• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Chicita

Jag tycker att du ska behålla den färdiga ringen.
    Tidlös och klassisk och mindre risk att du fastnar i och gör illa dig själv eller någon annan också... Solig

• IdaPierre
    hoodilady skrev 2011-04-05 15:38:17 följande:
    vad tycker ni om min ring? Jag har designat den själv, men jag ville ha den lite annorlunda mot vad den ser ut nu, fast guldsmeden tyckte den var väldigt opraktisk som jag hade ritat den, så han bad att "få ta bort lite guld på fattningen" och det sa jag var ok, problemet var bara att han tog bort nästan ALLT guld på sidan :(
    Han kunde inte göra om den genom att lägga på mer nu, utan då får han göra om den från scratch och då är jag rädd att den inte blir lika fin som nu.
    Vad tycker ni? Ska jag behålla denna?

min designskiss ovan

ringen som den blev klar nedanför.

åh vilken fin ring!!! Ja har inte sett din skiss men den här ringen tyckte ja va alldeles underbart fin!!!!!
  • IdaPierre
    IdaPierre skrev 2011-04-05 17:12:35 följande:
    åh vilken fin ring!!! Ja har inte sett din skiss men den här ringen tyckte ja va alldeles underbart fin!!!!!
    haha guuuud va ja kände mej trög nu ;) Såg att bilden ovanför va din skiss. Tycker att ringen blev JÄTTE fin!!
  • moonlightgirl
    tezz840 skrev 2011-04-05 11:03:11 följande:
    Men hur får ni bort dom vassa kanterna som blir kvar efter konservöppnaren? Eller har ni och slipar ner med en rasp? =)
    Om man känner någon som har Tupperwares konservuppnare kan man låna den för det blir inte sånna kanter av den som det blir av vanliga konservuppnare.
  • moonlightgirl
    hoodilady skrev 2011-04-05 15:38:17 följande:
    vad tycker ni om min ring? Jag har designat den själv, men jag ville ha den lite annorlunda mot vad den ser ut nu, fast guldsmeden tyckte den var väldigt opraktisk som jag hade ritat den, så han bad att "få ta bort lite guld på fattningen" och det sa jag var ok, problemet var bara att han tog bort nästan ALLT guld på sidan :(
    Han kunde inte göra om den genom att lägga på mer nu, utan då får han göra om den från scratch och då är jag rädd att den inte blir lika fin som nu.
    Vad tycker ni? Ska jag behålla denna?

min designskiss ovan

ringen som den blev klar nedanför.

Jag tycker att ringen blev jätte bra.
  • moonlightgirl

Satt och kollade runt på lite olika bröllopstårtor. De tre första kan jag ha visat innan (kommer inte ihåg) o de kommer jag inte ihåg vart jag har hittat dem.

Alla dessa andra jag hittat hittade jag på chokladhuset i Nynäshamn. De verkar kunna göra det mesta, bara fantasin som sätter stopp. Underlättar ju om man har nära till dem också.  =)

• moonlightgirl

Alla tårtorna kanske inte känns som bröllopstårtor men jag ville bara ta med dem iallafall för jag tyckte att de var häftiga och allt beror ju på hur brudparet är som personer och hur de vill ha sitt bröllop.  =)

• moonlightgirl

Här kommer lite brudbuketter. Jag gillar alla så mycket men på olika vis. Jag kommer att ha rött som tema så jag vill ha röda rosor, men vill även ha med lite grönt och lite vitt tror jag. Vet inte riktigt är så svårt. Tar gärna emot tips, råd och era tankar. Vad tycker ni om dem??

Gillar denna men man kan kanske ändra den till dropformad...

Denna är ju också så fin.

Buketten här under gillar jag massor, vill ha dropformad och det är den ju också.

Denna är ju också så himla fin.

Gillar dessa hjärtan på tråd det vill jag gärna ha med i buketten.

Gillar dessa två buketter också som är ovanför och under. Tycker det är int med dessa gröna strån i.

• Pinkgrape

Vi har väl alla sett de underbart fina broschbuketterna, som är ett litet alternativ till den mer traditionella buketten. Här är lite fler annorlunda buketter. Det är bara fantasin som sätter gränserna :)

www.asos.com/countryid/8/Asos/Asos-Asymmetric-Frill-Cheesecloth-Maxi/Prod/pgeproduct.aspx&affId=2442

www.etsy.com/listing/61396820/romance-of-the-sea-romantic-antique-lace&ga_search_query=sea+shell+bouquet&ga_page=1&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

www.etsy.com/listing/61716128/custom-alternative-wedding-bouquet&ga_search_query=alternative+wedding+bouquet&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

www.etsy.com/listing/51499354/wedding-bridal-bouquet-crochet&ga_search_query=alternative+wedding+bouquet&ga_page=3&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

www.etsy.com/listing/70333606/handmade-vintage-fabric-bouquet&ga_search_query=alternative+wedding+bouquet&ga_page=4&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

www.etsy.com/listing/70193497/violet-bridal-bouquet-romantic-series-35&ga_search_query=alternative+wedding+bouquet&ga_page=4&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

www.etsy.com/listing/70097010/crystal-wedding-bouquet&ga_search_query=alternative+wedding+bouquet&ga_page=4&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

www.etsy.com/listing/67062000/felt-ball-wedding-bouquet-large-custom&ga_search_query=alternative+wedding+bouquet&ga_page=5&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

www.etsy.com/listing/66134468/fuschia-pink-alternative-bridal-bouquet&ga_search_query=alternative+wedding+bouquet&ga_page=1&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

www.etsy.com/listing/65516338/custom-designed-for-you-pinwheel-wedding&ga_search_query=alternative+wedding+bouquet&ga_page=1&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

www.etsy.com/listing/70529715/the-mini-pinwheel-toss-bouquet-by-rule42&ga_search_query=alternative+wedding+bouquet&ga_page=2&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

www.etsy.com/listing/68475935/rollergirl&ga_search_query=alternative+wedding+bouquet&ga_page=2&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

www.etsy.com/listing/65752335/set-of-4-custom-peacock-feather-flowers&ga_search_query=alternative+wedding+bouquet&ga_page=1&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

Avslutar med en liknande bukett som jag själv kommer ha dagen till ära :)

www.etsy.com/listing/66516037/ella-bouquet-black-and-white-feather&ga_search_query=alternative+wedding+bouquet&ga_page=2&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

• A loves A

Här är ett par fina till med rosor. Tycker att det är så fint med pärlor i buketterna.
    Själv ska jag nog ha vita kallor och då syns nog inte pärlor så bra.

Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!