerise med orange bokstav på osv). Sen fäster vi bokstäverna med dubbelhäftande tejp på canvastavlan. Klart!

4 st canvas tavlor: 32 kr/st
    Bokstäverna: 18 kr/st
    Färg (2 olika): 44 kr/st

Bara ett tips!
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!