• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Tittij
    hoodilady skrev 2011-04-07 09:31:38 följande:
    Vart hittade du de här?! Jättesöta!!
    missyJ skrev 2011-04-07 10:59:20 följande:
    det undrar jag med, vill ha!!!
    Ja visst är de ursöta! Tyvärr har företaget som sälde dem slutat med dem. Kommer inte ihåg vilket men någ brittiskt underklädesföretag. Kan ha varit FigTree?! Jag mailade dem och som sagt säljs de inte längre
    Har googlat som en galning för att hitta nåt liknande men utan resultat. Så ser ni nåt så hojta till!!
  • Lottie350

Hjälp mig!! Vet någon här inne hur man knyter knoppa lakan på en stol med armstöd? Vet att jag en gång har sett den video på hur man gör men hittar den inte nu.

• hoodilady
    Tittij skrev 2011-04-07 14:31:35 följande:
    Ja visst är de ursöta! Tyvärr har företaget som sälde dem slutat med dem. Kommer inte ihåg vilket men någ brittiskt underklädesföretag. Kan ha varit FigTree?! Jag mailade dem och som sagt säljs de inte längre
    Har googlat som en galning för att hitta nåt liknande men utan resultat. Så ser ni nåt så hojta till!!
    Allt finns på etsy!! :)

www.etsy.com/listing/63021953/mrs-wedding-day-panties-undies-custom&ga_search_query=underwear+mrs&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

www.etsy.com/listing/62018419/mistress-knickers-personalised&ga_search_query=underwear+just+married&ga_spelling_corrected=underwear+just+merried&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

• Tittij
    Jag kollat massor på Etsy oxå men inte hittat nåt som varit helt perfekt.. Tack för dina tips dock!! Sökningen fortsätter! Kanske ska ta upp den där symaskinen jag fick i 25-årspresent får ett par år sen och kolla om den har broderi...
  • lepaus
    Kolla på http://www.cafepress.co.uk/+wedding+underwear-panties?page=1 kanske finns något liknande där?
  • moonlightgirl
    hoodilady skrev 2011-04-07 09:18:02 följande:
    Vi har beställt från Chokladhuset! Louise som gör tårtorna är helt fantastisk! Vi ska göra en väldigt god kombination med chokladtryffel/browniebotten, mörk chokladmousse, vitt chokladmousse och skogsbärspannacotta! Det ska vara i "cupcakes" omgivna av ett chokladhölje. Med tryfflar ovanpå!
    typ som bilden nedan (fast utan pandorna) :)
    Och jag lovar att jag har aldrig smakat godare fyllningar i hela mitt liv! Hon levererar ju till Nobel varje år sen 2006, bara det säger massor om hennes choklad! Man får inte skrämmas av hennes butik i källaren av hennes hus bara ;)

wow vad smarrigt det ser ut. Tyvärr bor jag för långt bort för att kunna anlita henne.
  • moonlightgirl
    Köp vilka fina trosor du vill, sen kan du anlita en sybutik att brodera på dem, finns ju sånna symaskiner som broderar. Min mamma och min syster har sånna symaskiner och min syster sydde så på ett par trosor men då stod det "endast för Jesper" (som hennes pojkvän hette då)
  • missyJ
    lepaus skrev 2011-04-07 19:51:06 följande:
    Hm, länken blev konstig, testar igen.

www.cafepress.co.uk/+wedding+underwear-panties?page=1

Annars måste man nog kopiera hela länken och klistra in i webbläsaren. 
    Åhh den sidan ska ja beställa ifrån :) hittade väskor där som ja ska köpa :)
    tänkte däremot gå o köpa linnen & trosor på typ hm cubus el likn och skriva ut eget tryck från datorn o stryka på dom kläderna:)

tror de kommer bli kanon :)
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!